Dziś na rynku dominują SUV-y i crossovery i wydawałoby się, że posiadanie kombi z silnikiem diesla jest passe. Mimo to Volkswagen prezentuje nową generację Passata Variant, a w ofercie znalazły się aż trzy silniki diesla. Co jeszcze prezentuje nowy VW Passat B9?
Pierwsze zapowiedzi i testy Passata B9 widzieliśmy już na początku roku, a teraz możemy oglądać nowy model już w pełni. Przypomnijmy, że nowy Passat pojawi się tylko w odmianie Variant, a więc jako kombi. To może być zawód dla kierowników średniego szczebla, którzy chętnie wybierali ten ten model jako wersję sedan. W Europie jednak zdecydowana większość zamówień to kombi, dlatego VW zdecydował się pozostawić przy życiu tylko ten rodzaj nadwozia.
Nowy VW Passat B9 to naprawdę duże auto
Dziewiąta generacja urosła względem poprzednika i mierzy teraz 4917 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1506 mm wysokości. Rozstaw osi to 2841 mm. Nie tylko jego nadwozie jest wielkie, ale takie bagażnik – ma aż 690 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy aż 1920 litrów przestrzeni bagażowej.
Kształt reflektorów jest bardzo regularny, bez wielu krzywizn – przypominają trochę te z BMW 3 po liftingu. Od lamp ciągnie się LEDowa linia, która jest już charakterystyczna dla nowych modeli VW. Z tyłu mamy to samo rozwiązanie. Tylna klapa przypomina kształtem tę z generacji B8, ale mamy tutaj nowy kształt tylnych lamp.
Projektując kształt nowego Passata Variant myślano również o względach ekologicznych, dlatego współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,25 Cx. Wszystko po to, aby ograniczyć spalanie paliwa.
Pod maską nowego Passata pozostanie diesel
VW Passat Variant B9 został zbudowany na platformie MQB evo, która daje większe możliwości zainstalowania napędu. Mamy tutaj nowy silnik 1.5 TSI evo połączony ze skrzynią DSG. Ma być mistrzem wydajności. Moc to 150 KM. Dodatkową nowością jest układ hybrydowy. Główną jednostką napędową jest benzynowy silnik 1.5 TSI z bateriami o pojemności 19,7 kWh netto – to pozwala przejechać nawet 100 km na samym prądzie.
Mimo elektryfikacji jednostek napędowych, w ofercie pozostanie też coś dla tradycjonalistów. Do wyboru będą trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Wszystkie motory wysokoprężne mają pojemność 2.0, moc waha się od 122 do 193 KM. Benzynowe silniki to wspomniany już 1.5 TSI oraz mocniejsze 2.0 TSI o mocy 204 lub 265 KM (z napędem 4MOTION).
VW Passat Variant B9 – gama silnikowa
- 1.5 eTSI – 150 KM
- 2.0 TSI – 204 KM
- 2.0 TSI 4MOTION – 265 KM
- 2.0 TDI – 122 KM
- 2.0 TDI – 150 KM
- 2.0 TDI 4MOTION- 193 KM
- eHybrid – 204 KM
- eHybrid – 272 KM
Nowością jest również zaawansowane technicznie zawieszenie adaptacyjne. Amortyzatory w nowym Passacie mają teraz po dwa zawory każdy, dzięki czemu można osobno regulować sztywność podczas pracy amortyzatora. Ma to znacznie zredukować ruchy nadwozia podczas jazdy po nierównościach i tym samym poprawić komfort jazdy.
Dodatkowo, mają pojawić się ultra komfortowe fotele z 10 poduszkami. Mają one za zadanie niwelować nierówności tak, aby pasażerowie praktycznie ich nie odczuwali.