Niedawno pisaliśmy o M3 Touring F31 z UK, ale jak się okazuje brytyjscy fani BMW M dopiero się rozkręcają. Tym razem fabrykę poprawia firma EverythingM3s. Propozycja mechaników z Banbury to usunięcie SMG z E46 M3 i zastąpienie jej manualną skrzynią biegów. Pierwszy egzemplarz, w którym wykonali ten zabieg to… najbardziej wyjątkowa wersja E46- M3 CSL. Na obszerną prezentację standardowego CSL zapraszamy TUTAJ.
Konwersja
Jak to się stało, że ten biały kruk wśród BMW M3 został pozbawiony zautomatyzowanej skrzyni SMG II z robotyką? Właściciel jeździł CSL już 5 lat i rozważał sprzedaż. Szybko zorientował się, że na rynku brakuje godnego następcy dla takiego „daily”. Postanowił więc, że usunie największy problem CSL- skrzynię biegów SMG. Przy okazji prac samochód otrzymał również krótszy dyferencjał z biegiem końcowym 4.1 w miejscu standardowego 3.62. Koszty tych zabiegów to łącznie około 7 tys. Funtów.
Ring
Fabryczny CSL pokonał północną pętlę Nürburgring w 7 minut i 50 sekund. Do dziś jest to wybity wynik. Jesteśmy bardzo ciekawi, czy CSL manual byłoby w stanie skrócić ten czas. Północna pętla to bardzo szybka nitka, a krótszy most oznacza niższą prędkość maksymalną, co mogłoby być przeszkodą. Takie rozwiązanie pozwala jednak na lepsze przyśpieszenie i dzięki niemu można utrzymać silnik na wysokich obrotach. To charakterystyka, która w połączeniu z „tańcem” manualnej skrzyni biegów mogłaby się okazać dużo bardziej satysfakcjonująca na Ringu, nawet jeśli wynik byłby słabszy.
Wrażenia z jazdy- Video
Brytyjski kanał Carfection przygotował ciekawy film opisujący wrażenia z jazdy CSL z ręczną skrzynią biegów. W materiale są również wywiady z EverythingM3s i właścicielem tego egzemplarza. Jak się pewnie domyślacie, auto stało się jeszcze ciekawsze w prowadzeniu, a przecież mówimy tu o idealnie prowadzącym się M3 CSL… Brawo!