Na kłopoty i nie tylko - test kamerki MiVue C570 - Trends Magazines

Na kłopoty i nie tylko – test kamerki MiVue C570

Wideorejestrator Mio MiVue C570, to kolejny przystępny cenowo (ok. 400 zł) model popularnego producenta z Tajwanu. Jak się sprawdza w codziennej eksploatacji? Trudno narzekać.

Montaż?

Banalny, jak pozostałych modeli Mio. Ruchoma głowica mozująca zdejmuje nam z głowy problem dopasowania kadru przed samochodem. Wystarczy za pomocą przyssawki doczepić do szyby (najlepiej pod lusterkiem wewnętrznym) i skierować obiektyw do przodu. Włożenie karty pamięci (microSD do 128 GB), podłączenie zasilania do gniazda zapalniczki oraz uruchomienie i konfiguracja daty (ważne w razie wypadku lub innego zdarzenia) jest prosta i intuicyjna jak w innych modelach z serii C5XX.

Co oferuje MiVue C570?

Kamerka przednia z szerokokątnym obiektywem o parametrach przesłony 1.8 i kącie widzenia 1500 pozwala rejestrować wszystko, co jest w zasięgu wzroku kierowcy zarówno w dzień, jak i w nocy (Night Vision). Do tego zapis 1080p Full HD przy 30 klatkach/s w formacie MP4 i standardzie H.264 zapewni wysoką jakość nagrania i odtworzenia na niemal każdym urządzeniu. By zapewnić ew. materiał dowody w razie wypadku wbudowany czujnik wstrząsów (G-sensor), który natychmiast uruchomi nagrywanie i zabezpieczy dane o ruchu pojazdów. Czujnik zadziała także gdy wjedziemy w dziurę lub za szybko najedziemy na „leżącego policjanta”. Tryb parkingowy, który też jest dostępny wymaga niestety innego podłączenia. Za to przyda się zapisana baza fotoradarów.

Jak się sprawdza w eksploatacji?

Montaż jak i obsługa Mio MiVue C570 jest bardzo prosta i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Kamerę prosto się konfiguruje i eksploatuje (przyciski z boku, które początkowo irytują po kilku dniach w niczym nie utrudniają jazdy). 2-calowy ekran nie przeszkadza w jeździe, nie absorbuje zbytnio uwagi. Sama wkładanie i wyjmowanie karty pamięci nie nastręcza żadnych problemów. Bardzo przydatne jest funkcja szybkiego robienia zdjęć przydatne, gdy zauważymy coś ciekawego na drodze. Do tego przypominanie o zbliżaniu się do fotoradaru – bardzo pomocne.

Czy warto kupić?

Mio MiVue C570 to przyzwoity wybór przy budżecie ok. 400 zł. Poczujemy się pewniej na drodze, a w razie czego zrobimy szybko zdjęcie tego, co widzimy oraz zwolnimy przed fotoradarem. Nam pomógł w zgłoszeniu na Policję agresywnego zachowania jednego z kierowców na drodze, który nie wiadomo dlaczego zaatakował innego uczestnika ruchu. Prostota obsługi MiVue C570 oraz estetyka to ważne cechy tego typu urządzenia. Cena: od 399 zł.

RT

Fot. autor

Podobne

Porsche Panamera Nurburgring rekord 2020 dynamika

Nowy rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring – Porsche Panamera

kierowca testowy Porsche pokonał subtelnie zakamuflowanym, seryjnym egzemplarzem Porsche Panamera pełne okrążenie legendarnej północnej pętli Nürburgringu (20,832 km) w ciągu 7:29,81 min. W oficjalnym rankingu Nürburgring GmbH czas ten widnieje teraz jako nowy rekord w kategorii „samochodów luksusowych”. Okrążenie Lars Kern rozpoczął okrążenie o godzinie 13:49, 24 lipca 2020 r., przy temperaturze powietrza równej 22…

VW_up!_tuning_4engine

Ten VW up! ma 300 KM i napęd 4×4 – TUNING

300-konny silnik, stały napęd 4x4 z blokadami i ceramiczne sprzęgło. Brzmi co najmniej jak opis samochodu, który Volkswagen Motorsport wystawiał do WRC, ale stanowi wyciąg z danych technicznych up! przygotowanego w Nowym Sączu. Produkowany od 2011 r. up!, choć jest najmniejszym modelem Volkswagena, ma zadatki na sportowe auto. W seryjnym wydaniu waży niewiele (poniżej 900…