BMW E21 - pierwsze auto Elona Muska - Trends Magazines

BMW E21 – pierwsze auto Elona Muska

Debiutujące w 1975 roku BMW E21 przeżywa obecnie drugą młodość, zachwycając coraz młodsze pokolenia. Ale czy od zawsze samochód ten był ucieleśnieniem wysokiego statusu społecznego i wysmakowanego gustu?

W latach dziewięćdziesiątych, kiedy generacja E36 ugruntowała swoją pozycję w ofercie BMW, kilkunastoletnie BMW E21 były jednymi z lepszych kandydatów na używany samochód z pazurem. Podobnie myślał 23-letni wówczas Elon Musk – dziś właściciel firmy Tesla i jeden z najbogatszych ludzi świata.

W 1994 roku zdecydował się na zakup pierwszego w życiu samochodu, którym było używane BMW E21. Wyprodukowany w 1978 roku wóz, napędzany przez dwulitrowy silnik o mocy 110 KM, kosztował zaledwie 1.400 dolarów. Na liście jego wyposażenia znajdowały się charakterystyczne światła obrysowe czy szyberdach z plastikową owiewką. Samochód z oznaczeniem 320i na tylnej klapie był przedstawicielem niezwykle krótkiej, bo produkowanej zaledwie przez trzy lata, serii przeznaczonej na rynek amerykański.

Elon Musk nie trzymał swojego BMW pod kocem

Auto wymagało dopracowania, zwłaszcza jeśli chodziło o mechanikę. Elon często odwiedzał więc złomowiska, gdzie z wraków wykręcał potrzebne mu elementy. W jednym z wywiadów wspomniał, że wtedy nie było go stać na naprawę auta w autoryzowanym serwisie BMW. Do dziś pamięta, jak sam naprawiał uszkodzoną szybę po stronie pasażera.

Decyzja o sprzedaży BMW zapadła już po dwóch latach od jego zakupu po pechowym zdarzeniu, w którym uczestniczył stażysta Zip2 – pierwszej firmy Muska. Gdy jechał trójką swojego szefa, w pewnym momencie z samochodu odpadło koło! Na szczęście człowiek ten wyszedł cało z opresji, ale wypadek zaważył na przyszłości 20-letniego wówczas auta. Po jego szybkiej sprzedaży odnoszący coraz większe sukcesy na światowym rynku przedsiębiorca przesiadł się do klasycznego Jaguara E-Type. Choć dziś Elon Musk nie jeździ już samochodami spalinowymi, wciąż pamięta o epizodzie z BMW.

Marcin Zachariasz

Fot. BMW, archiwum Maye Musk, Car brochures&adverts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używana Alpina – poradnik kupującego

Coś więcej niż BMW. Alpina nie jest wyłącznie tunerem bawarskich samochodów. Od przeszło trzech dekad to niezależna marka, która konstruuje silniki, modyfikuje zawieszenia czy wnętrza, a nadwozia sygnuje własnym numerem VIN. Ceny nowych aut są adekwatne do wysokiego stopnia ich ekskluzywności. Na rynku wtórnym można jednak znaleźć propozycje za niecałe 10 tysięcy euro. By zrozumieć,…

Tuning BMW E30 325i widok z przodu

BMW E30 325i Coupé – projekt oparty na felgach BBS

Prezentowane BMW  E30 nie jest pierwszym w posiadaniu Karola, ale jako jedyne przeszło tak duże zmiany. Przedstawimy projekt z archiwum BMW TRENDS. Ciekawe co nim sądzicie?   Karol, właściciel prezentowanej E30, już jako dzieciak miał zacięcie do modyfikacji samochodów. Zaczęło się od resoraka. Autko szybko zostało obniżone i usportowione spojlerami z plasteliny. Tuningiem pasjonuje się…