Ile kosztowało nowe BMW E34? - Trends Magazines

Ile kosztowało nowe BMW E34?

Zapewne nie raz się nad tym zastanawialiście. Dziś podstawowa „piątka” to wydatek co najmniej 218 000 zł. A jak to wyglądało w czasach, gdy kultowe już E34 było sprzedawane w salonach?

Niedawno pisaliśmy o BMW E36 i jego cenach, gdy auto było nowe. Postanowiliśmy „pogrzebać” dalej i sprawdzić inne modele bawarskiej marki. Tym razem pod lupę bierzemy BMW 5 E34.

Ten model przechodził podobną ewolucję co E36. Jeszcze 10-15 lat temu można było kupić całkiem dobre E34 za kilka tysięcy złotych. Niestety taka sytuacja na rynku spowodowała, że samochód był popularny wśród wiejskiej młodzieży. Dlatego wiele egzemplarzy zostało zamęczonych. Dziś BMW E34 jest jak na lekarstwo, model ten jest ceniony, a ceny prawdziwie zadbanych sztuk potrafią zwalić z nóg

Trzecia generacja „piątki” zadebiutowała w 1988 roku i była produkowana do 1996 roku, kiedy zastąpioną ją generacją E39. W 1993 roku gama tego modelu obejmowała dwie wersje nadwoziowe: sedan (dostępny od początku) oraz kombi (w ofercie dopiero od 1991 roku). 

Ile kosztowało nowe BMW 5 E34?

Ceny BMW 5 E34 w salonach (bez podatku i cła):

  • BMW 518i Limuzyna – 32 990 DM / 402,6 mln zł
  • BMW 520i Limuzyna – 38 070 DM / 464,6 mln zł B
  • MW 520i Automat Limuzyna – 41 190 DM / 502,7 mln zł
  • BMW 525i Limuzyna – 45 070 DM / 550 mln zł
  • BMW 525i Automat Limuzyna – 48 200 DM / 588,2 mln zł
  • BMW 525iX Limuzyna – 51 420 DM / 627,5 mln zł
  • BMW 525iX Automat Limuzyna – 54 550 DM / 665,7 mln zł
  • BMW 530i Limuzyna – 54 740 DM / 668 mln zł
  • BMW 530i Automat Limuzyna – 58 120 DM / 709,3 mln zł
  • BMW 540i Automat Limuzyna – 64 380 DM / 785,7 mln zł
  • BMW M5 Limuzyna – 94 730 DM / 1 156,1 mln zł
  • BMW 525td Limuzyna – 36 940 DM / 450,8 mln zł
  • BMW 525td Automat Limuzyna – 39 440 DM / 481,3 mln zł
  • BMW 525tds Limuzyna – 40 380 DM / 492,8 mln zł
  • BMW 525tds Automat Limuzyna – 43 500 DM / 530,9 mln zł
  • BMW 518i Touring – 36 000 DM / 439,3 mln zł
  • BMW 520i Touring – 40 910 DM / 499,3 mln zł
  • BMW 520i Automat Touring – 44 040 DM / 537,5 mln zł
  • BMW 525i Touring – 48 780 DM / 595,3 mln zł
  • BMW 525i Automat Touring – 51 900 DM / 633,4 mln zł
  • BMW 525iX Touring – 55 120 DM / 672,7 mln zł
  • BMW 525iX Automat Touring – 58 250 DM / 710,9 mln zł
  • BMW 530i Touring – 58 550 DM / 714,5 mln zł
  • BMW 530i Automat Touring – 61 920 DM / 755,7 mln zł
  • BMW 540i Automat Touring – 68 190 DM / 832,2 mln zł
  • BMW M5 Touring – 100 740 DM / 1 229,4 mln zł
  • BMW 525td Touring – 39 940 DM / 487,4 mln zł
  • BMW 525td Automat Touring – 42 440 DM / 517,9 mln zł
  • BMW 525tds Touring – 43 320 DM / 528,7 mln zł
  • BMW 525tds Automat Touring – 46 450 DM / 566,9 mln zł

Jak wyglądały ceny samochodów konkurencji? Według cennika z 1994 roku za Audi 100 (poprzednik A6) trzeba było wówczas zapłacić 630 mln zł (wersja 2.0 E). Natomiast Mercedes W124 200E kosztował co najmniej 925 mln zł. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW zostaje przy silnikach spalinowych

A przynajmniej tak długo, jak będzie to możliwe. Bawarczycy chcą utrzymać samochody z silnikami spalinowymi tam, gdzie auta elektryczne się nie sprawdzą. I wcale nie chodzi o 1,5-litrowe silniczki z trzema cylindrami, a o prawilne R6 i V8.  Oczywistą rzeczą jest, że auta elektryczne będą w przeciągu kilku lat dominować nad tymi z silnikami spalinowymi.…

Porsche_911_Targa

Historia Porsche Targa

55 lat temu, podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, Porsche zaprezentowało model 911 Targa. Targa nie była ani kabrioletem, ani coupé, nie miała też nadwozia z hardtopem. Była czymś zupełnie nowym: pierwszym bezpiecznym kabrioletem na świecie, ze stałym pałąkiem przeciwkapotażowym. Co wyróżnia wersję Targa? Zdejmowany, składany dach oraz plastikowa, składana tylna szyba sprawiały, że podróżowanie…