Nowy technologiczny flagowiec BMW iX to radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin - Trends Magazines

Nowy technologiczny flagowiec BMW iX to radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin

BMW iX

BMW iX łączy w sobie design i luksus z najnowszymi innowacjami w zakresie automatyzacji jazdy, obsługi, łączności i usług cyfrowych. Nowy technologiczny flagowiec BMW Group reprezentuje przede wszystkim radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin oraz typowy dla marki sportowy charakter.

Na początku sprzedaży, która rozpocznie się pod koniec 2021 r., dostępne będą modele: BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40BMW iX

BMW iX stanowi nową definicję koncepcji Sports Activity Vehicle (SAV). Jest to pierwszy model oparty na nowej, skalowalnej architekturze BMW Group. Układ napędowy BMW iX xDrive50 składający się z jednego silnika na przedniej i jednego na tylnej osi rozwija łączną moc ponad 370 kW (500 KM) i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5,0 s. Napęd BMW iX xDrive40 o mocy ponad 240 kW (300 KM) zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6,0 s.

Technologia elektrycznego napęduBMW iX

Silnik elektryczny, skrzynia biegów i elektronika mocy BMW iX są zintegrowane we wspólnej obudowie. Kompaktowa konstrukcja zwiększa również sprawność układu napędowego. Na tle konkurencji BMW iX charakteryzuje się wyjątkową wydajnością, której towarzyszą dodatkowo optymalne właściwości aerodynamiczne i inteligentna lekka konstrukcja. Umożliwiło to uzyskanie średniego zużycia energii wg WLTP poniżej 21,0 kWh/100 km w BMW iX xDrive50 i poniżej 20,0 kWh/100 km w BMW iX xDrive40.Podobnie jak silniki elektryczne i elektronika mocy, także akumulator wysokonapięciowy BMW iX jest elementem technologii BMW eDrive opracowanej autorsko przez BMW Group. Jest on umieszczony nisko w podłodze pojazdu i stanowi integralną część karoserii. W porównaniu z poprzednią generacją akumulatorów, grawimetryczna gęstość energii akumulatora litowo-jonowego wzrosła o kolejne 20 procent.

Bateria ma ponad 100 kWh

Ogniwa akumulatorowe są produkowane zgodnie z precyzyjnymi specyfikacjami BMW Group i składane w akumulatory wysokonapięciowe dostosowane do poszczególnych modeli. W ten sposób BMW iX xDrive50 otrzymuje w zakładach BMW Group w Dingolfing akumulator o pojemność energetycznej brutto powyżej 100 kWh. Umieszczony płasko w podłodze BMW iX xDrive40 akumulator ma pojemność energetyczną brutto wynoszącą 70 kWh. Tym samym BMW iX xDrive50 osiąga zasięg w cyklu testowym WLTP wynoszący ponad 600 km. Zasięg BMW iX xDrive40 wynosi ponad 400 km. (Wszystkie dane dotyczące osiągów, zużycia energii i zasięgu są prognozami opartymi na aktualnym stanie rozwoju pojazdu.)BMW iX

Bardzo szybkie ładowanie

Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o bardzo wysokiej mocy. Akumulator wysokonapięciowy BMW iX xDrive50 można ładować z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania BMW iX xDrive40 wynosi 150 kW. Dzięki temu w ciągu 10 minut można zwiększyć zasięg o ponad 120 km (xDrive50) i 90 km (xDrive40). W obu modelach poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego można zwiększyć z 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut.BMW iX

Podobne

BMW-E21-Convertible-Peters-Tuning-widok z przodu

Wyjątkowe i tajemnicze BMW E21 Convertible Peters Tuning 320/6

Peters Tuning to firma, której nazwa nawet zagorzałym fanom niemieckiej marki niewiele mówi. Gdy umawiałem się z Pawłem, właścicielem opisywanego samochodu, nie sądziłem, że będę miał do czynienia z tak wyjątkowym modelem. Poznajcie BMW E21 Convertible Peters Tuning. E21 jest wyjątkowym modelem dla niemieckiego producenta aut. To właśnie on jako pierwszy w historii nosił nazwę serii 3. Pierwsza trójka…

ALPINA B12 5.0 V12 – Bawarska perła

Nikt z nas nie przechodzi obojętnie obok M3 czy M5, a wyprodukowano ich dziesiątki tysięcy. Prezentowana Alpina to 179. egzemplarz z… 305 sztuk. Jak zdobyć taką perłę? Po prostu trzeba mieć szczęście. Mikael początkowo poszukiwał zwykłego E32. Z racji miejsca zamieszkania pod uwagę brał jedynie auta z Norwegii. Los chciał, że trafił na umieszczone godzinę…