To już tRadycja. Oto nowy, najsilniejszy Golf R w historii - Trends Magazines

To już tRadycja. Oto nowy, najsilniejszy Golf R w historii

The new Volkswagen Golf R na śniegu

Oferowany od początku roku nowy Golf R – z silnikiem o mocy 235 kW/320 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm – jest najsilniejszym Golfem R w historii. Przeniesienie potężnego momentu obrotowego na koła w sposób najbardziej efektywny zapewnia nowy napęd na cztery koła 4MOTION z systemem Torque Vectoring dla kół tylnej osi. Jest on podstawą w uzyskaniu jeszcze lepszych wrażeń jazdy Golfem R, który pod względem osiągów wyznacza nowe standardy w swojej klasie samochodów.

tRadycja

Tradycyjnie już najmocniejszą odmianą bestsellerowego modelu Volkswagena jest Golf R. Ten niezwykle dynamiczny samochód, wyposażony w napęd na cztery koła i bardzo bogate wyposażenie seryjne, od zawsze reprezentuje zarówno najlepsze osiągi, jak i rozwiązania technologiczne w swojej klasie – klasie Golfa. Tak samo jest i tym razem: Golf R jest pierwszym modelem Volkswagena, który został wprowadzony na rynek z nowym napędem na cztery koła 4MOTION z systemem R Performance Torque Vectoring. System ten, współpracując z innymi, które odpowiadają za dynamikę jazdy, zapewnia nowy wymiar sportowego charakteru Golfa R.

The new Volkswagen Golf R
Pakiet R Performance

Golfa R można zamówić z opcjonalnym pakietem R Performance, który pozwala na uzyskanie wyższej prędkości maksymalnej, wynoszącej 270 km/h. Pakiet R Performance obejmuje również większy spojler z tyłu, który zapewnia większy docisk tylnej osi, 19-calowe obręcze kół Estoril oraz dwa dodatkowe profile jazdy – Special (tryb Nürburgring) i Drift. Szybki dostęp do wyboru profilów jazdy zapewnia przycisk R umieszczony na kierownicy.The new Volkswagen Golf R

Dwa dodatkowe profile jazdy

Z dala od dróg publicznych profil Drift otwiera zupełnie nowy poziom dynamiki jazdy i w pełni wykorzystuje potencjał systemu Torque Vectoring. W tym profilu jazdy Golf R zyskuje naturalną tendencję do nadsterowności: maksymalny możliwy moment obrotowy jest wtedy dostępny na kole, które znajduje się po zewnętrznej stronie zakrętu. System ESC w profilu Drift jest standardowo ustawiony w tryb Sport, co oznacza, że stabilizacji toru jazdy uruchamia się bardzo późno. W Golfie R niczym nieskrępowana jazda bokiem również jest możliwa – system ESC można całkowicie wyłączyć.The new Volkswagen Golf R

Golf R zapewnia kierowcy większą kontrolę

W obydwu profilach jazdy dostępnych wraz z pakietem R Performance charakterystyka działania pedału przyspieszenia została dobrana tak, aby zapewnić kierowcy poczucie osiągów przy jak najmniejszym filtrowaniu odczuć. Odczuć, które są niezwykle istotne zarówno podczas jazdy na śniegu i lodzie, jak i na asfalcie. Zarówno w profilu jazdy Special, jak i Drift, praca skrzyni biegów została zoptymalizowana tak, aby utrzymać stałą wysoką prędkość obrotową silnika. Podczas pracy w trybie automatycznym dwusprzęgłowa przekładnia przełącza biegi w górę tak późno, jak to możliwe i redukuje je jak najwcześniej, aby zapewnić silnikowi możliwość płynnego rozwijania mocy.The new Volkswagen Golf R

DSG

Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia przekładni DSG, w obydwu profilach jazdy pozostaje ona w trybie ręcznej zmiany przełożeń, jeśli kierowca dokonał takiego wyboru. Niechciany powrót do automatycznego trybu pracy przekładni należy już do przeszłości. To jest coś, na co profesjonalni kierowcy jak – na przykład – Benjamin Leuchter czekali od dawna. Leuchter, jako ambasador marki i kierowca testowy Volkswagena, ma znaczący wkład w rozwoju i dopracowaniu Golfa R. „Mój werdykt jest oczywisty – Golf R wyróżnia się na tle modeli o podobnych osiągach! Nowy napęd na cztery koła, który idealnie rozdziela moment obrotowy między koła oraz dwa nowe profile jazdy sprawiają, że Golf R zapewnia niesamowitą przyjemność z jazdy”.

The new Volkswagen Golf R

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Tuning Polo 6N 1.9 TDI widok z przodu

To Polo 6N ma motor 1.9 TDI o mocy 240 KM i wiele innych bajerów…

Ponad dwa lata temu Dawid, przez niektórych znany głównie dzięki ciemnozielonemu Golfowi III, szukał samochodu do codziennej jazdy. Kupił Volkswagena Polo, który miał zostać nietknięty ręką tunera. Jednak rozmach wprowadzonych zmian doprowadził do tego, że ma 240 KM po maską! Od dziesięciu lat Dawid jest właścicielem Golfa trzeciej generacji, który dwukrotnie był prezentowany na naszych łamach. W życiu…

Volkswagen Kübelwagen Typ 21, 1945 r

Jeden z ostatnich: Kübelwagen Typ 21

Jest takie miejsce w Warszawie, pewien budynek pokryty szarą, matową farbą, gdzie odradzają się stare Volkswageny. To auta dość nietypowe – bo wyłącznie dawno emerytowani „żołnierze”. Bardzo lubię odwiedzać to miejsce, gdzie mam okazję dotknąć historii. Poddawane tam renowacji stare Volkswageny pochodzą wyłącznie z lat 30. i 40. ubiegłego stulecia. Podczas rozmowy z głównym „chirurgiem…