BMW ma duże nerki? Spójrzcie na Hongqi H5 - Trends Magazines

BMW ma duże nerki? Spójrzcie na Hongqi H5

Patrząc na chińskie samochody możemy się domyślać, skąd europejscy projektanci czerpią inspiracje. Hongqi H5 to chiński konkurent BMW Serii 5 i nawet jest do niego łudząco podobny. 

Marka Hongqi uchodzi za producenta, który tworzy jedne z ładniejszych chińskich samochodów. To także najstarsza firma produkująca chińskie auta. Model H5 to sedan plasujący się poniżej flagowego H9, czyli możemy powiedzieć, że to taka Seria 5. Co, ciekawe Hongqi H5 dzieli płytę podłogową z … Mazdą 6. Samochód jest nieco mniejszy niż BMW 5, ale ma większy rozstaw osi niż trójka

Z przodu ciężko nie znaleźć podobieństw do flagowego BMW Serii 7. Mamy tutaj duży chromowany grill (ciekawe, czy podświetlany) oraz dwuczęściowe reflektory. Wąska część to zapewne światła do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy, natomiast te większe umieszczone po bokach służą jako światłą mijania oraz reflektory doświetlające zakręty. 

Auto oferowane jest w Chinach z 1,5-litrowym silnikiem turbo o mocy 166 KM lub mocniejszym 2,0-litrowym, czterocylindrowym turbo o mocy 221 KM. W zależności od silnika klienci otrzymują albo siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną do mniejszej jednostki, albo ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów do mocniejszego wariantu.

Osiągi są przyzwoite, H5 rozpędza się do 100 km/h w około 7,5 sekundy. Jako ekologiczne alternatywy są dostępne wersje hybrydowe – obydwie z silnikami 1.5. Jedna to miękka hybryda, druga plug-in. Biorąc pod uwagę tempo pojawiania się chińskich marek na europejskich rynkach, tylko patrzeć, aż na parkingu pod supermarketem zobaczysz Hongqi’ego H5. 

Podoba Wam się ten samochód?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kolejny podatek paliwowy?

Rząd chce mieć większy nadzór nad obrotem paliwami i wprowadzić utrudnienia dla oszustów podatkowych, wyłudzających VAT.  Puls Biznesu podaje, że Ministerstwo Finansów pracuje nad pakietem zmian, który dotyczy obrotu paliwami. Kilka lat temu wprowadzono już tzw. pakiet paliwowy, lecz mimo to oszuści podatkowi wciąż są aktywni. Według resortu wprowadzenie do obrotu cysterny z nielegalnym paliwem…

VW Öko-Polo: Ekologiczny mistrz sprzed lat

Jak sięgnąć pamięcią, kierowcy zawsze narzekali na ceny paliw. Czy słusznie? Koszt zakupu paliwa u schyłku lat 80. XX wieku, uwzględniając siłę nabywczą pieniądza oraz inflację, był o 50 procent niższy niż obecnie. Jednak już wtedy Volkswagen postanowił sprawdzić, czy zaawansowana technologia będzie w stanie przynieść portfelom kierowców odrobinę finansowego wytchnienia. Najlepiej rokowały doładowane diesle…