Już jest nowe BMW 5 G60! - Trends Magazines

Już jest nowe BMW 5 G60!

Nowe BMW 5 G60 debiutuje w dwóch wersjach – jako elektryk oraz z tradycyjnym napędem. Piątka mocno zbliżyła się do większej siódemki, na szczęście nie w kwestiach wyglądu. Co oferuje nowe BMW 5 G60?

BMW Serii 5 od lat jest najchętniej kupowaną limuzyną świata. Przez pięć dekad istnienia tego modelu wyprodukowano ich ponad 10 milionów. Nowy sedan z Monachium urósł – jest dłuższy o 97 mm (5060 mm), szerszy o 32 mm (1900 mm) i wyższy o 36 mm (1515 mm). Rozstaw osi zwiększono o 20 mm do 2995 mm.

Patrząc na specyfikację od razu na myśl przychodzi model E60, sądzimy że etymologia nie jest tu bez znaczenia. Nowe BMW 5 G60 zostało mocno scyfryzowane, pojawiła się także po raz pierwszy w historii piątki odmiana elektryczna – i5. 

To co rzuca się w oczy w nowym BMW 5, to ostro zarysowane linie nadwozia oraz klamki licowane z drzwiami. Przedni grill nie jest monstrualny, za to mocno wysunięty do przodu. Opcjonalnie będzie go można podświetlić dzięki systemowi BMW Iconic Glow. Przednie reflektory przypominają te chociażby z trójki po liftingu czy nowego X1. Lampy z tyłu mają zupełnie nowy kształt i dzięki nim nie będzie można się pomylić co to za model. 

Wnętrze nowego BMW 5 jest cyfrowe i przyjazne misiom polarnym

Tradycyjnie już mamy do czynienia z dużym ekranem, który obsługuje iDrive 8.5 debiutujący w nowej piątce. Oferuje on np. znacznie rozszerzoną gamę systemów automatyzacji jazdy i parkowania. Duży ekran jest podzielony na dwa wyświetlacze – mniejszy o przekątnej 12,3 cala służy jako zestaw zegarów, a większy ma przekątną 14,9 cala.

Wnętrze nowego BMW 5 wykonano z wegańskich materiałów, pochodzących z recyklingu. Deska rozdzielcza ma nowy kształt oraz podświetlenie ambientowe. Nowa jest również kierownica ze spłaszczoną dolną częścią. Tradycyjny drążek zmiany biegów zastąpiono przełącznikiem znanym np. z BMW 3. 

Pod maską nowego BMW 5 G60 tylko hybrydy lub motor elektryczny

Wszystkie jednostki spalinowe zostaną wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid. Hybrydy standardowo połączono z nową 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. Na europejskim rynku pojawią się początkowo 4-cylindrowe wersje.

  • 520i oznacza benzynowy silnik o mocy 208 KM
  • 520d to diesel o mocy 197 KM
  • 530e i 550e to hybrydy, które pojawią się wiosną 2024

Po raz pierwszy spotkamy także elektryczne BMW i5

Pojawi się ono w dwóch wariantach – eDrive40 oraz M60 xDrive. Słabszy elektryk ma moc aż 340 KM i 430 Nm. Czas przyspieszenia 0-100 km/h to zaledwie 6 sekund, a prędkość maksymalną ograniczono do 193 km/h. Bateria posiada pojemność 81.2 kWh, co pozwala przejechać nawet 582 km wg. normy WLTP. 

BMW i5 M60 xDrive ma aż 601 KM i do 820 Nm! To rozpędza nowe i5 do setki w czasie 3,8 s. Prędkość ograniczono do 230 km/h. Bateria w wersji M60 ma również 81.2 kWh pojemności i dzięki temu auto może przejechać do 516 km wg. WLTP. W przyszłym roku ma pojawić się dodatkowy wariant elektryczny z napędem xDrive. 

Na razie nic nie wiadomo o najmocniejszej odmianie, czyli M5, ale wiemy że taka z pewnością powstanie, trwają już torowe testy na Nürburgringu

Co myślicie o nowym BMW 5 G60? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Track Day JDM

Track Day dla miłośników JDM

Już w najbliższą sobotę ODTJ Autodrom Pszczółki zgromadzi wielbicieli japońskich samochodów, by w bezpiecznych warunkach mogli doskonalić technikę sportowej jazdy. Na Track Day zgłosiło się prawie 100 uczestników!  JDM Trójmiasto to społeczność, która od lat zrzesza fanów japońskiej motoryzacji z Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolic. Poza spotami organizują też tzw. “torowe upalanie”, czyli treningi, w…

Hyundai Ioniq 5 – czy to najlepszy elektryk dla ludu?

Czy tak właśnie wygląda NAJLEPSZE auto elektryczne? Najlepsze, jakim kiedykolwiek jeździłem. Mam rację? Mam! Chociaż tylko czekam na wasze riposty, że Tesla to jest potęga, Tesla… kochana jest, a tak w ogóle to Passat TDI jest królem, a nie jakieś tam, tfu, elektryki! Nie ukrywam, że samochody na prąd to nie moja bajka. Ok, przyspieszenie…