Alpina B5 Biturbo. Bezkompromisowe 608 KM i 800 Nm!

Alpina B5 Biturbo. Bezkompromisowe 608 KM i 800 Nm

Alpina przyzwyczaiła rynek do samochodów kipiących mocą. Najnowsza Alpina B5 Biturbo zawiesiła jednak poprzeczkę wyjątkowo wysoko. Zawstydza nawet M5!BMW G30 po modyfikacjach przeprowadzonych w Buchloe przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy. Dwie „paczki” pojawiają się na prędkościomierzu po 11,4 s od startu. To wyniki, jakich nie powstydziłyby się motocykle o sportowym zacięciu. Prędkość maksymalna sięga 330 km/h. Drżyjcie supersamochody!W przeciwieństwie do nich Alpina B5 Biturbo oferuje niemalże królewski komfort jazdy, ma napęd xDrive, a także jest dostępna w praktycznym nadwoziu Touring. Pracujące pod maską 4.4 V8 dostrojono do pracy na 98-oktanowej benzynie. Rozwija 608 KM przy 5750-6250 obr./min oraz 800 Nm w zakresie 3000-5000 obr./min.
Kabinę wykończono z dbałością o najmniejsze szczegóły. I choć całość optycznie przypomina BMW, jest solidniej montowana. Nie ma mowy o żadnym skrzypieniu nawet po mocnym naciśnięciu plastikowych elementów. Zamawiający może dopasować wystrój wnętrza do własnych preferencji. Jedną z ciekawszych opcji są drewniane listwy dekoracyjne z wyraźną strukturą.

Szkoda, że Alpina B5 Biturbo będzie rzadkim gościem na drogach. Z ceną startującą z pułapu 120 tysięcy euro będzie propozycją dla zamożnych koneserów aut z najwyższej półki.

fot. Alpina

Podobne

bmw-m4-akrapovic-1

Rasowy wydech do BMW M3 i M4

Akcesoryjny wydech Akrapoviča dla M3 i M4 jest opcją z gatunku „kup teraz” ‒ słoweńskiej firmie udało się znacząco poprawić dźwięk silników sportowych BMW. Zadanie do łatwych nie należało. Przypominamy, że M3 i M4 mają silniki nowej generacji, które nie domagają się bardzo wysokich obrotów, a wirnik turbosprężarki działa jak bardzo efektywny... tłumik. Wpływ na…

BMW Z18

BMW Z18 to szalony prototyp. O co tutaj chodzi?

W 1995 roku samochód koncepcyjny BMW Z18 przeszedł do historii jako pierwszy terenowy roadster opracowany przez BMW. Był to okres, w którym pragnienie wszechstronnej mobilności pod gołym niebem i pragnienie eksploracji terenowych terenów wywołały boom w segmencie motocykli Enduro.   Ośmiocylindrowy silnik o mocy 260 kW/355 KM napędzał ten prototyp, a zaprojektowany z myślą o…