Nowy rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring - Porsche Panamera - Trends Magazines

Nowy rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring – Porsche Panamera

Porsche Panamera Nurburgring rekord 2020 dynamika

kierowca testowy Porsche pokonał subtelnie zakamuflowanym, seryjnym egzemplarzem Porsche Panamera pełne okrążenie legendarnej północnej pętli Nürburgringu (20,832 km) w ciągu 7:29,81 min. W oficjalnym rankingu Nürburgring GmbH czas ten widnieje teraz jako nowy rekord w kategorii „samochodów luksusowych”.

Okrążenie

Lars Kern rozpoczął okrążenie o godzinie 13:49, 24 lipca 2020 r., przy temperaturze powietrza równej 22 stopnie Celsjusza i temperaturze toru wynoszącej 34 stopnie Celsjusza. Linię mety przekroczył 7:29,81 min później. Rekordowa Panamera została wyposażona w wyścigowy fotel oraz klatkę bezpieczeństwa zapewniającą dodatkową ochronę kierowcy. Seryjny status wciąż zakamuflowanej limuzyny, która swoją światową premierę będzie świętować pod koniec sierpnia, potwierdził także notariusz. Sportowe ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, opracowane specjalnie dla nowego Porsche Panamera i wykorzystane podczas rekordowego okrążenia, będzie opcjonalnie dostępne po wprowadzeniu na rynek.

Porsche Panamera Nurburgring rekord 2020 karuzela

O około 13 sekund szybciej od poprzednika

Rekord okrążenia podkreśla wszechstronność modernizacji drugiej generacji Porsche Panamera. W 2016 roku Lars Kern za kierownicą 550-konnego modelu Panamera Turbo pokonał słynny tor w regionie Eifel w ciągu 7:38,46 min. Czas ten uzyskał na zwyczajowym wówczas dystansie wykorzystywanym do bicia rekordów okrążenia, wynoszącym 20,6 km – czyli bez około 200-metrowego odcinka przy trybunie numer 13 (T13). Zgodnie z nowym statutem Nürburgring GmbH czas okrążenia został teraz zmierzony na całym dystansie północnej pętli, tj. 20,832 km. Dla porównania, Lars Kern i nowa Panamera pokonali 20,6 km już po 7:25,04 min. Rekordowy duet kierowcy i samochodu był zatem o około 13 s szybszy niż 4 lata temu.

Podobne

Tuning-VW-Garbus-Hot Rod-widok z boku

Jak zbudować hot roda na bazie Garbusa? Piotr zaczął od 700 złotych

Najbardziej rozpoznawalnym autem VW jest z pewnością Garbus. Od początku produkcji, czyli od końca lat 30., z taśm montażowych zjechało prawie 22 miliony egzemplarzy. O ile kilkanaście bądź kilkadziesiąt lat temu widok popularnego Żuczka nie był niczym nadzwyczajnym, o tyle dzisiaj ich właściciele spotykają się ze zdziwionymi, ale pełnymi serdeczności spojrzeniami innych kierowców. Wraz z…