Te auta wytrzymają nawet 500 tys. km - Trends Magazines

Te auta wytrzymają nawet 500 tys. km

Jeśli przy wyborze auta słowa: bezawaryjny, niezawodny i pancerny są dla Ciebie kluczowe, powinieneś sprawdzić to zestawienie. Oto auta, które wytrzymają przebiegi nawet 500 tysięcy kilometrów. 

BMW Serii 5 E39

Ten model chyba nie jest zaskoczeniem, prawda? Istnieje opinia, że to „ostatnie prawdziwe BMW”, cokolwiek to znaczy. Wiemy na pewno, że to ostatnie BMW Serii 5, które pozostało bardziej mechaniczne niż elektroniczne. Dodatkowo w tym modelu jeszcze dostępne były niezawodne jednostki benzynowe M54 oraz diesle M57

Najmłodsze egzemplarze E39 mają już 20 lat i dzisiaj znaleźć zadbany egzemplarz jest niezwykle trudno, ale to też nie jest niemożliwe. Te najładniejsze i najbardziej zadbane sztuki już zyskują na wartości, a silnik R6 jest gwarancją lokaty kapitału. Części nie brakuje (są też przystępne cenowo), tak samo jak specjalistów od BMW, a sprzedaż samochodu też nie stanowi dużego problemu. W tym modelu nie należy bać się dużych przebiegów. Sprawdź, na co zwrócić uwagę kupując BMW 5 E39.

VW Passat B5

To samochód legenda. Można śmiało powiedzieć, że Passat B5 zmotoryzował Polskę po wejściu do Unii, bo wtedy zaczęły się masowe importy tego auta zza Odry. Nie ma się co dziwić, przestronne, dobrze wykonane nadwozie, trwałe i niezawodne silniki, a także całkiem niezły design spowodowały, że „Passeratti” stało się bardzo popularnym modelem. Jedyną rysą na niemieckim ideale jest nietrwałe wielowahaczowe zawieszenie, które niezbyt dobrze znosi polskie drogi. 

Przebiegi rzędu 300-400 tys. km to raczej norma i zdarza się to najczęściej w przypadku aut z dieslem. I w zasadzie tylko te polecamy, a w szczególności legendarny motor 1.9 TDI. Jest trwały, oszczędny, podatny na modyfikacje, a także tani w naprawach. Większego motoru 2.5 TDI raczej unikaj. 

Passaty B5 z dużymi przebiegami można kupić za 3-5 tys. zł. Wersje przed liftingiem częściej rdzewieją, więc warto skupić się na poliftowych. Jeśli nie chcesz diesla, postaw na jednostkę 1.8 T. Zadbane egzemplarze kosztują 10-15 tys. zł.

VW Transporter/Multivan T4

Auta dostawcze, rodzinne, a nawet kampery – odmian Volkswagenów opartych na Transporterze T4 było mnóstwo. Dodatkowo konstrukcja z lat 90. gdzie producentom jeszcze zależało na trwałości powodują, że to łakomy kąsek na rynku aut używanych. Choć tych samochodów jest jak na lekarstwo, to jeśli szukasz auta, które wytrzyma 500 tys. km generacja T4 jest dla Ciebie. 

Transportery miały ciężki żywot, ponieważ służyły jako wozy pociągowe, ale wersje z jednostkami 1.9 TDI na pewno jeszcze pojeżdżą. Nieco lepiej sytuacja wygląda w przypadku osobowych wersji – czyli Multivanów. Za dobrze utrzymane auto, bez względu na przebieg, trzeba zapłacić ok. 20 tys. zł. Sprawdź, na co zwrócić uwagę kupując używanego VW T4. 

Mercedes E W210/W211

Popularne „okularniki” zarówno generacji W210, jak i kolejnej W211 to doskonały przykład na niezawodnego Mercedesa. Ten model ukochali sobie niemieccy taksówkarze, a to ze względu na komfort jazdy oraz wysoką trwałość. Godne polecenia są diesle 2.2 CDI, a także 6-cylindrowe 3.2 CDI. 

Ceny są stosunkowo niskie, ale w najtańszych egzemplarzach nie należy się spodziewać dobrej kondycji. Za W210 zapłacisz mniej niż 8 tys. zł, niezłe W211 kosztuje kilkanaście tys. zł, choć te o bardzo dużych przebiegach wycenia się na mniej niż 10 tys. zł.

Volvo S60, V70, S80

Wszystkie trzy modele oparto na tej samej płycie podłogowej i są uznawane za jedne z najmniej awaryjnych. Sedan S60, jego odmiana kombi V70 i terenowa XC70, a także nieco dłuższa limuzyna S80 – to modele, których szukasz jeśli myślisz o pancernym aucie. 

Motor, który przetrwa kilkusettysięczne przebiegi to 2.4 D, choć nie jest prawdą, że pozostaje bezobsługowy. Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo, plus za to, że można je regenerować. Najpopularniejsza odmiana to wersja 163KM – trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.

Ciekawostką jest motor benzynowy 2.4, który może i jest łakomy na paliwo, ale uznaje się go za najlepszy silnik do tych modeli Volvo ze względu na wyjątkowo niską awaryjność. Najmłodsze i najbardziej zadbane sztuki kosztują w granicach 25-30 tys. zł. Jeśli nie zależy Ci na wyglądzie i wyposażeniu używane Volvo kupisz już za 5 tys. zł. 

Jaki model dodałbyś do tego zestawienia? Daj znać w komentarzu.

6 komentarzy

  1. Moja e39 528i touring ma 520 000 i pojeździ drugie tyle pozdrawiam.
    Ps. Jak dbasz tak masz …. 😉

  2. E39 to przejedzie 500, później ma cofnięty do 200, przejedzie znowu do 500, znowu cofnięty do 200 i tak spokojnie przejedzie ponad milion kilometrów..

  3. Audi A8 d3 – 4,2 moi 334ps
    Jest mniej zawodny niż np. Passat czy T4👍, są też niezawodne ale nie tak niezawodne jak A8 zrobiłem osobiście 500 000 km bez komplikacji i wymieniałem olej co 30 000 km czyli rzadko według zaleceń producenta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M3 akcesoria

Standardowe M3/M4 do dla Ciebie za mało? BMW przygotowało ofertę akcesoriów M

Dla BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé, w chwili ich debiutu rynkowego w marcu przyszłego roku dostępna będzie szeroka gama akcesoriów M Performance Parts. Pozwalają one na efektowną indywidualizację ich wyrazistej stylistyki i dalsze zwiększenie dynamiki jazdy. Akcesoria zostały opracowane we współpracy z BMW M GmbH w oparciu o doświadczenie zdobyte na światowych torach wyścigowych oraz bogatą…

Silnik BMW X6 40d (E71)

Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł

Pomysł wprowadzenia podatku od mocy silników pojawił się we Włoszech i zakłada, że właściciele mocnych pojazdów będą musieli płacić ponad 90 zł za każdy 1 kW.  Samochody o mocy przekraczającej 185 kW (252 KM) będą płacić 20 euro (ok 93 zł) za każdy 1 kW powyżej tej liczby. W przeliczeniu wychodzi ok. 68 zł za…