VW Golf 2 GT Special - uratowany - Trends Magazines

VW Golf 2 GT Special – uratowany

Rafał od zawsze był fanem japońskich samochodów. Pierwszym jego autem był Nissan 100nx. Później jeździł jeszcze Galantem, Civiciem i Accordem szóstej generacji. Pewnego dnia w trakcie pracy, jadąc do klienta, zauważył stojącego pod drzewem wrastającego w ziemię VW Golfa 2, który od razu przykuł jego uwagę dzięki emblematom GT. Tak zaczęła się historia tego VW Golf 2 GT Special.

Auto było w opłakanym stanie. Wszystkie plastiki wnętrza były zdemontowane i leżały luzem w środku auta, a silnik miał pęknięty czwarty cylinder. W rozmowie z właścicielem Rafał dowiedział się, że samochód służył mu do prac w gospodarstwie. Wpadł na pomysł, żeby auto odrestaurować i sprzedać. Za 800 złotych stał się jego nowym właścicielem. Gdy auto było już w garażu, zabrał się za rozbieranie go na części pierwsze.

Pierwsza na liście prac była kompletna naprawa karoserii, czyli spawanie nadkoli, usuwanie korozji i wzmocnienia newralgicznych punktów. Następnie wszystkie naprawione elementy zostały zakonserwowane, tak aby problem rdzy zniknął na zawsze. Ponieważ renowację Golfa Rafał zamierzał wykonać samodzielnie w przydomowym garażu, chętnie korzystał z porad dostępnych w Internecie, jednocześnie ucząc się nowych umiejętności – tak było również z lakierowaniem. Zdecydował się na lakier z palety Audi, a konkretnie na Java Brown do modelu A5, którym pokrył karoserię.

Po pomalowaniu auta przyszedł czas na wygłuszenie wnętrza. Karoseria wewnątrz pojazdu została pokryta matami butylowymi, dzięki czemu kompletnie zmieniła się akustyka w Golfie. Następnie Rafał zajął się tapicerką. Obił czarnym materiałem podsufitkę, skompletował i zamontował brakujące plastikowe elementy, założył deskę z zegarami, a prace nad wnętrzem zakończył montażem świeżo obszytych boczków i foteli. Wreszcie nadszedł czas na prace pod maską. Uratowanie starego silnika było niemożliwe, Rafał kupił więc taką samą jednost- kę napędową. Oprócz silnika zamontował także odświeżone zawieszenie oraz zregenerowany układ hamulcowy.

VW Golf II Kamei X1 – jeden z niewielu

Po montażu 15-calowych felg auto było gotowe do pierwszego sezonu, podczas którego wyszło niestety kilka nowych usterek – silnik, który miał nie sprawiać problemów, nadawał się do remontu. Rafał wykonał jego kapitalny remont oraz odświeżył wygląd. Po naprawie silnika porzucił myśl o sprzedaży auta, pomysł na typowego klasyka i zaczął szukać informacji na temat stylu german. Efektem był montaż gwintowanego zawieszenia MTS Gold i poszerzeń błotników Voomerana. Karoseria dwójki stała się szersza, wobec Rafał założył także szersze felgi – 15-calowe Rial Cobra 8J z ET 18.

Po tych zmianach poczuł jeszcze większy głód modyfikowania Volkswagena, więc na tylną szybę zamontował żaluzję, a na masce wlot powietrza Kamei. W takim wydaniu auto zaczęło pojawiać się na zlotach tuningowych w Polsce, w tym na Volkstreffen, z którego Rafał przywiózł nagrodę Top10. Zmotywowany do dalszych prac w trakcie przygotowań do kolejnego sezonu kupił 16-calowe felgi Kerscher Carmona o szerokości 9 cali, które dzięki poszerzeniom udało się zmieścić w nadkolach.Lista planów modyfikacji klasycznej dwójki wciąż się wydłuża. Rafał nie zamierza już sprzedawać swojego Golfa, tylko sukcesywnie go modyfikować według własnych pomysłów i cieszyć się wyjazdami na eventy.

Damian „dymha” Kurant

Fot. autor

VW Golf 2 GTI – dopieszczany youngtimer

VW Golf 2 GT Special 1991 – dane techniczne

Silnik i napęd 1.8 RP, 1781 ccm, 90 KM przy 5200 obr./ min i 145 Nm przy 3300 obr./min, silnik po kapitalnym remoncie, pomalowany wraz z komponentami i komorą; układ wydechowy: dwucalowy, przelotowy środkowy tłumik, wydech końcowy komorowy z wersji GTI, manualna pięciobiegowa skrzynia, napęd na przednią oś
Zawieszenie i hamulce Zawieszenie gwintowane MTS Technik Gold, wszystkie gumowe elementy zawieszenia wymienione na nowe; zregenerowany układ hamulcowy: nowe zaciski, jarzma, tarcze, klocki, przewody
Koła i opony Felgi Kerscher Carmona o średnicy 16 cali, 9J szerokości ET15; opony Federal 195/40/16 I Federal Evoluzion ST-1 195/40/16
Nadwozie Lakier Java Brown do Audi A5, poszerzenia Voomerana, nakładki progowe Seat Toledo Sport, szerokie zderzaki z przodu i tyłu, dokładka zderzaka GT, wlot powietrza Kamei, żaluzja tylnej szyby, dymione lampy przednie z krzyżami, kierunkowskazy Fifft dymione, tylne lampy Hella Black, oklejenie wzdłuż auta z napisem „Golf”
Wnętrze Kierownica trójramienna Raid z nowym obszyciem, regulacja pasów bezpieczeństwa z wersji US, boczki i fotele obszyte na nowo, czarna podsufitka
Audio

Radio JVC, głośniki JBL, wygłuszenie auta matami bitumicznymi

Styl

German

Auto w sieci

Instagram: @rafal_mk2gt_special

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Golf 3 1.8 T widok z przodu

Czy sentymentalna podróż Golfem III do starej szkoły tuningu lat 90. ma sens?

O Golfie trzeciej generacji powiedziano już chyba wszystko. Ktoś, kto decyduje się na przeróbkę tego modelu, nie zawsze spotyka się z aprobatą tuningowego środowiska. Jednak coraz częściej na zlotach, eventach czy sesjach w mediach społecznościowych można trafić na trójkę przerobioną ze smakiem w stylu lat 90. Przykładem takiego auta jest należący do Waldka Golf.   Prezentowany VW był jego pierwszym samochodem.…