M3 CSL z manualem - CIEKAWOSTKI - Trends Magazines

M3 CSL z manualem – CIEKAWOSTKI

Niedawno pisaliśmy o M3 Touring F31 z UK, ale jak się okazuje brytyjscy fani BMW M dopiero się rozkręcają. Tym razem fabrykę poprawia firma EverythingM3s. Propozycja mechaników z Banbury to usunięcie SMG z E46 M3 i zastąpienie jej manualną skrzynią biegów. Pierwszy egzemplarz, w którym wykonali ten zabieg to… najbardziej wyjątkowa wersja E46- M3 CSL. Na obszerną prezentację standardowego CSL zapraszamy TUTAJ.

Konwersja

Jak to się stało, że ten biały kruk wśród BMW M3 został pozbawiony zautomatyzowanej skrzyni SMG II z robotyką? Właściciel jeździł CSL już 5 lat i rozważał sprzedaż. Szybko zorientował się, że na rynku brakuje godnego następcy dla takiego „daily”. Postanowił więc, że usunie największy problem CSL- skrzynię biegów SMG. Przy okazji prac samochód otrzymał również krótszy dyferencjał z biegiem końcowym 4.1 w miejscu standardowego 3.62.  Koszty tych zabiegów to łącznie około 7 tys. Funtów.

Ring

Fabryczny CSL pokonał północną pętlę Nürburgring w 7 minut i 50 sekund. Do dziś jest to wybity wynik. Jesteśmy bardzo ciekawi, czy CSL manual byłoby w stanie skrócić ten czas. Północna pętla to bardzo szybka nitka, a krótszy most oznacza niższą prędkość maksymalną, co mogłoby być przeszkodą. Takie rozwiązanie pozwala jednak na lepsze przyśpieszenie i dzięki niemu można utrzymać silnik na wysokich obrotach. To charakterystyka, która w połączeniu z „tańcem” manualnej skrzyni biegów mogłaby się okazać dużo bardziej satysfakcjonująca na Ringu, nawet jeśli wynik byłby słabszy. 

Wrażenia z jazdy- Video

Brytyjski kanał Carfection przygotował ciekawy film opisujący wrażenia z jazdy CSL z ręczną skrzynią biegów. W materiale są również wywiady z EverythingM3s i właścicielem tego egzemplarza. Jak się pewnie domyślacie, auto stało się jeszcze ciekawsze w prowadzeniu, a przecież mówimy tu o idealnie prowadzącym się M3 CSL… Brawo! 

Podobne

Wyniki konkursu „Pokaż nam swoje felgi” + ankieta

Stało się, decyzja podjęta! Właściciel felg, które (naszym w pełni subiektywnym zdaniem) najbardziej zasługują na profesjonalne zabezpieczenie produktami firmy Gtechniq Polska został wybrany. Najbardziej urzekły nas felgi Pana Przemysława. Prezentowane powyżej. Gratulujemy zwycięzcy!  Co Wy na to? Jak wyglądałyby Wasze wybory? Poniżej prezentujemy 15 propozycji, które szczególnie przypadły nam do gustu. Rzućcie okiem na każdą z nich…

Więcej niż skuter. Kupujemy używane BMW C1 (2000-2003)

Z powodu wyśrubowanych cen i słabych osiągów stał się jedną z największych klęsk BMW Motorrad. Zainteresowanie było na tyle małe, że produkcję zawieszono po trzech latach. Jak na ironię, używane BMW C1 stały się atrakcyjną propozycją. Tym bardziej, że do ich prowadzenia wystarczy prawo jazdy kategorii B. Motocykle nie należą do najbezpieczniejszych środków lokomocji. BMW…