Manhart MHX6 - kot czy szrot? - Trends Magazines

Manhart MHX6 – kot czy szrot?

Bardzo łatwo jest zepsuć auto tuningowymi bajerami. Topowi tunerzy stają na głowie, żeby stworzyć unikatowy pojazd na bazie pospolitego modelu. Za poważnego tunera uważamy Manharta, który często bierze na warsztat BMW. Co do MHX6 mamy jednak mieszane uczucia. Czy tuning tego X6 się udał?

Nad tym jak auto finalnie wygląda pracuje sztab ludzi i używana jest najnowsza technologia. Producenci wydają krocie na to, aby nowy model wyglądał nowocześnie, elegancko i zdobył uznanie klientów. Co dopiero ma zrobić tuner, który dysponuje dużo skromniejszym budżetem, a ma osiągnąć jeszcze lepszy efekt niż giganci motoryzacyjni? Może na przykład pofantazjować z egzotycznymi materiałami, jak w przypadku prezentowanego Manharta MHX6. Do jego wykończenia użyto kutego włókna węglowego.

Poprzednia generacja X6, „dłubnięta” przez Manharta wyglądała świetnie. Seryjnemu BMW X6 M Competition też nie można odmówić uroku, ale tutaj… No właśnie. Kutym karbonem wykończono m.in. dokładkę przedniego zderzaka, listwy boczne, nadkola, czy tylny dyfuzor. Efekt? Wygląda to trochę jak granit używany do produkcji nagrobków… Gdyby tego było mało, kuty karbon zastosowano też na desce rozdzielczej, tunelu środkowym, kierownicy i tyłach foteli! Naszym zdaniem właściciel tak wykończonego samochodu ma bardzo dużo pieniędzy i bardzo mało gustu. Das ist schreklich, herr Manhart!

Ale nie skreślajmy jeszcze Manharta MHX6. Są też dobre strony. Bardzo dobrze wyglądają kute 22-calowe felgi. Zawieszenie jest obniżone o 30 mm, żeby poprawić trakcję. Układ wydechowy ma cztery końcówki o średnicy 10 cm każda, a na dodatek można zrezygnować z katalizatorów! Może być wówczas problem z przeglądem, ale taka opcja jest. No i najlepsze – 4,4-litrowa „V-ósemka” osiąga tutaj 730 KM i 900 Nm! To z pewnością zmaże z twarzy szyderczy uśmiech każdemu, kto zacznie drwić z wyglądu Manharta MHX6. 

Być może na żywo auto wygląda lepiej niż na zdjęciach. Będziecie mogli się o tym przekonać podczas targów motoryzacyjnych IAA Monachium 2021, które startują już 7 września.

 

Podobne

TEST VW Touareg V8 TDI 2

TEST VW Touareg V8 TDI – pełna klasa premium

Od początku istnienia Volkswagen budował auta praktyczne, proste, użyteczne na co dzień oraz nie rujnujące domowego budżetu. Sprawdzamy, czy VW Touareg V8 TDI powinien dostać bilet wstępu do segmentu premium. Jednym z modeli przełamujących ten dawny schemat jest Touareg. On już nie aspiruje do segmentu premium, on w nim już jest. Szczególnie jeśli mówimy o wersji z potężnym silnikiem…

Jak rozpoznać nieoznakowane BMW 330i?

W wielu regionach polski drogi są już patrolowane przez policyjne BMW. Wielu kierowców zastanawia się, jak rozpoznać nieoznakowane BMW. Podpowiadamy. / fot. sokolka.policja.gov.pl Z tyłu radiowozy wyróżnia podwójna końcówka, montowany za tylną szybą panel do wyświetlania komunikatów oraz sygnały świetlne, które znalazły się także w nerkach. Charakterystyczne jest też oznaczenie 330i - dosyć rzadko widywane…