BMW 3 po face liftingu przyłapane na Nurburgringu - Trends Magazines

BMW 3 po face liftingu przyłapane na Nurburgringu

BMW 3 G20 facelifting

Obecna generacja BMW Serii 3 (G20) jest już na rynku trzy lata. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce zobaczymy model po face liftingu. Na Nurburgringu trwają już drogowe testy. Czego nowego możemy się spodziewać po odświeżonej „trójce”?

Dobra wiadomość jest taka, że Seria 3 po face liftingu nie odziedziczy kontrowersyjnych nerek z Serii 4. Patrząc na częściowo zamaskowany prototyp widać, że producent postawił na tradycyjny design. Linia boczna, kształt lusterek czy drzwi pozostaną prawdopodobnie bez zmian w stosunku do obecnej generacji. Kształt nerek przypomina te z większej „piątki”, zmian możemy oczekiwać w przednim zderzaku i reflektorach. Kamuflaż na tylnej klapie i zderzaku sugerują także niewielkie zmiany w tej części nadwozia. 

Więcej zmian możemy oczekiwać w kabinie. Znajdziemy tutaj nową generację systemu i-Drive 8.0 z większym ekranem. Wygląd kokpitu także może ulec zmianie, w związku z tym znajdziemy tu wolnostojące ekrany (cyfrowy kokpit o przekątnej 12,3 cala i ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 14,9 cala).

Jakie zmiany w silnikach BMW 3 G20 po liftingu?

Jeśli chodzi o gamę silników niewiele się zmieni. Możemy spodziewać się większej wydajności obecnych jednostek. Przypomnijmy – Seria 3 jest obecnie dostępna w dwóch wersjach hybrydowych typu plug-in: 320e z 204 KM i 330e z 292 KM – ta ostatnia również z napędem na wszystkie koła x-Drive. Dostępnych jest również dziewięć wersji benzynowych, od 320i o mocy 184 KM do M3 Competition o mocy 510 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, istnieje sześć wersji od 318d o mocy 150 KM do BMW M340d X-Drive o mocy 340 KM. Nawiasem mówiąc: będzie też dostępna wyłącznie elektryczna wersja Serii 3. Pojawi się w 2023 roku, może ją napędzać silnik elektryczny o mocy 270 KM. Zasięg? Nawet 440 kilometrów.

Konrad Maruszczak

fot. Stefan Baldauf

Podobne

750 KM i 980 Nm w BMW X6 M. W pogoni za mocą

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego, jakiego nie powstydziłby się supersamochód. Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000-4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował…

Używany Seat Leon III (2012-2020): Usterki, opinie, czy warto go kupić?

Seat Leon trzeciej generacji był strzałem w dziesiątkę dla hiszpańskiej marki. Model był dobrze wykonany, stylistycznie wyróżniał się na tle niemieckiej i czeskiej konkurencji i oferował bogatą ofertę silnikową od VW. Czy to jednak auto bez wad? Sprawdzamy, czy warto kupić używanego Leona III.  Dziś losy Seata ważą się na włosku, bowiem marka została w…