Dopracowany w każdym calu i zwracający uwagę VW Golf Mk1 cabrio - Trends Magazines

Dopracowany w każdym calu i zwracający uwagę VW Golf Mk1 cabrio

VW Golf Mk1 cabrio widok na auto z otwartym dachem

Ten Golf zwraca na siebie uwagę – szczególnie latem, gdy ma złożony dach. To dopracowane w każdym calu czarne cabrio wcześniej było srebrne i powstało z dwóch takich samych modeli, kupionych w 2008 roku za niespełna 7 tys. zł!

 

Kamil, twórca i właściciel tego pięknego auta, nie od razu miał kompletną wizję tego, co chce zrobić z dwóch aut. Zaczął więc od rozebrania ich na części pierwsze i wybraniu elementów w najlepszym stanie. Ogołoconą ze wszystkiego karoserię oczyścił z rdzy, zakonserwował i zawiózł do lakiernika, by zmienić kolor na czarny perłowy.

VW Golf Mk1 cabrio widok z góry za zamkniętym dachem

Silnik, hamulce i zawieszenie

Równolegle zajął się silnikiem, zawieszeniem i hamulcami. Jednostka napędowa tego Golfa to fabryczny silnik o pojemności 1780 ccm, 98 KM mocy i 143 Nm. Po kompletnym remoncie i założeniu m.in. nowych pierścieni, panewek, zmianie sterownika silnika na ECU z Golfa II GTI, dołożeniu filtra K&N, kolektora wydechowego 4-2-1 i strumienicy moc wzrosła do 112 KM i 155 Nm. Warto dodać, iż układ dolotowy pozostał seryjny, choć końcowy tłumik to już dzieło Remusa. Pod maską uwagę zwraca pokrywa zaworów z Corrado G60. Wzmocniony silnik połączony jest z krótką skrzynią biegów ze zmienionym na dłuższy najwyższym piątym biegiem, przenoszącą moc na przednią oś.

VW Golf Mk1 cabrio front auta

Prace przy zawieszeniu obejmowały montaż gwintowanego zestawu Weitec, poliuretanów o twardości 75 ShA oraz górnej i dolnej rozpórki. Układ hamulcowy został zbudowany w oparciu o zaciski z Golfa II GTI z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami z przodu oraz nacinanymi i nawiercanymi z tyłu. O właściwe ciśnienie w nim dba większa, wydajniejsza pompa.

VW Golf Mk1 cabrio znaczek Porsche na boku auta

Dopieszczanie wnętrza Golfa Cabrio

Gdy nadwozie wróciło od lakiernika, Kamil zamontował silnik, zawieszenie i na lawecie zawiózł Golfa do tapicera, który obszył wnętrze piękną, jasną cielęcą skórą, która idealnie kontrastuje z czernią nadwozia, wzbogaconego o pakiet stylistyczny Karmanna i chromowane listwy wokół szyb.

VW Golf Mk1 cabrio wnętrze

Warto wspomnieć też o lampach. Z przodu są to krzyże Wessem, a z tyłu Hella Post. Uwagę zwraca delikatna czerwona ramka wokół grilla i chromowany znaczek Rabbit.

Piękne felgi BBS

Tym, co szczególnie przyciąga wzrok w Golfie, są felgi – przepiękne 15-calowe BBS z poszerzonymi rantami, chromowanymi śrubkami i dekielkami z logo producenta oraz… widoczne latem wnętrze. Połącznie skóry i drewna (kierownica, gałka zmiany biegów z BMW 7 oraz pałąk przeciwkapotażowy) oraz dodatkowych zegarów VDO, monitorujących temperaturę silnika, ładowanie i ciśnienie oleju, jest perfekcyjne.

VW Golf Mk1 cabrio felga szprychowa BBS

Można przyjąć, że Golf I cabrio jest projektem skończonym. Nurt, z którym Kamil się identyfikuje, to german style (ciemno, nisko i szeroko). Znajdziemy tu jednak też elementy Hellaflush/Stance, czyli dopasowania szerokiej felgi, tak by koło niemal stykało się z błotnikiem.

Gdy nadejdzie lato, wypatrujcie tego czarnego Golfa na drodze. Na pewno zwróci waszą uwagę.

RT

Fot. Artem Chernous

VW Golf Mk1 cabrio widok od tyłu

 

VW Golf I Cabrio, 1991 r. 

SILNIK/ NAPĘD
Fabryczny: 2h, 178 ccm, 98 KM przy 5400 obr./min i 143 Nm przy 3000 obr./min; zmieniony sterownik silnika ECU z Golfa II GTI o mocy 112 KM; seryjny układ dolotowy, filtr powietrza K&N, głowica i rozrząd po regeneracji, silnik po remoncie, nowe pierścienie, panewki itd., kolektor wydechowy 4-2-1, strumienica zamiast tłumika środkowego i wydech końcowy REMUS); moc po zmianach: 112 KM przy 5500 obr./min. i 155 Nm przy 3100 obr./min; krótka skrzynia biegów AUG, 5 bieg zmieniony na dłuższy), pokrywa zaworów z Corrado G60, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie gwintowane WEITEC do Golfa I, w całym zawieszeniu poliuretany o twardości 75 ShA; z przodu rozpórka górna między kielichami, na dole między wahaczami)

Układ hamulcowy: większa pompa hamulcowa, z przodu zaciski z Golfa II GTI, tarcze wentylowane i nawiercane; z tyłu zaciski z Golfa II GTI (tarcze nacinane i nawiercane)

KOŁA/ OPONY
Felgi BBS RM 15 cali + ranty 1,5 cala, szerokość 7,5 cala. Felgi pomalowane proszkowo + polerowane z czoła felg, śrubki chromowane, centralne dekle z logo BBS chrom natryskowy; opony Nankang NS-20 185/45/15)
NADWOZIE
Pakiet Karmann, lampy przednie Wessem z krzyżem, lampy tylne Hella Post, listwy chromowane wokół szyb; składany elektrycznie dach, wspomaganie kierownicy
WNĘTRZE
Całe wnętrze obszyte skórą cielęcą; drewniana kierownica, chromowane elementy, gałka biegów drewniana z BMW 7; dodatkowe zegary VDO: temperatura silnika, ładowanie i ciśnienie oleju)
AUDIO: Radio Pioneer DEH-P725R + głośniki 13 cali Pioneer
STYL
German style z elementami Hellaflush/Stance – dopasowanie szerokiej felgi, tak by koło niemal stykało się z błotnikiem, mocne akcenty przyciemniające nadwozie
WŁAŚCICIEL
Kamil Piech
KLUB:
Vagmalopolska.pl; Forum.mk1cabrio.pl; Corrado Club Polska
AUTO W SIECI
http://vagmalopolska.pl/viewtopic.php?f=22&t=597

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=80&start=0

https://www.instagram.com/kamilzx85/

PODZIĘKOWANIA
Dziękuję Artemowi za wyróżnienie i zdjęcia do VW TRENDS

(VW TRENDS 2/2022)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW, Ferrari, Aston Martin za bezcen? Licytacja komornicza w Częstochowie

Konkretnie 23 pojazdy sprzedaje Urząd Skarbowy w Częstochowie. Na liście obok BMW jest też Ferrari oraz dwa brytyjskie sportowe Aston Martiny. To wszystko samochody, które fiskus zajął na poczet niezapłaconych podatków... W Częstochowie będzie miało miejsce nie lada motoryzacyjne wydarzenie. I nie chodzi tu o żaden zlot, a o licytację komorniczą. Ponad 20 luksusowych samochodów…

BMW 1er M Coupé CSL 5.0 V10 SMG Kompressor bok

BMW 1er M Coupé CSL 5.0 V10 SMG Kompressor – ile kosztuje ten potwór?

BMW 1M to niewielkie coupé będące pełnoprawnym członkiem niemieckiej ognistej rodziny M. Szybkie, mocne, narowiste i uzależniające. Na dodatek to coupé jest postrzegane jako długo oczekiwany spadkobierca oryginalnego BMW M3 ze względu na swoje rozmiary i świetne prowadzenie.  Fabrycznie w 1M Specjalistom z Niemiec udało się upchnąć z przodu 3-litrowy 6-cylindrowy silnik benzynowy. Ten sam…