Prawie 300 km/h w VW Golfie GTI możliwe? - Trends Magazines

Prawie 300 km/h w VW Golfie GTI możliwe?

Kiedyś bariera 300 km/h była zarezerwowana tylko dla super szybkich samochodów pokroju Porsche 911 Turbo, czy BMW M5. Potrzebny był do tego bardzo mocny silnik i aerodynamiczne nadwozie. Ale dziś ta prędkość jest możliwa do osiągnięcia nawet przez mocniejszego kompakta, np VW Golfa GTI Clubsport. 

VW Golf GTI Clubsport nie jest najmocniejszym i najszybszym Golfem w ofercie, ale mimo to jego osiągi robią wrażenie. Francuzi z kanału L’argus postanowili sprawdzić maksymalną prędkość seryjnego Golfa GTI Clubsport na autostradzie. Standardowo auto posiada ogranicznik prędkości, i co ciekawe w testowanym samochodzie nie został on zdjęty. 

Przypomnijmy, że Golfa GTI Clubsport napędza 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM i 400 Nm. To wartości, które posiadał Golf R poprzedniej generacji, ale warto dodać, że Clubsport posiada napęd tylko na przednią oś. Auto stylistycznie różni się od zwykłego GTI przednim zderzakiem z wielkimi aerodynamicznymi skrzydłami i nowym splitterem, zwiększającym docisk przedniej osi. Do tego podwójny spoiler dachowy, który ma za zadanie „dociążać” tył przy wyższych prędkościach. Clubsport ma też inne końcówki układu wydechowego, tutaj są owalne zamiast okrągłych, rozstawione o 40 mm dalej na zewnątrz. 

Francuskim kierowcom udało się osiągnąć imponujący wynik 296 km/h i to z założoną blokadą na 250 km/h. Jak udało się to osiągnąć? Okazuje się, że auto jechało z górki. Przy 249 km/h czujniki wysyłają sygnał do komputera silnika, a ten następnie ogranicza przepływ paliwa i powietrza. Jednak w tym przypadku sprzymierzeńcem okazała się grawitacja, dzięki której Golf GTI Clubsport mógł rozpędzić się do niemal 300 km/h. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW serii 7 kończy 45 lat. Tak powinno wyglądać

Flagowiec BMW zaprezentowano w 1976 roku, ale jego produkcja ruszyła rok później. Przez cztery i pół dekady wiele się zmieniło, ale BMW serii 7 nie przestaje zaskakiwać i nadawać kierunek dla mniejszych modeli marki.  Zaczęło się od modelu E23, który zaprezentowano w lipcu 1976 roku, a produkcję rozpoczęto na początku 1977. Tu zaczyna się historia…

BMW_E30_344i_V8

E30 M3 z V8? Klip o BMW 344i

BMW E30 M3 to niewątpliwie jedno z najwspanialszych sportowych aut z lat 80-tych. Ponad 30 lat od premiery silnik S14 w M3 nie zachwyca osiągami, ale wymiana motoru w oryginalnym M3 to kontrowersyjny temat. Loksu znalazł złoty środek - poznajcie 344i. Swap V8 Potrzeba wiele pracy, aby ze zwykłego E30 zbudować tak świetną replikę M3.…