Ile kosztowało BMW E36 jako nowe? - Trends Magazines

Ile kosztowało BMW E36 jako nowe?

BMW E36 323i

Pewnie nie jeden z was zadawał sobie do pytanie. Dotarliśmy do starego cennika jednego z pierwszych dealerów BMW w Polsce i wiemy, ile kosztowało nowe BMW E36 w salonie. Zapraszamy do podróży w czasie!

BMW E36 to w Polsce ikona. Z jednej strony auto ma zszarganą opinie przez wiele egzemplarzy po agro-tuningu i łysych „dresów”, a z drugiej dziś to już szanowany youngtimer. Ale przypomnijmy sobie Franza Maurera i jego bordowe E36. Eh, piękne czasy. Wówczas ten model był w Polsce wyznacznikiem prestiżu i wysokiej pozycji społecznej. Pomimo, iż był to podstawowy model w gamie, niewielu mogło sobie na niego pozwolić. 

Trzecią generację BMW serii 3 produkowano w latach 1990-2000. W 1993 roku gama tego modelu obejmowała trzy wersje nadwoziowe: sedan, coupe oraz kabriolet (trzydrzwiowy Compact dołączył do oferty rok później, a Touring – w 1995 roku). Oficjalnym importerem BMW w Polsce był wówczas Adam Smorawiński, kierowca rajdowy i wielokrotny mistrz Polski. Prowadził on dwa salony sprzedaży – w Poznaniu przy ul. Obornickiej 235 (istniejący do tej pory) oraz w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 30.

Ile kosztowało BMW E36 jako nowe?

Ceny tego auta kształtowały się następująco:

  • BMW 316i Limuzyna – 27 870 DM / 352,3 mln zł
  • BMW 316i Automat Limuzyna – 30 370 DM / 370,6 mln zł
  • BMW 318i Limuzyna – 31 070 DM / 379,2 mln zł
  • BMW 318i Automat Limuzyna – 33 570 DM / 409,7 mln zł
  • BMW 318is Limuzyna – 32 980 DM / 402,5 mln zł
  • BMW 318is Automat Limuzyna – 35 480 DM / 433 mln zł
  • BMW 320i Limuzyna – 35 180 DM / 429,3 mln zł
  • BMW 320i Automat Limuzyna – 38 180 DM / 465,9 mln zł
  • BMW 325i Limuzyna – 42 070 DM / 513,4 mln zł
  • BMW 325i Automat Limuzyna – 45 070 DM / 550 mln zł
  • BMW 325td Limuzyna – 35 400 DM / 432 mln zł
  • BMW 325td Automat Limuzyna – 37 900 DM / 462,5 mln zł
  • BMW 325tds Limuzyna – 37 460 DM / 457,2 mln zł
  • BMW 325tds Automat Limuzyna – 40 460 DM / 493,8 mln zł
  • BMW 316i Coupe – 30 040 DM / 366,6 mln zł
  • BMW 316i Automat Coupe – 32 540 DM / 397,1 mln zł
  • BMW 318is Coupe – 34 320 DM / 418,8 mln zł
  • BMW 318is Automat Coupe – 36 820 DM / 449,4 mln zł
  • BMW 320i Coupe – 37 370 DM / 456,1 mln zł
  • BMW 320i Automat Coupe – 40 370 DM / 492,7 mln zł
  • BMW 325i Coupe – 43 280 DM / 528,2 mln zł
  • BMW 325i Automat Coupe – 46 280 DM / 564,8 mln zł
  • BMW M3 Coupe – 69 830 DM / 852,2 mln zł
  • BMW 320i Cabrio – 44 960 DM / 548,7 mln zł
  • BMW 320i Automat Cabrio – 47 960 DM / 585,3 mln zł
  • BMW 325i Cabrio – 50 210 DM / 612,8 mln zł
  • BMW 325i Automat Cabrio – 53 210 DM / 649,4 mln zł

Dla porównania, na podstawową wersję Malucha Fiata 126p trzeba było wydać co najmniej 61 mln zł. Najbogatsza kosztowała nieco ponad 68 mln zł, ale to i tak niemal sześciokrotnie mniej niż najtańsze E36. Konkurent BMW, Mercedes C180 był natomiast droższy – jego ceny startowały od 860 mln zł. Wynika to z tego, że E36 było starszą konstrukcją, jeszcze z lat 80. 

6 komentarzy

  1. „Wynika to z tego, że E36 było starszą konstrukcją, jeszcze z lat 80” Większej głupoty z nie słyszałem, wystarczy mieć elementarną wiedzę, żeby widzieć jakim przeskokiem technologicznym było e36 względem np. e30 czy e34.

    1. Oczywiście masz rację, E36 było dużo bardziej nowoczesne od poprzednika, ale nie zmienia to faktu, że jego konstrukcja powstała w końcu lat 80.

  2. BMW to BMW ale fakt kwota 550mln zł za 325i automacie to kosmos na owe czasy gdzie pensja dobra pensja pracownika produkcji to około 1mlnzł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M4 CS od G-Power. Ekspresowa kuracja

Większość właścicieli nie zdążyła się jeszcze porządnie nacieszyć BMW M4 CS, jednak G-Power uznało, że czas na więcej. Więcej mocy, momentu i wrażeń z jazdy. Po modyfikacjach trzylitrowy, podwójnie doładowany motor S55B30 rozwija 600 KM przy 6500 obr./min oraz 740 Nm w zakresie 4000-5500 obr./min. To aż 140 KM i 140 Nm więcej niż oferuje…

VW TRENDS 2/2022 nadjeżdża!

Już 23 czerwca do punktów sprzedaży trafia najnowsze wydanie VW Trends! W najnowszym 2/2022 numerze znajdziesz prezentacje projektów naszych Czytelników, testy wybranych egzemplarzy VW, ciekawostki oraz newsy, a także wiele więcej!  W środku przeczytasz m.in. o: Pierwszy taki – Jazda ID. 5 GTX Nowa multijakość – TEST Multivana eHybrid Auto z fantazją - TEST Taigo Ekonomia…