BMW 3 po face liftingu przyłapane na Nurburgringu - Trends Magazines

BMW 3 po face liftingu przyłapane na Nurburgringu

BMW 3 G20 facelifting

Obecna generacja BMW Serii 3 (G20) jest już na rynku trzy lata. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce zobaczymy model po face liftingu. Na Nurburgringu trwają już drogowe testy. Czego nowego możemy się spodziewać po odświeżonej „trójce”?

Dobra wiadomość jest taka, że Seria 3 po face liftingu nie odziedziczy kontrowersyjnych nerek z Serii 4. Patrząc na częściowo zamaskowany prototyp widać, że producent postawił na tradycyjny design. Linia boczna, kształt lusterek czy drzwi pozostaną prawdopodobnie bez zmian w stosunku do obecnej generacji. Kształt nerek przypomina te z większej „piątki”, zmian możemy oczekiwać w przednim zderzaku i reflektorach. Kamuflaż na tylnej klapie i zderzaku sugerują także niewielkie zmiany w tej części nadwozia. 

Więcej zmian możemy oczekiwać w kabinie. Znajdziemy tutaj nową generację systemu i-Drive 8.0 z większym ekranem. Wygląd kokpitu także może ulec zmianie, w związku z tym znajdziemy tu wolnostojące ekrany (cyfrowy kokpit o przekątnej 12,3 cala i ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 14,9 cala).

Jakie zmiany w silnikach BMW 3 G20 po liftingu?

Jeśli chodzi o gamę silników niewiele się zmieni. Możemy spodziewać się większej wydajności obecnych jednostek. Przypomnijmy – Seria 3 jest obecnie dostępna w dwóch wersjach hybrydowych typu plug-in: 320e z 204 KM i 330e z 292 KM – ta ostatnia również z napędem na wszystkie koła x-Drive. Dostępnych jest również dziewięć wersji benzynowych, od 320i o mocy 184 KM do M3 Competition o mocy 510 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, istnieje sześć wersji od 318d o mocy 150 KM do BMW M340d X-Drive o mocy 340 KM. Nawiasem mówiąc: będzie też dostępna wyłącznie elektryczna wersja Serii 3. Pojawi się w 2023 roku, może ją napędzać silnik elektryczny o mocy 270 KM. Zasięg? Nawet 440 kilometrów.

Konrad Maruszczak

fot. Stefan Baldauf

Podobne

BMW i8 po tuningu w Japonii. Trudna sztuka umiaru

Futurystyczne i8 należy do najrzadziej tuningowanych modeli BMW. Trudno się dziwić. W oryginalnym aucie łatwiej coś zepsuć niż faktycznie poprawić. Wyzwanie podjęło japońskie 3DDesign. Tuner przygotował pakiet aerodynamicznych dodatków z włókna węglowego. W samochodzie, którego karoseria została w większości wykonana z karbonu użycie innego materiału byłoby świętokradztwem. Najbardziej rzucającym się w oczy dodatkiem jest tylny…

Użytkowe nowości Volkswagena. Na prąd, wodór i napędzane… siłą mięśni

Na targach IAA 2018 w Hanowerze marka Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawiła pięć nowych pojazdów z napędem elektrycznym - modele I.D. BUZZ Cargo, ABT E-Transporter, ABT e-Caddy, zasilanego wodorem Craftera HyMotion oraz rower Cargo e-Bike. Ostatni z wymienionych był największą niespodzianką. Trójkołowy Cargo e-Bike sprawdzi się w centrach miast, jako pojazd docierający bezpośrednio do ostatecznego klienta.…