BMW E46 362i - na pewno o nim nie słyszałeś - Trends Magazines

BMW E46 362i – na pewno o nim nie słyszałeś

BMW E46, szczególnie po tuningu jest jak białych Skód czy Toyot na firmowym parkingu – mnóstwo. Niektóre projekty są udane, drugie mniej, ale to BMW E46 362i zasługuje na prawdziwe uznanie. Wygląda niepozornie, ale nie próbuj się z nim ścigać!

BMW TRENDS prenumerata

Kiedyś za ekstremalne przeróbki aut z Bawarii była odpowiedzialna firma Hartge. Zapewne pamiętacie potężne H50, czyli tak naprawdę BMW E90 z silnikiem V10 lub niepozorne E36 Compact z motorem V12. BMW E46 362i idealnie wpisuje się w ten klimat i jest swego rodzaju muscle carem – samochodem z absurdalną mocą. 

BMW E36 V12 – jak to się tam zmieściło?

BMW E46 362i – co pod maską?

Już seryjne 330i nieźle radzi sobie z niewielkim nadwoziem „trójki”, ale oczywiście zbyt banalne dla właściciela tego auta byłoby jeździć „serią”. Dlatego pod maską BMW E46 362i jest coś specjalnego. 

W Europie mówiło się, że niezawodny silnik M57 można wsadzić praktycznie do każdego samochodu. W USA tak mówi się o konstrukcji LS3 ze stajni General Motors. To 6,2-litrowe V8, które generuje „skromne” 460 KM. Właśnie taki silnik pojawił się w tym, normalnie wyglądającym sedanie. 

Tego byka niełatwo ujarzmić

Nie ma tutaj mowy o tym, aby za kierownicą tego E46 zasiadł ktoś niedoświadczony. Moc jak na dzisiejsze standardy może nie wprawia w osłupienie (porównując np. do nowego BMW XM), ale pamiętajmy że trójka trzeciej generacji to niewielki samochód, budowany jeszcze „po staremu”, a więc nie ma zbyt wielu wspomagaczy. 

Zwykłe BMW E46 coupe? Ten frontswap się nie udał

Dodatkowo, w aucie pojawiła się manualna 6-biegowa skrzynia biegów Tremec T56, a moc trafia tylko na tylne koła. Wpasowano tutaj także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.  Hamulce przygotowała firma Stoptech, a dobry „zawias” zadbała znana firma Koni.

Ciekawostką jest to, że właściciel zdecydował się całkowicie pozbyć kontroli trakcji. To oznacza, że kierowca jest dany tylko i wyłącznie na swoje umiejętności. 

BMW E36 330i Cabrio po swapie silnika na M54B30

BMW E46 362i wygląda przy tym niepozornie. Oprócz większych kół i obniżonego zawieszenia trudno stwierdzić, czy pod maską drzemie tak potężna moc z silnika LS3. 

W Polsce znamy już ożenek amerykańskiego silnika z bawarską myślą motoryzacyjną. Na łamach BMW Trends pojawiło się kiedyś E34 właśnie z silnikiem LS3

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Skąd wziąć pieniądze na youngtimera? Znamy odpowiedź

Maciej i jego Garbus to doskonały przykład połączenia pasji z życiem zawodowym, a historia renowacji prawie 50-letniego klasyka jest dowodem na to, że nie ma rzeczy niemożliwych i nie musi to być droga przez mękę.   Wymarzony klasyk   Po ukończeniu Uniwersytetu Gdańskiego Maciej zgodnie z zainteresowaniami związał swoje życie z branżą motoryzacyjną. Doświadczenie budował pracując m.in. w sprzedaży Audi. Następnie jako…

TEST VW ID.4 GTX – sportowy na miarę naszych czasów

Samochody elektryczne przestały już kogokolwiek dziwić. Widok auta z zieloną tablicą rejestracyjną nie wywołuje poruszenia. Elektryki na stałe wpisały się w motoryzacyjny krajobraz. Nadszedł więc czas na kolejne eksperymenty. Elektryczny SUV? Elektryczne auto sportowe? A gdyby tak połączyć obie te cechy w jednym aucie? Poznajcie Volkswagena ID.4 GTX. (Nie)typowy samochód klasy GTI na miarę naszych czasów. Volkswagen ID.4 to…