Ile kosztował Volkswagen Passat B4 jako nowy? - Trends Magazines

Ile kosztował Volkswagen Passat B4 jako nowy?

Na ulicach mieszają się zachodnie samochody z modelami FSO, supermarkety powstają jak grzyby po deszczu, benzyna kosztuje dwa złote, a prezydentem jest Lech Wałęsa. Witamy na początku lat 90. i zapraszamy do salonu Volkswagena, gdzie nowym modelem jest Passat B4.

 

Czwarta generacja Volkswagena Passata zadebiutowała w 1993 roku. Auto miało zupełnie nowy design, ale nie był to tak innowacyjny model jak następca – B5.  Nie oznacza to jednak, że zabrakło znacznych zmian. To w Passacie B4 pojawił się legendarny silnik 1.9 TDI, a w aucie znacznie poprawiono poziom bezpieczeństwa w porównaniu do poprzednika. 

VW Passat B4 zasłynął z niezawodności i względnie niskich cen utrzymania, przez co stał się bardzo popularny w Polsce i zrobił dobry grunt na polskim rynku dla generacji B5, która jest już u nas legendą. Dziś VW Passat B4 to lubiany wśród miłośników tuningu aut z Wolfsburga, a także kolekcjonerów. Zadbane egzemplarze należą jednak do rzadkości. 

Wcześniej przyglądaliśmy się cenom BMW E36 oraz większego E34 z połowy lat 90., a teraz zerknijmy ile kosztował nowy VW Passat B4 w salonach. 

Ile kosztował nowy Volkswagen Passat B4?

W 1993 roku w polskich salonach Volkswagena dostępnych było pięć wariantów VW Passata B4. Auto można było wybrać z jednym z trzech silników benzynowych i dwóch diesli. Wszystkie wersje miały przedni napęd. 

Kwoty z cennika podane są w markach niemieckich oraz starych złotówkach po kursie NBP z listopada 1993 roku. 

Ceny nowego VW Passata B4 w 1993 roku:

Volkswagen Passat Limousine CL 1.8 – 42 005 DM / 512,6 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 2.0 – 50 593 DM / 617,4 mln zł

Volkswagen Passat Limousine GL 2.8 VR6 – 63 883 DM / 779,6 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 1.9 TD – 45 321 DM / 553,1 mln zł

Volkswagen Passat Limousine CL 1.9 TDI – 49 943 DM / 609,5 mln zł

Wersja kombi, czyli Variant

Volkswagen Passat Variant CL 1.8 – 43 282 DM / 528,2 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 2.0 – 51 871 DM / 633 mln zł

Volkswagen Passat Variant GL 2.0 – 55 993 DM / 683,3 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 1.9 TD – 46 598 DM / 568,7 mln zł

Volkswagen Passat Variant CL 1.9 TDI – 51 222 DM / 625,1 mln zł

Źródło: wyborkierowcow.pl

Jeden komentarz

  1. Bardzo ambitny artykuł. W 1993 roku benzyna nie mogła kosztować dwa złote: po pierwsze było to przed denominacją, a po drugie w 1997 roku kosztowała 1,79 PLN. 😎

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E46 M3 z silnikiem Toyoty Supry! Co za zmiana.

Prezentowane E46 Adama gościło na łamach BMW Trends niespełna cztery lata temu. Nawet najbardziej zagorzali czytelnicy mogą nie kojarzyć tego samochodu, bowiem ze srebrnego ponadczterystukonnego sleepera pozostała jedynie deska rozdzielcza. Choć i to nie do końca prawda. Już wcześniej auto zostało przerobione z dużym rozmachem. Było to bardzo „czyste” 330Ci z prawdopodobnie najbardziej zmodyfikowanym i…

targa tasmania wypadek

Śmierć w rajdzie Targa Tasmania

Jak potwierdzają organizatorzy, trzech zawodników australijskiego rajdu Targa Tasmania zginęło. Jeden kierowca, Shane Navin, zginął 23 kwietnia za kierownicą Mazdy RX-7. Z kolei zespół składający się z kierowcy Leigh Mundyiego i pilota Dennisa Neagle zginął dzień później w osobnym wypadku w Porsche 911 GT3 RS. TT, czyli Targa Tasmania Targa Tasmania bierze swoją nazwę od…