BMW silnik N47 - ubywa płynu chłodniczego, a nie ma wycieku. Gdzie szukać przyczyny? - Trends Magazines

BMW silnik N47 – ubywa płynu chłodniczego, a nie ma wycieku. Gdzie szukać przyczyny?

Silnik BMW N47D20

Silnik BMW N47 jest oszczędny, elastyczny i ma odpowiednią ilość mocy, ale czasami może przysporzyć problemów. Jednym z nich jest „znikający” płyn chłodniczy. Ze zbiornika w silniku N47 go ubywa, ale pod spodem nie widać wycieków. Gdzie szukać przyczyny ubywającego płynu chłodniczego w silniku BMW N47?

Silnik BMW N47 obrósł już w legendy. Następca dobrego o trwałego motoru M47 zyskał sobie złą sławą głośnymi akcjami serwisowymi, a także wadliwym łańcuchem rozrządu. To, że sam łańcuch trzeba wymieniać to jeszcze nie tragedia, natomiast szczególnie problematyczne jest jego ułożenie. Znajduje się on za skrzynią biegów, co oznacza, że przy wymianie trzeba wyciągać silnik i skrzynię, co znacznie podraża koszty wymiany. 

Diesel BMW M47 i N47. Zmiana na gorsze?

W silniku BMW N47 ubywa płynu chłodniczego

Nie skupiamy się jednak na rozrządzie silnika BMW N47, a o innej wadzie, która także może być bolesna w skutkach. Chodzi o znikający płyn chłodniczy. O co konkretnie chodzi? Problem w tym, że nie widać żadnych wycieków, a także plam na podłodze, więc nie chodzi o nieszczelność układu. Problem leży prawdopodobnie w zaworze EGR. 

W silniku BMW N47 ubywa płynu chłodniczego – gdzie szukać przyczyny?

Jeżeli zapaliła Ci się kontrolka o niskim stanie płynu chłodniczego, a nie widzisz wycieków – zrób prosty test. Nalej płynu do pełna (zgodnie z zaleceniami BMW powinien to być niebieski płyn G11), zapisz przebieg i jeździj dalej. Gdy następnym razem zaświeci się kontrolka, sprawdź ile kilometrów przejechałeś. Jeżeli zrobiłeś nie więcej niż kilka tysięcy kilometrów to prawdopodobnie oznacza, że płyn dostaje się do zaworu EGR. 

Najlepsze silniki BMW

Co to jest chłodnica EGR?

Chłodnica EGR to jeden z dwóch najważniejszych (obok zaworu EGR) elementów układu recyrkulacji spalin. Chłodnica EGR to stosunkowo nowy element silnika i nie wszyscy kierowcy znają jej rolę czy budowę. Układ recyrkulacji spalin ma na celu ograniczanie emisji tlenków azotu, które są szkodliwe dla środowiska, a także dla nas samych.

Aby obniżyć tę emisję, konieczne jest obniżenie temperatury w komorze spalania silnika. Właśnie po to powstał układ recyrkulacji spalin. Doprowadzając część spalin wychodzących z silnika do układu dolotowego, ograniczamy zawartość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej. Im mniej tlenu, tym niższa temperatura towarzyszy procesowi spalania tej mieszanki i tym mniej powstaje skutkiem tego tlenków azotu.

W silniku BMW N47 ubywa płynu chłodniczego? Zgłoś się na akcję serwisową

BMW przygotowało akcję serwisową, na której możesz sprawdzić, czy problem ubywającego płynu chłodniczego leży w zaworze (lub chłodnicy) EGR. Skontaktuj się z autoryzowanym serwisem i umów na wizytę.

Koszt diagnostyki to 600-700 złotych, natomiast jeśli okaże się, że zawór lub chłodnica EGR są wadliwe, serwisant skieruje wniosek o zwrócenie kosztów diagnostyki, a dodatkowo może zlecić darmową wymianę całego układu recyrkulacji spalin.

Gra jest warta świeczki, bowiem oryginalny zawór EGR wraz z chłodnicą to koszt ok. 3000 zł. 

Mieliście podobny problem? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf Mk1 GTI widok od tyłu

Coś niezwykłego – połączenie wyjątkowego stylu Golfa GTI z mocą serii R!

Klasyczny styl Golfa I GTI czy moc Golfa R? Dla wielu fanów Volkswagena byłby to poważny dylemat. Kiedy jednak, tak jak Artur, zaczyna się tuningową podróż z podstawową wersją Golfa I, można puścić wodze fantazji.   Prezentowane czerwone auto wyjechało z fabryki w 1978 roku jako pomarańczowy Golf L z silnikiem o pojemności 1,1 l. Z Niemiec do Polski trafiło w 1991 roku i kosztowało wówczas 17.000000 zł. Według raportów z giełd…