Prawie 300 km/h w VW Golfie GTI możliwe? - Trends Magazines

Prawie 300 km/h w VW Golfie GTI możliwe?

Kiedyś bariera 300 km/h była zarezerwowana tylko dla super szybkich samochodów pokroju Porsche 911 Turbo, czy BMW M5. Potrzebny był do tego bardzo mocny silnik i aerodynamiczne nadwozie. Ale dziś ta prędkość jest możliwa do osiągnięcia nawet przez mocniejszego kompakta, np VW Golfa GTI Clubsport. 

VW Golf GTI Clubsport nie jest najmocniejszym i najszybszym Golfem w ofercie, ale mimo to jego osiągi robią wrażenie. Francuzi z kanału L’argus postanowili sprawdzić maksymalną prędkość seryjnego Golfa GTI Clubsport na autostradzie. Standardowo auto posiada ogranicznik prędkości, i co ciekawe w testowanym samochodzie nie został on zdjęty. 

Przypomnijmy, że Golfa GTI Clubsport napędza 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM i 400 Nm. To wartości, które posiadał Golf R poprzedniej generacji, ale warto dodać, że Clubsport posiada napęd tylko na przednią oś. Auto stylistycznie różni się od zwykłego GTI przednim zderzakiem z wielkimi aerodynamicznymi skrzydłami i nowym splitterem, zwiększającym docisk przedniej osi. Do tego podwójny spoiler dachowy, który ma za zadanie „dociążać” tył przy wyższych prędkościach. Clubsport ma też inne końcówki układu wydechowego, tutaj są owalne zamiast okrągłych, rozstawione o 40 mm dalej na zewnątrz. 

Francuskim kierowcom udało się osiągnąć imponujący wynik 296 km/h i to z założoną blokadą na 250 km/h. Jak udało się to osiągnąć? Okazuje się, że auto jechało z górki. Przy 249 km/h czujniki wysyłają sygnał do komputera silnika, a ten następnie ogranicza przepływ paliwa i powietrza. Jednak w tym przypadku sprzymierzeńcem okazała się grawitacja, dzięki której Golf GTI Clubsport mógł rozpędzić się do niemal 300 km/h. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW logo

Prima Aprillis w Trends. Daliście się nabrać?

Z okazji Prima Aprillis podaliśmy dwie zmyślone informacje, które pojawiły się na naszej stronie 1 kwietnia. Czy uwierzyliście w nie? Na szczęście ten news został przez nas zmyślony i mamy nadzieję, że nie będzie on inspiracją dla rządzących. Absurdem byłoby wprowadzenie opłat za autostrady dla aut spalinowych, ale biorąc pod uwagę ostatnie (czasami groteskowe) przepisy…

Tuning-VW-Golf-3-GTI-widok z tyłu

Ten VW Golf 3 GTI to ponadczasowy projekt

Premiera Golfa mk3 GTI spotkała się z chłodnym przyjęciem. Przedstawiciel trzeciego pokolenia legendarnego małego sportowego mk1 zdawał się jego przeciwieństwem - miał niezbyt mocny silnik i stosunkowo ciężkie nadwozie.   Poszukiwany ABF Wersja GTI Golfa 3 z dwulitrowym silnikiem o mocy 115 KM przegrywała pod każdym względem z najmocniejszymi odmianami poprzedniej generacji. Spora różnica wagi…