BMW 3.0 CSL może być Twoje. Lepiej nie pytaj za ile - Trends Magazines

BMW 3.0 CSL może być Twoje. Lepiej nie pytaj za ile

BMW 3.0 CSL na sprzedaż

Nowoczesne BMW 3.0 CSL powstało jako hołd dla kultowego modelu E9 3.0 CSL z lat 70. To auto uznane jest przez wielu za jedno z najbardziej kultowych modeli marki. BMW wyprodukowało tylko 50 egzemplarzy i teraz jeden z nich jest na sprzedaż. Kosztuje fortunę, ale to było do przewidzenia.

BMW TRENDS prenumerata

BMW 3.0 CSL zostało zaprezentowane w 2022 roku, na 50. rocznicę powstania sportowej dywizji M GmbH. Za wzór wybrano kultowy model E9 3.0 CSL z lat 70. Auto zostało zrobione ręcznie z dbałością o każdy detal, nawiązujący do legendy z przeszłości. Już sam fakt, że na miejsce produkcji wybrano zakład w Dingolfing, gdzie produkuje się Serie 7 oraz niektóre podzespoły do Rolls-Royce’a, świadczy o tym, że specjaliści przyłożyli się do najwyższej jakości wykonania 3.0 CSL. 

Jeden model 3.0 CSL składało aż 30 specjalistów. Każdy egzemplarz przeszedł przez osiem cykli montażowych, co trwało łącznie do 10 dni. Dbałość o detale była obsesyjna. 

Wyciekło zdjęcie nowego BMW M5 G90

BMW 3.0 CSL 1 of 50 jest na sprzedaż

Cena nowego auta była nieznana (nieoficjalnie mówi się o 800 tys. dolarów) i zapewne dostęp do niego mieli tylko nieliczni i zasłużeni klienci tej marki. Samochód w zasadzie nigdy nie trafił do oficjalnej sprzedaży, bo gdy pojawiła się oficjalna informacja o aucie, nie było on już dostępne. W momencie premiery BMW 3.0 CSL pisaliśmy, że zapewne zaraz pojawią się pojedyncze sztuki od prywatnych właścicieli i nie musieliśmy na to długo czekać.

Luxury Cars Hamburg wystawił na sprzedaż jednego z 50 wyprodukowanych 3.0 CSL za kwotę 1.249.500 euro, co daje w przybliżeniu kwotę 5,5 mln zł. To może być najdroższe BMW sprzedane w historii.  

Samochód jest fabrycznie nowy, pod maską pracuje jednostka S58 o mocy 560 KM i 550 Nm, a moc trafia tylko na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. W BMW 3.0 CSL na 1 KM przypada tylko 2,9 kilograma (w M4 jest to 6,2 kilograma). Niemcy nie chwalili się osiągami, ale nie trzeba być geniuszem, żeby stwierdzić, że są one nieziemskie. 

BMW i7 M70 – powitajcie najszybsze elektryczne BMW świata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW_Typ4

Volkswagen Typ 4 – rozwojowa wersja Garbusa

Na początku lat 50. XX wieku Garbus (Volkswagen Typ 1) był jedynym samochodem osobowym w ofercie Volkswagena. Klientom poszukującym praktycznego pojazdu koncern mógł zaproponować pierwszą generację Transportera (VW Typ 2). W 1955 roku gamę uzupełnił Volkswagen Karmann Ghia (Typ 14) – coupé przygotowane na bazie Garbusa. Zarząd Volkswagena nie miał jednak wątpliwości, że to zbyt…

E36 Turbo kontra R35 GTR

Zobaczcie jak Nissan R35 GTR staje do wyścigu z BMW E36 Turbo. Najlepsze? Chyba mina kierowcy GTR'a! Aha, i nie ma sensu przewijać, bo Dyno i Onboard z tej "kupety" są równie dobre. E36 Turbo Co wiemy o tym BMW? Pod maską jest silnik M52B28 z kutymi tłokami i korbowodami. Są też wałki rozrządu z…