TEST VW Tiguan Allspace 2.0 TSI - Trends Magazines

TEST VW Tiguan Allspace 2.0 TSI

Szukasz auta zdolnego przewieźć siedem osób? Typowe minibusy nie są dla ciebie? Uwielbiasz SUV-y? Złoty środek nie istnieje? Nic bardziej mylnego. Odświeżony Volkswagen Tiguan Allspace jest propozycją dla tych, którzy chcą mieć atrakcyjne i modne auto, którego zdolności przewozowe zdecydowanie przewyższają możliwości standardowych kompaktowych SUV-ów!

Volkswagen Tiguan to jeden z najpopularniejszych modeli z Wolfsburga. Auto, które w ostatnich latach przebiło swoją popularnością Golfa! Taki stan rzeczy jednoznacznie pokazał, że klienci coraz bardziej stawiają na SUV-y kosztem klasycznych kompaktowych hatchbacków. Tiguan jest z nami od 2007 roku. Właśnie wtedy zadebiutowała pierwsza generacja tego modelu. Drugą pokazano w roku 2015. Początkowo w odmianie klasycznej, a nieco później w wersji Allspace.

VW Tiguan Allspace 2.0 TSI – dla rodziny

Odmiana Allspace jest dłuższa od standardowej wersji o 219 mm. Ma także większy o 111 mm rozstaw osi. Szerokość (1839 mm) pozostała na niezmienionym poziomie. Zwiększyła się natomiast nieznacznie wysokość auta (+3 mm). Takie zmiany oczywiście wpływają na przestrzeń we wnętrzu oraz pojemność bagażnika, ale od strony stylistycznej Allspace nie różni się zanadto od wersji standardowej. Przede wszystkim auto nie wygląda ciężko. Nie wygląda także nienaturalnie ze względu na wydłużone nadwozie oraz zwiększony rozstaw osi. Tiguan w wersji Allspace to w dalszym ciągu jeden z bardziej atrakcyjnie narysowanych SUV-ów w swojej klasie. Szczególnie w odmianie R-Line, której stylistyczne dodatki (inny przedni zderzak, rozbudowane progi, inne felgi, inny tylny zderzak) prezentuje się nad wyraz smakowicie!

Nieco wcześniej wspomniałem o zwiększonych rozmiarach przedstawianego modelu. Kufer Allspace pomieści 760 litrów bagażu. To aż o 145 litrów więcej od standardowego Tiguana! Mniej zauważalne różnice dotyczą ilości wolnej przestrzeni na przednich fotelach oraz na tylnej kanapie. Zaznaczę, że zarówno z przodu, jak i z tyłu jest naprawdę przestronnie. Plus za regulowaną wzdłużnie (kąt pochylenia oparcia także można zmieniać) kanapę, dzieloną w stosunku 1/3 do 2/3.

Przewagę odmianie Allspace nad standardową wersją daje możliwość przewiezienia siedmiu osób. Ale uwaga – trzeci rząd foteli nie jest wyposażeniem standardowym. Koszt doposażenia samochodu w trzeci rząd siedzeń wynosi 3.460 zł. Stosunkowo niedużo, ale warto się zastanowić, czy kiedykolwiek będziemy korzystali z trzeciego rzędu, czy bardziej pojemny bagażnik w zupełności nam wystarczy. Tym bardziej że w ostatnim rzędzie w miarę komfortowych warunkach usiądą głównie dzieci.

VW Tiguan Allspace 2.0 TSI – typowy VW

W kwestiach czytelności obsługi, wyposażenia czy jakości wykonania niespodzianek nie ma. To typowy Volkswagen. Przejrzysty i czytelny w obsłudze, przyzwoicie wykończony i przemyślany. Mało w nim polotu, ale całkiem dużo rozsądku.

Plus za wirtualne zegary z możliwością niemalże dowolnej personalizacji. Kolejny plus za czytelne menu systemu multimedialnego. Oferowany w wersji po liftingu dotykowy panel klimatyzacji? W materiałowych rękawiczkach nie działa. Bez rękawiczek działa bez zarzutu. Brakować może standardowego pokrętła głośności. Jednak do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Sztuka wyboru

W przeciwieństwie do standardowej odmiany wersja Allspace nie występuje z napędem hybrydowym. Niedostępna jest także ostra odmiana R. Do wyboru pozostają benzynowe turbodoładowane silniki lub dobrze znane i lubiane diesle.

Ofertę otwiera motor 1.5 TSI o mocy 150 KM. Dostępny jest także ropniak 2.0 TDI o takiej samej mocy. Wyżej w hierarchii stoją 2.0 TSI 190 KM oraz 2.0 TDI 200 KM. Oba te silniki mogą być wyposażone w napęd 4Motion. Na szczycie oferty stoi benzynowa jednostka 2.0 TSI, mogąca się pochwalić 245 KM mocy. Taki silnik łączony jest standardowo z przekładnią DSG oraz napędem na cztery koła. I właśnie taki zestaw odpowiadał za napęd opisywanego egzemplarza.

Moc prezentowanego samochodu nie idzie w tzw. palnik. 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po upływie 6,2 sekundy. To świetny wynik, lepszy nawet od nowego Golfa GTI! Jednak mocny Tiguan Allspace nie ma sportowych zapędów.

Subiektywne odczucia z jazdy nie są przesadnie pobudzające. Auto jest żwawe, ale na pewno nie jest typem zawadiaki. Wyprzedanie innych pojazdów nie stanowi problemu, ostro startując z miejsca zostawiamy w tyle wiele aut, ale natura opisywanego samochodu jest zupełnie inna. Tutaj liczy się przede wszystkim komfort oraz swoista skuteczność podczas przemierzania długich, monotonnych tras.

Tiguan Allspace przede wszystkim nie męczy. Nie męczy kierowcy oraz swoich pasażerów. Zarówno podczas prędkości miejskiej, jak i autostradowej zachowuje się stabilnie, a wyciszenie kabiny pozwala na swobodną rozmowę. W tym aspekcie jest więcej niż dobrze. Swoje trzy grosze do ogólnych wrażeń z jazdy dokłada także aktywne zawieszenie DCC. Ma ono tryb Sport, który w tym aucie jest… zupełnie niepotrzebny. Gdyby jednak ktoś chciał Tiguanem Allspace zaszaleć, może usztywnić zawieszenie oraz przełączyć automat w tryb sportowy.

Średnie spalanie? Bez wątpienia nie jest to najbardziej oszczędna jednostka w ofercie. Podczas jazdy drogami krajowymi da się osiągnąć wynik na poziomie 8,2 l/100 km. Przy prędkościach autostradowych trzeba przywyknąć do około 10 l/100 km. Spalanie w korku? 10,5 l/100 km. Diesel będzie bardziej rozsądną ofertą.

Cena warta rozważenia

Najtańszy Volkswagen Tiguan Allspace kosztuje 144.690 zł za wersję z manualną skrzynią biegów, przednim napędem oraz 150-konnym silnikiem 1.5 TSI. Standardowy Tiguan z takim samym układem napędowym jest tańszy o niespełna 14.000 zł. Duża różnica? To zależy…

Jeśli szukasz przestronnego SUV-a, który przewiezie siedem osób, Tiguan Allspace może okazać się strzałem w dziesiątkę. 245-konny silnik zapewnia bardzo dobre osiągi, choć nie jest mistrzem oszczędności. Jeśli jednak siedem osób zamierzasz przewozić sporadycznie, standardowy Tiguan powinien spełnić twoje oczekiwania. Przed podjęciem decyzji rozważ wszystkie za i przeciw. Najważniejsze, że podczas ostatecznego wyboru nie musisz opuszczać salonu VW. Oferta Tiguana jest na tyle duża, że z pewnością znajdziesz w niej auto dopasowane do twoich potrzeb!

Paweł Kaczor

Fot. autor

VW Tiguan Allspace 2.0 TSI

Silnik 2.0 TSI R4
Maks. moc 245 KM
Maks. moment obr. 370 Nm
Skrzynia biegów automatyczna-7
Długość/ szerokość/ wysokość 4728/ 1839/ 1686 mm
Rozstaw osi 2789 mm
Maksymalna pojemność bagażnika 760 l
Pojemność zbiornika paliwa 58 l
Masa własna 1743 kg
0–100 km/h 6,2 s
V maks. 229 km/h
Średnie zużycie paliwa (katalogowe/ test) 9,l/100 km/ 10,3 l/ 100 km
Cena (bazowa/ testowana wersja) od 144.690 zł (1.5 TSI) / ok. 241.350 zł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wielka metamorfoza Golfa III VR6

Jest rok 2003. Volkswagen Golf III rocznik 1992 właśnie zmienił właściciela. Pod maską swojego nowego auta jego właściciel, Mati, ma silnik VR6. Przy wadze minimalnie przekraczającej 1200 kilogramów moc 174 KM jest znakomicie odczuwalna. Ale nie dostarcza to właścicielowi pożądanej satysfakcji i już po kilku tygodniach „trójka” zostaje rozebrana do gołej blachy. Nadszedł czas wielkiej…

BMW_E46_M3_tuning

M3 z Syndykatu. Białe E46 Fiśka – TUNING

W 2000 roku BMW przygotowało trzecią generację cenionego na całym świecie sportowego modelu M3. Tym razem zbudowany w oparciu o platformę E46 samochód powstawał tylko w nadwoziu coupé i kabriolet, mimo to całkowita produkcja wyniosła 85.744 sztuk, czyli o 14.502 więcej od poprzednika E36 M3. Jedna z nich należy do Konrada, który zakupił egzemplarz ze…