BMW M2 2023 oficjalnie. Fani będą zachwyceni - Trends Magazines

BMW M2 2023 oficjalnie. Fani będą zachwyceni

Na rynku właśnie debiutuje nowe BMW M2. Styliści znów podzielili fanów marki, ale my skupimy się na tym co najważniejsze w tym aucie – osiągach. A te są więcej niż świetne.

O tym jak wygląda nowe BMW M2 mieliśmy okazję już się przekonać kilka tygodni wcześniej. Podczas oficjalnej premiery nie było sensacji, choć trzeba przyznać, że auto w czerwonym kolorze wygląda świetnie. Mieliśmy okazję jeździć samochodem, które daje przedsmak M2, czyli M240i, o którym będziecie mogli przeczytać w nadchodzącym grudniowym numerze BMW Trends. 

W BMW M2 mamy silnik z większego brata

Nie będzie zaskoczenia, gdy powiemy, że pod maską BMW M2 znajdziemy silnik z modeli M3/M4, czyli jednostkę S58. Tutaj osiąga 460 KM i 550 Nm. To zatem nieco więcej niż w poprzedniej generacji – BMW M2 CS. Czy w tym przypadku możemy powiedzieć, że nowe M2 to takie mniejsze i lżejsze M4? Mniejsze tak, ale czy lżejsze? Nowe M2 waży 1730 kg w odmianie ze skrzynią manualną i 1754 kg z 8-stopniowym automatem. Dla porównania, standardowe M4 waży 1775 kg, wersja Competition 1800 kg. 

Granica pomiędzy M2 i M4 naprawdę jest obecnie cienka. Spójrzmy na osiągi. BMW oferuje (póki co) wyłącznie napęd na tył, a do wyboru mamy 6-stopniowy manual lub 8-stopniową skrzynię automatyczną. W wersji z manualną skrzynią setkę zobaczymy w 4,1 sekundy. Automat jest szybszy o 0,2 sekundy. Jeśli zamówimy pakiet M Driver’s Package to prędkość maksymalna wzrośnie z 250 do 284 km/h.

To auto nie ukrywa, że woli tor niż autostradę

Świadczy o tym chociażby mechanizm różnicowy z pełną blokadą czy dwukomorowa misa olejowa zapewniająca właściwe smarowanie nawet podczas dużych przeciążeń. Wystarczy spojrzeć na karbonowe fotele, żeby powiedzieć, że to auto jest nacechowane na jazdę po torze. Z kolei system multimedialny zawiera aplikacje przydatne na torze.

Wnętrze przypomina Serię 3 po faceliftingu. Na pokładzie znajdziemy dwa scalone ekrany (jeden odpowiedzialny za tradycyjne zegary, drugi za system multimedialny) oraz panel klimatyzacji przeniesiony na wyświetlacz. Na szczęście w wersji z automatyczną skrzynią pozostawiono tradycyjny drążek do zmiany biegów, a nie mały przełącznik jak ma to miejsce w „trójce”. 

W palecie BMW M2 pojawią się dwa unikalne lakiery – Toronto Red oraz Zandvoort Blue. W ofercie znajdziemy także opcjonalny, nielakierowany dach z włókna węglowego, który pozwala „zaoszczędzić” ok. 6 kg. Auto pojawi się w salonach w kwietniu 2023 roku, a cena nowego BMW M2 startuje od 350 tys. zł. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 2002 Hommage Turbomeister. Świetny projekt, po którym słuch zaginął

BMW lubi sięgać do swojej historii. Nie sili się przy tym na dosłowność. Preferuje luźne nawiązania. To wystarczy, by osiągnąć więcej niż satysfakcjonujący efekt. Przykładem jest odsłonięty w 2016 roku podczas Concours d’Elegance w kalifornijskim mieście Pebble Beach prototyp 2002 Hommage Turbomeister. Zamknijcie na moment oczy i pomyślcie o wyścigach samochodów turystycznych sprzed lat. Idziemy…

Lamborghini V12 Vision GT jest jak statek kosmiczny – PREZENTACJA

Automobili Lamborghini prezentuje swój nowy samochód koncepcyjny, Lamborghini Lambo V12 Vision Gran Turismo. To wizjonerska koncepcja do kultowej gry wyścigowej Gran Turismo Sport na Sony PlayStation 4, gdzie będzie dostępna od wiosny 2020 roku. Lambo V12 Vision GT  zostało zaprojektowane w Lamborghini Centro Stile w Sant’Agata Bolognese. Jest to jednomiejscowy pojazd, który w swojej wirtualnej formie…