BMW E46 362i - na pewno o nim nie słyszałeś - Trends Magazines

BMW E46 362i – na pewno o nim nie słyszałeś

BMW E46, szczególnie po tuningu jest jak białych Skód czy Toyot na firmowym parkingu – mnóstwo. Niektóre projekty są udane, drugie mniej, ale to BMW E46 362i zasługuje na prawdziwe uznanie. Wygląda niepozornie, ale nie próbuj się z nim ścigać!

BMW TRENDS prenumerata

Kiedyś za ekstremalne przeróbki aut z Bawarii była odpowiedzialna firma Hartge. Zapewne pamiętacie potężne H50, czyli tak naprawdę BMW E90 z silnikiem V10 lub niepozorne E36 Compact z motorem V12. BMW E46 362i idealnie wpisuje się w ten klimat i jest swego rodzaju muscle carem – samochodem z absurdalną mocą. 

BMW E36 V12 – jak to się tam zmieściło?

BMW E46 362i – co pod maską?

Już seryjne 330i nieźle radzi sobie z niewielkim nadwoziem „trójki”, ale oczywiście zbyt banalne dla właściciela tego auta byłoby jeździć „serią”. Dlatego pod maską BMW E46 362i jest coś specjalnego. 

W Europie mówiło się, że niezawodny silnik M57 można wsadzić praktycznie do każdego samochodu. W USA tak mówi się o konstrukcji LS3 ze stajni General Motors. To 6,2-litrowe V8, które generuje „skromne” 460 KM. Właśnie taki silnik pojawił się w tym, normalnie wyglądającym sedanie. 

Tego byka niełatwo ujarzmić

Nie ma tutaj mowy o tym, aby za kierownicą tego E46 zasiadł ktoś niedoświadczony. Moc jak na dzisiejsze standardy może nie wprawia w osłupienie (porównując np. do nowego BMW XM), ale pamiętajmy że trójka trzeciej generacji to niewielki samochód, budowany jeszcze „po staremu”, a więc nie ma zbyt wielu wspomagaczy. 

Zwykłe BMW E46 coupe? Ten frontswap się nie udał

Dodatkowo, w aucie pojawiła się manualna 6-biegowa skrzynia biegów Tremec T56, a moc trafia tylko na tylne koła. Wpasowano tutaj także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.  Hamulce przygotowała firma Stoptech, a dobry „zawias” zadbała znana firma Koni.

Ciekawostką jest to, że właściciel zdecydował się całkowicie pozbyć kontroli trakcji. To oznacza, że kierowca jest dany tylko i wyłącznie na swoje umiejętności. 

BMW E36 330i Cabrio po swapie silnika na M54B30

BMW E46 362i wygląda przy tym niepozornie. Oprócz większych kół i obniżonego zawieszenia trudno stwierdzić, czy pod maską drzemie tak potężna moc z silnika LS3. 

W Polsce znamy już ożenek amerykańskiego silnika z bawarską myślą motoryzacyjną. Na łamach BMW Trends pojawiło się kiedyś E34 właśnie z silnikiem LS3

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf Mk 1 Pirelli auto od frontu

VW Golf Mk 1 w stylu Show & Shine

To tylko stary Golf Mk 1, ale od razu przyciąga wzrok lśniącymi chromami, pięknym błyszczącym lakierem i karbonowymi elementami. Idealny przedstawiciel  Show&Shine. Jego historia sięga 2000 roku, kiedy to Piotrek „Beny” kupił Golfa IV GTi. Ilość koni mechanicznych ze 150 szybko wzrosła do 190, koła zwiększyły średnicę do 18 cali i dobrze wypełniły nadkola dzięki…

Najszybsze kombi świata – BMW M3 Touring czy Audi RS6?

BMW M3 Touring czy może Audi RS6, które auto jest najszybszym kombi świata? Odpowiedź na to pytanie może rozstrzygnąć tylko jedna rzecz - wyścig na prostej! Premiera BMW M3 Touring wywołała prawdziwą sensację. Bawarczycy po bardzo długiej przerwie zdecydowali się wypuścić szybkie kombi i na dodatek, rodzinny rodzaj nadwozia po raz pierwszy pojawił się w…