BMW M3 Competition vs VW Golf R w drag race - Trends Magazines

BMW M3 Competition vs VW Golf R w drag race

Czy mocniejsze BMW M3 Competition poradzi sobie z najmocniejszą odmianą Golfa? Odpowiedź nie jest wcale taka oczywista. 

Do walki w wyścigu na prostej stają dwaj bardzo mocni „niemcy”. Przedstawmy kilka faktów – BMW M3 Competition ma 510 KM i 650 Nm. To o prawie 200 KM i ponad 200 Nm więcej niż Volkswagen. Do tego dochodzą dwa cylindry więcej, a co za tym idzie bardziej harmonijnie rozwijana moc w zakresie obrotów. Według producenta auto osiąga pierwsze 100 km/h w 3,9 s.

Volkswagen Golf R ma 2-litrowy silnik turbo o mocy 320 KM i 420 Nm. Do tego dochodzi bardzo szybka 7-biegowa skrzynia DSG. W efekcie Golf R przyspiesza do „setki” w czasie 4,7 s. Na papierze więc VW na tle BMW wygląda słabo. Jednak na niekorzyść BMW przemawia masa (1805 kg vs 1554 kg) i napęd wyłącznie na tył, gdzie w Golfie R moc trafia na wszystkie koła. To bardzo ważne czynniki w wyścigu na prostej. Czy jednak pomimo przewagi na papierze BMW wygra wyścig?

Konrad Maruszczak

 

Podobne

BMW serii 7 G11, czyli nerki ponad wszystko

BMW wkracza w nową erę swojego wzornictwa. Szlak przetarło zaprezentowane w ubiegłym roku X7 z ogromnymi nerkami. W tym samym duchu utrzymano model G11 LCI, czyli odświeżoną serię 7. Wzornictwo jest niezwykle ważną, a zarazem delikatną kwestią. Radykalne zmiany mogą narobić więcej zamieszania niż pożytku o czym koncern przekonał się, prezentując na początku XXI wieku…

BMW i8 od Vorsteinera. Hit czy kit?

Mimo że BMW i8 jest obecne na rynku od 2014 roku, wciąż szokuje futurystyczną linią nadwozia. Czy sportową hybrydę można tuningować? Oczywiście. Trzeba jednak zachować umiar. Łatwiej o zepsucie prezencji samochodu niż jej rzeczywistą poprawę. Trudna sztuka udała się amerykańskiemu Vorsteinerowi. Tuner przygotował karbonowy pakiet aerodynamiczny VR-E. Jest on złożony z dokładki przedniego zderzaka i…