Używany VW Tiguan II (2016-2023) - sprawdzony i przyzwoity - Trends Magazines

Używany VW Tiguan II (2016-2023) – sprawdzony i przyzwoity

Udane rozwinięcie modelu cenionego za praktyczność, komfort, wyposażenie czy rozsądne koszty serwisowania. Wszystko to ułatwia zaakceptowanie wysokich cen ofertowych Tiguana drugiej generacji. Sprawdzamy, co warty jest używany VW Tiguan II.

Boom na SUV-y trwa w najlepsze. Kierowcy chcą siedzieć wyżej, więcej widzieć i mieć bardziej pakowne auto, nierzadko z napędem na cztery koła. Druga generacja Tiguana, zbudowana na platformie MQB, ma do tego inne pożądane cechy, w tym nowoczesny design nadwozia i wnętrza, zaawansowane systemy multimedialne i wspierające kierowcę, a także wydajne napędy, z hybrydowym włącznie.

Używany VW Tiguan II – silniki

Z racji, że Tiguan debiutował w 2016 roku, zastosowano w nim rozwiązania techniczne sprawdzone wcześniej w Golfie VII oraz Passacie B8. Obejmują one nie tylko platformę, ale także wspomnianą elektronikę czy opracowane od podstaw silniki. Benzynowe 1.4 oraz 1.5 należą do zupełnie nowej rodziny EA211 z rozrządem napędzany paskiem. Świeże są też diesle 2.0 TDI typoszeregu EA288. Konstruktorzy dołożyli starań, by silniki były nie tylko mocne, ale również oszczędne. W rezultacie podczas spokojnej jazdy Tiguan II spala niewiele więcej od Golfa, co korzystnie wpływa na koszty jego utrzymania.

Oczywiście w ofercie nie zabrakło też propozycji dla kierowców przedkładających wrażenia z jazdy nad wydatki. Jest nią 320-konny Tiguan R, który do 100 km/h jest w stanie przyspieszyć w zaledwie 4,9 s! Dzięki optymalizacji masy samochodów budowanych na platformie MQB nawet bazowe wersje nie są zawalidrogami – najwolniejszy 115-konny diesel 2.0 TDI do setki rozpędza się w 10,9 s. W zupełności wystarcza więc do codziennej jazdy.

Używany VW Tiguan II – jest całkiem komfortowy

W kwestii prowadzenia czy przestronności oraz funkcjonalności wnętrza Tiguana można postawić w jednym rzędzie z Golfem, a nawet Passatem w wersji Variant. Bardzo zbliżone okażą się też wrażenia z jazdy. To zasługa znacznego stopnia unifikacji komponentów używanych do wykończenia wnętrza czy służących do obsługi elementów wyposażenia samochodu. Wygodę jazdy podnoszą dobrze wyprofilowane fotele, przesuwna kanapa z oparciami z regulacją kąta nachylenia, należyte wyciszenie czy liczne schowki, które umożliwiają utrzymanie porządku w kabinie.

Używany VW Tiguan II – ile kosztuje?

Na polskim rynku wtórnym nie brakuje już używanych Tiguanów drugiej generacji. Co dla wielu może okazać się zaskakujące – w popularnych serwisach ogłoszeniowych dwójka dorównuje jedynce. Niestety, ceny są dalekie od okazyjnych. By planować zakup, trzeba mieć 80.000–90.00 zł. I to nie jest kwota na świetnie wyposażone Tiguany z symbolicznym przebiegiem, a raczej prosto skonfigurowane i dosyć intensywnie użytkowane diesle.

Używany Volkswagen Tiguan (2007-2015). Solidny i praktyczny SUV

Używany VW Tiguan II – gdzie kupić?

Interesujący nas egzemplarz warto bardzo dokładnie prześwietlić. Wysoka rynkowa wartość Tiguana II może zachęcać do naprawiania nawet bardzo uszkodzonych egzemplarzy. Bogatą przeszłość mają zwłaszcza samochody z USA, których nie brakuje wśród tańszych ofert. By nie trafić na tzw. minę, warto wziąć pod uwagę zakup objętego gwarancją, a wcześniej sprawdzonego i ewentualnie naprawionego samochodu z firmowanej przez Volkswagena sieci Das WeltAuto. Ciekawe, zadbane i mało wyeksploatowane Tiguany można znaleźć też w ofercie Volkswagen Financial Services Store.

Nowy VW Tiguan wyceniony w Polsce. Nie wiemy co myśleć o tej cenie

Używany VW Tiguan II – plusy i minusy

Ze względu na młody wiek i to, że samochody są regularnie i należycie serwisowane, stan wielu używanych Tiguanów nie budzi wątpliwości. Plusem jest też ich trwałość, aczkolwiek potencjalny nabywca powinien być przygotowany na problemy z elektroniką, które zwykle ograniczają możliwość korzystania z elementów wyposażenia (np. systemu multimedialnego, aktywnego tempomatu czy mechanizmu składania lusterek), ale nierzadko ustępują po ponownym uruchomieniu auta. W sieci powtarzają się też skargi na szarpiące i hałasujące skrzynie DSG.

Test VW Tiguana – trzyma poziom mimo lat

Warto pamiętać, że w 2020 roku Tiguan przeszedł modernizację. W jej ramach na nowy wymieniono m.in. pas przedni czy inne lampy. Pojawiła się też znana z Golfa VIII kierownica, a konsolę środkową ogołocono z przycisków, co dla wielu osób jest mankamentem – w pełni dotykowa obsługa nawigacji, radia, a nawet wentylacji oraz klimatyzacji wymaga przyzwyczajenia. Zmieniła się też elektronika – system MIB 3 nie każdemu musi odpowiadać. Po liftingu do oferty dołączyły też dwie ciekawe wersje – flagowy Tiguan R oraz przednionapędowy Tiguan eHybrid, który 245-konny napęd dzieli z Golfem GTE. Przed zakupem najlepiej przymierzyć się więc do Tiguana z początku produkcji oraz po modernizacji i samemu szczerze odpowiedzieć sobie na pytanie, które auto bardziej nam odpowiada.

Sam zakup nie jest obarczony ryzykiem. Jeżeli kupimy auto w dobrym stanie, nie stracimy na nim znacząco przez kilka lat eksploatacji, a przy obecnych cenach na rynku wtórnym i przybierającej na sile modzie na SUV-y może okazać się wręcz, że przy odsprzedaży otrzymamy więcej niż wydaliśmy na początku.

Szymon Łukasik

Fot. archiwum, VW

Używany VW Tiguan II – to polecamy

Do codziennej jazdy w zupełności wystarczy wersja 1.4 TSI czy nowsza 1.5 TSI z przednim napędem. Można wybrać je nawet w słabszej odmianie mocy – brakujące konie mechaniczne uda się uwolnić poprzez prostą ingerencję w elektronikę.

Osobom regularnie pokonującym duże odległości polecamy diesla godzącego osiągi ze spalaniem. Dopóki nie zjeżdżamy z utartych szlaków ani regularnie nie jeździmy po ośnieżonych drogach w górach, napęd na obie osie nie jest koniecznością. Lepszym wyborem może okazać się przednionapędowy Tiguan z bogatszym wyposażeniem.

TEST VW Tiguan Allspace 2.0 TSI

Tiguan Allspace (od 2017 roku)

Aby zwiększyć konkurencyjność Tiguana, Volkswagen zrobił użytek z plastyczności płyty MQB i opracował wariant z wydłużonym o prawie 11 cm rozstawem osi oraz dłuższym o 21,5 cm nadwoziem. W Ameryce to jedyny dostępny Tiguan, a w Europie powiększona odmiana z dopiskiem Allspace, która jest oferowana z trzecim rzędem siedzeń. Co ciekawe, nawet dostępne w naszych salonach samochody pochodzą z fabryki w meksykańskiej miejscowości Puebla. Ze względu na wyższą masę odmiany Allspace paleta jednostek została okrojona z najsłabszych odmian silnikowych. W ofercie zabrakło też hybrydy czy eRki. Czy warto wybrać wersję Allspace? Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Jest droższa. Co prawda ma trzeci rząd siedzeń, ale kto regularnie jeździ z kompletem pasażerów, powinien raczej rozejrzeć się za Multivanem czy Sharanem.

VW Tiguan II (2016-2023) – dane techniczne

Silniki benzynowe 1.4 TSI (125 KM, 200 Nm; 150 KM, 250 Nm), 1.4 TSI eHybrid (245 KM, 400 Nm), 1.5 TSI (130 KM, 220 Nm; 150 KM, 250 Nm), 2.0 TSI (190 KM, 320 Nm; 220 KM, 350 Nm; 245 KM, 370 Nm; 320 KM, 420 Nm)  
Silniki Diesla 2.0 TDI (115 KM, 320 Nm; 122 KM, 320 Nm; 150 KM, 340 Nm; 190 KM, 400 Nm; 200 KM, 400 Nm; 240 KM, 500 Nm)  
Długość/ szerokość/ wysokość 4486/ 1839/ 1632 mm (Allspace: 4728/ 1839/ 1674 mm)  
Rozstaw osi 2681 mm (Allspace: 2789 mm)  
Pojemność bagażnika 615/ 1655 l (Allspace: 700–1775 l)  

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

stacja paliw orlen

Jedziesz na granicę ukraińską? Zatankuj wcześniej

Rzeczniczka Orlenu wydała oświadczenie informujące, aby kierowcy którzy wybierają się na wschodnią granicę zatankowali dużo wcześniej. W przygranicznych miejscowościach brakuje paliwa.  Od momentu agresji Rosji na Ukrainę panuje wzmożony ruch wzdłuż granicy. Obywatele zaatakowanego kraju uciekają do Polski, a także wielu Polaków jedzie na granicę, aby pomagać sąsiadom. Do przemieszczania jest oczywiście potrzebne paliwo, a…

BMW 3.0 CSi – sportowy rekin

Wyjątkowe połączenie elegancji, luksusu i sportu. Przyjemność jazdy BMW 3.0 CSi jest zarezerwowana dla wybranych. Na szczęście wszyscy mogą nacieszyć oko wyjątkowo urodziwym coupé z Bawarii. Lata 60. XX wieku to dla BMW czas powracania do przedwojennej formy. Co rusz przedstawiano nowe modele samochodów. Wypełniały one kolejne rynkowe nisze. Niezwykle ważnym etapem rozwoju firmy była prezentacja BMW Neue Klasse, czyli…