Masz takie BMW? Uważaj na ryzyko pożaru - Trends Magazines

Masz takie BMW? Uważaj na ryzyko pożaru

„Palący” problem w nowoczesnych BMW pojawiał się już kilkukrotnie. Wydawałoby się, że kilka akcji serwisowych załatwiło sprawę, ale okazuje się, że ryzyko pożaru nadal istnieje, dlatego… BMW organizuje kolejną akcję, tym razem już podobno ostatnią. Sprawdź, czy masz wadliwe auto. 

W mediach regularnie pojawiają się doniesienia o palących się BMW i związanych z tym problemem akcjach serwisowych. Okazało się, że wadliwym elementem była źle zaprojektowana chłodnica systemu recyrkulacji spalin EGR. Może w niej dochodzić do wycieku płynu chłodzącego. Przedostające się do wnętrza chłodnicy opary glikolu mogą zapalić się w kontakcie z gorącymi spalinami. 

Po kilku akcjach serwisowych wydawałoby się, że problem zniknął, ale niestety nie. Pewna partia wymienionych podczas akcji podzespołów nadal może być wadliwa. Jak dowiedział się autodziennik.pl, od połowy 2022 r. BMW stosuje jednak całkowicie przeprojektowane elementy, które zostały na dodatek bardzo dokładnie przetestowane i sprawdzone.

Które silniki BMW są zagrożone pożarem?

Chodzi o wszystkie diesle o pojemności 2.0 (N47, B47) i 3.0 (N57, B57), wyprodukowane odpowiednio w latach 2014–2016 oraz 2012–2015. Co wymieniane jest podczas akcji serwisowej? Serwisanci wymieniają elementy układu recyrkulacji spalin EGR, a także zmodyfikowaną elektronikę sterującą.

Wymiana dodatkowych elementów ma poprawić bezpieczeństwo w przypadku potencjalnego pożaru. W razie pojawienia się nieszczelności w dolocie, gdzie najczęściej dochodzi do zapłonu, komputer najpierw ogranicza moc, a gdy auto się zatrzyma – stara się dociąć odciąć dopływ tlenu i zdławić silnik całkowicie. Dobra wiadomość jest też taka, że pożar może skończyć się już w kolektorze ssącym, bez stwarzania dodatkowego zagrożenia dla podróżujących.

Które BMW są objęte nową akcją serwisową?

Na razie nie wiadomo, jak wiele aut objęto nową akcją, ale z pewnością właściciele wadliwych modeli będą informowani z wyprzedzeniem. Radzimy, aby zawczasu skontaktować się z serwisem, dowiedzieć się, czy nasz egzemplarz jest objęty akcją i umówić się na usunięcie usterki. Zapobiegnie to niepotrzebnym stresom, a także wpłynie na nasze bezpieczeństwo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używany Volkswagen Golf VII. Zalety, wady i typowe usterki. Czy warto kupić?

Volkswagen Golf GTE. Test hybrydy, która wymaga wyrzeczeń

Doskonale wygląda, świetnie jeździ i pali niewiele. Ideał? Nie do końca. W naszych warunkach hybrydowy Golf GTE wymaga jednak pewnych wyrzeczeń. Volkswagen nie spieszył się z wprowadzaniem samochodów hybrydowych do salonów. I dobrze, bo tym samym uniknięto niedopracowanych modeli. Trzonem hybrydowej oferty koncernu staje się linia GTE. To hybrydy z możliwością „dokarmiania” akumulatora trakcyjnego prądem…

Butik z oponami. Teraz w Monako

Po opony do butiku? Tego jeszcze nie było. Tymczasem Pirelli uruchomiło najnowszy sklep P Zero World, zaledwie kilka metrów od zakrętu Portier na torze Grand Prix Monako, który samochody Formuły 1 pokonują na pierwszym biegu z prędkością 80 km/h, zanim wjadą do słynnego tunelu. Jest to flagowy butik, który bierze swoją nazwę od opon Pirelli przeznaczonych…