Ile kosztował Volkswagen Passat B4 jako nowy? - Trends Magazines

Ile kosztował Volkswagen Passat B4 jako nowy?

Na ulicach mieszają się zachodnie samochody z modelami FSO, supermarkety powstają jak grzyby po deszczu, benzyna kosztuje dwa złote, a prezydentem jest Lech Wałęsa. Witamy na początku lat 90. i zapraszamy do salonu Volkswagena, gdzie nowym modelem jest Passat B4.

 

Czwarta generacja Volkswagena Passata zadebiutowała w 1993 roku. Auto miało zupełnie nowy design, ale nie był to tak innowacyjny model jak następca – B5.  Nie oznacza to jednak, że zabrakło znacznych zmian. To w Passacie B4 pojawił się legendarny silnik 1.9 TDI, a w aucie znacznie poprawiono poziom bezpieczeństwa w porównaniu do poprzednika. 

VW Passat B4 zasłynął z niezawodności i względnie niskich cen utrzymania, przez co stał się bardzo popularny w Polsce i zrobił dobry grunt na polskim rynku dla generacji B5, która jest już u nas legendą. Dziś VW Passat B4 to lubiany wśród miłośników tuningu aut z Wolfsburga, a także kolekcjonerów. Zadbane egzemplarze należą jednak do rzadkości. 

Wcześniej przyglądaliśmy się cenom BMW E36 oraz większego E34 z połowy lat 90., a teraz zerknijmy ile kosztował nowy VW Passat B4 w salonach. 

Ile kosztował nowy Volkswagen Passat B4?

W 1993 roku w polskich salonach Volkswagena dostępnych było pięć wariantów VW Passata B4. Auto można było wybrać z jednym z trzech silników benzynowych i dwóch diesli. Wszystkie wersje miały przedni napęd. 

Kwoty z cennika podane są w markach niemieckich oraz starych złotówkach po kursie NBP z listopada 1993 roku. 

Ceny nowego VW Passata B4 w 1993 roku:

Volkswagen Passat Limousine CL 1.8 – 42 005 DM / 512,6 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 2.0 – 50 593 DM / 617,4 mln zł

Volkswagen Passat Limousine GL 2.8 VR6 – 63 883 DM / 779,6 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 1.9 TD – 45 321 DM / 553,1 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 1.9 TDI – 49 943 DM / 609,5 mln zł

Wersja kombi, czyli Variant

Volkswagen Passat Variant CL 1.8 – 43 282 DM / 528,2 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 2.0 – 51 871 DM / 633 mln zł

Volkswagen Passat Variant GL 2.0 – 55 993 DM / 683,3 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 1.9 TD – 46 598 DM / 568,7 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 1.9 TDI – 51 222 DM / 625,1 mln zł

Źródło: wyborkierowcow.pl

Jeden komentarz

  1. Bardzo ambitny artykuł. W 1993 roku benzyna nie mogła kosztować dwa złote: po pierwsze było to przed denominacją, a po drugie w 1997 roku kosztowała 1,79 PLN. 😎

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

stacja paliw orlen

Na stacjach będzie taniej. Orlen wprowadza obniżki

Po szalejących w górę cenach paliw mamy wreszcie dobrą wiadomość dla kierowców. Będą obniżki. Niewielkie, ale jednak.  Początek 2022 roku to zwariowane ceny paliw. Kiedy na początku roku została przekroczona bariera 6 zł za litr ze względu na inflację, rząd wprowadził tarczę antyinflacyjną i na początku lutego mogliśmy zatankować nawet za 5,20 zł. Jednak po…

VW Karmann Ghia 1969 rok widok z przodu

Karmann Ghia – wiecznie piękne kultowe auto

Jan od zawsze interesował się motoryzacją. Chętnie zgłębiał też wiedzę z zakresu mechaniki. Okazją do poszerzenia wiedzy dotyczącej budowy klasycznych samochodów był zakup kultowego Karmanna Ghia z 1969 roku. Niepowtarzalne auto wyprodukowane przez Volkswagena zostało rozebrane do ostatniej śrubki i zmodyfikowane według pomysłu właściciela. Ale po kolei… Volkswagen Karmann Ghia zadebiutował w 1955 roku. Było to auto w sportowym stylu, które…