BMW pokazało sekretne prototypy! Nigdy ich nie widziałeś - Trends Magazines

BMW pokazało sekretne prototypy! Nigdy ich nie widziałeś

Z okazji 50. urodzin sportowej dywizji BMW M, bawarczycy wyciągają z garażu zapomniane lub w ogóle nie pokazywane wcześniej maszyny. Tych trzech modeli BMW z pewnością nie widziałeś!

W tym roku mamy prawdziwy wysyp nowości od BMW. Oto lista najważniejszych premier:

Oprócz nowych modeli, BMW postanowiło też pokazać te, które nigdy wcześniej nie ujrzały światła dziennego i utknęły tylko w procesie projektowym. Wszystkie, które zdecydowali się obecnie pokazać mają na tylnej klapie magiczne litery „CSL”. 

BMW E46 M3 CSL V8

M3 typoszeregu E46 było drugim w historii autem z dopiskiem „CSL”. Auto dziś jest już kultowe i w zasadzie tylko zasila garaże kolekcjonerów. Napędza go wolnossący motor S54B32 o mocy 360 KM, ale niewiele osób wie, że powstał też prototyp z jednostką V8. I właśnie to auto ujrzało światło dzienne. Silnik 4.0 V8 dysponował mocą 430 KM, a więc auto było o 10 KM mocniejsze niż kolejna generacja M3 E90. 

BMW E60 M5 CSL

Trudno sobie wyobrazić, żeby powstało auto lepsze niż M5 E60. Pięknie brzmiące V10 rodem z formuły 1 o mocy 507 KM nawet dziś, kilkanaście lat po premierze auta robi wrażenie. Ale BMW nie byłoby sobą, gdyby nie poprawiało perfekcji. Jeszcze w czasach świetności M5 E60 powstał prototyp z dopiskiem „CSL”. 5-litrowy silnik rozwiercono do 5,7-litra, który kręcił się aż do 9000 obr/min i osiągał moc 630 KM. Zamiast niezbyt chwalonej skrzyni SMG, pojawiła się tu przekładnia dwusprzęgłowa. Na karoserii zawitały elementy z włókna węglowego.

BMW E63 M6 CSL

W tym nieznanym prototypie M6 CSL postawiono nacisk na sprytną aerodynamikę. Przedni zderzak otrzymał aktywny spliter, który regulował się w zależności od prędkości, podobny system zamontowano na spojlerze w tylnej klapie. Lusterka także zaprojektowano tak, aby jak najefektywniej sterować przepływającym przez nie powietrzem. W zasadzie te lusterka były pionierem wszystkich kolejnych, które pojawiały się w nowych modelach BMW M. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Ognisty Compact BMW, który przepadł

Gdyby weszło do produkcji, BMW M3 Compact stałoby się prekursorem segmentu ognistych kompaktów. Niestety, projekt został zawieszony po zbudowaniu jednego prototypu. Dziś mocny silnik pod maską auta segmentu C nikogo nie dziwi. BMW M140i z doładowanym 3.0 R6 oferuje 340 KM i 500 Nm, co wersji z napędem na obie osie i automatyczną skrzynią pozwala…

BMW E36 Compact V12. Jak to się tu zmieściło?

BMW E36 Compact nie jest zbyt popularnym autem i wielu niesłusznie nazywa go "brzydkim kaczątkiem", choć to rzecz gustu. Pod kątem właściwości jezdnych i charakteru poczciwy "kompot" niczym nie odbiega od swoich większych braci. Auto jest także popularne wśród drifterów i właśnie jeden z nich wstawił do niego potężny silnik V12. Szpilki nie wciśniesz! Krótkie…