Ile kosztował Volkswagen Passat B4 jako nowy? - Trends Magazines

Ile kosztował Volkswagen Passat B4 jako nowy?

Na ulicach mieszają się zachodnie samochody z modelami FSO, supermarkety powstają jak grzyby po deszczu, benzyna kosztuje dwa złote, a prezydentem jest Lech Wałęsa. Witamy na początku lat 90. i zapraszamy do salonu Volkswagena, gdzie nowym modelem jest Passat B4.

 

Czwarta generacja Volkswagena Passata zadebiutowała w 1993 roku. Auto miało zupełnie nowy design, ale nie był to tak innowacyjny model jak następca – B5.  Nie oznacza to jednak, że zabrakło znacznych zmian. To w Passacie B4 pojawił się legendarny silnik 1.9 TDI, a w aucie znacznie poprawiono poziom bezpieczeństwa w porównaniu do poprzednika. 

VW Passat B4 zasłynął z niezawodności i względnie niskich cen utrzymania, przez co stał się bardzo popularny w Polsce i zrobił dobry grunt na polskim rynku dla generacji B5, która jest już u nas legendą. Dziś VW Passat B4 to lubiany wśród miłośników tuningu aut z Wolfsburga, a także kolekcjonerów. Zadbane egzemplarze należą jednak do rzadkości. 

Wcześniej przyglądaliśmy się cenom BMW E36 oraz większego E34 z połowy lat 90., a teraz zerknijmy ile kosztował nowy VW Passat B4 w salonach. 

Ile kosztował nowy Volkswagen Passat B4?

W 1993 roku w polskich salonach Volkswagena dostępnych było pięć wariantów VW Passata B4. Auto można było wybrać z jednym z trzech silników benzynowych i dwóch diesli. Wszystkie wersje miały przedni napęd. 

Kwoty z cennika podane są w markach niemieckich oraz starych złotówkach po kursie NBP z listopada 1993 roku. 

Ceny nowego VW Passata B4 w 1993 roku:

Volkswagen Passat Limousine CL 1.8 – 42 005 DM / 512,6 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 2.0 – 50 593 DM / 617,4 mln zł

Volkswagen Passat Limousine GL 2.8 VR6 – 63 883 DM / 779,6 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 1.9 TD – 45 321 DM / 553,1 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 1.9 TDI – 49 943 DM / 609,5 mln zł

Wersja kombi, czyli Variant

Volkswagen Passat Variant CL 1.8 – 43 282 DM / 528,2 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 2.0 – 51 871 DM / 633 mln zł

Volkswagen Passat Variant GL 2.0 – 55 993 DM / 683,3 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 1.9 TD – 46 598 DM / 568,7 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 1.9 TDI – 51 222 DM / 625,1 mln zł

Źródło: wyborkierowcow.pl

Jeden komentarz

  1. Bardzo ambitny artykuł. W 1993 roku benzyna nie mogła kosztować dwa złote: po pierwsze było to przed denominacją, a po drugie w 1997 roku kosztowała 1,79 PLN. 😎

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

MANHART MH5 900 19

Manhart MH5 900 01/05 – zapomnij o BMW M5

Na rynku jest niewiele limuzyn, które mocą mogą dorównać temu. Dobrze myślicie, Manhart MH5 900 ma tyle mocy ile wskazuje jego nazwa. To dodatkowo bardzo, bardzo limitowana edycja super samochodu.  Pod nazwą Manhart MH9 900 nie kryje się nic innego jak najpotężniejsza limuzyna, jaką kiedykolwiek stworzyli technicy Manhart Performance. Bazą do stworzenia tego potwora jest…

VW Passat eHybrid – coś za coś

Hybrydowy VW Passat Variant wydaje się być kompletnym samochodem. Jest bardzo przestronny, wygodny, nowoczesny i ma bardzo wydajny napęd. To hybryda plug-in, więc możesz cieszyć się napędem elektrycznym bez obawy o brak prądu, czy długie oczekiwanie przy ładowaniu. VW Passat eHybrid nie jest jednak pozbawiony wad. Czy jednak ma ich na tyle dużo, żeby z…