Od lat ceny samochodów kolekcjonerskich oraz klasycznych idą w górę. Co jakiś czas padają trudne do uwierzenia „rekordy”- tym razem amerykański portal Bring a Trailer sprzedał BMW E30 M3 z 1988 za prawie milion złotych!
Dlaczego to BMW jest tyle warte?
W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie stworzyliśmy listę czynników, które podyktowały cenę tego M3:
- BMW E30 M3 to pierwsze BMW M3 w historii.
- Ten model ma bardzo bujną historię wyścigową np. był championem serii wyścigów DTM.
- Typoszereg E30 jest lubiany na rynku youngtimerów i nawet ceny „zwykłych” egzemplarzy są dość wygórowane.
- Ten egzemplarz ma niecałe 13 tys. km potwierdzonego przebiegu.
- To M3 jest w wyśmienitym stanie technicznym oraz wizualnym.
- Samochód przeszedł obszerny serwis, podczas którego wymieniono wiele elementów i płynów eksploatacyjnych – jest kompletnie przygotowany do sprzedaży w sposób ceniony przez kolekcjonerów.
- Ogłoszenie w serwisie zostało bardzo skrupulatnie przygotowane. Do bardzo dokładnego opisu autor dołączył filmy i całą masę bardzo dobrej jakości fotografii.
- Prawdopodobnie było kilku chętnych z głębokimi kieszeniami, którzy walczyli do samego końca, co wpłynęło na cenę tego egzemplarza.
2 + 2
Wystarczy połączyć ze sobą wszystkie kropi i mamy – 950 tys. zł za E30 M3. Do ceny, którą zapłaci kupujący należy jeszcze doliczyć 5% prowizję pobieraną przez serwis Bring a Trailer. W sumei to BMW kosztuje prawie milion złotych!
Inne przypadki drogich E30:
Czy zapłacilibyście 1 mln. zł za E30?
Kwota miliona złotych wystarczy obecnie na każde nowe BMW dostępne w Polsce. Ceny M5 rozpoczynają się od 435 600 zł, a najdroższe BMW 760Li xDrive można mieć już za 807 600 zł. OK- dodatki do takich samochodów liczy się w dziesiątkach lub nawet w setkach tysięcy złotych. Ale nawet wtedy milion spokojnie wystarczy na BMW marzeń…
To jak, co wolelibyście mieć?