Ten Golf zwraca na siebie uwagę – szczególnie latem, gdy ma złożony dach. To dopracowane w każdym calu czarne cabrio wcześniej było srebrne i powstało z dwóch takich samych modeli, kupionych w 2008 roku za niespełna 7 tys. zł!
Kamil, twórca i właściciel tego pięknego auta, nie od razu miał kompletną wizję tego, co chce zrobić z dwóch aut. Zaczął więc od rozebrania ich na części pierwsze i wybraniu elementów w najlepszym stanie. Ogołoconą ze wszystkiego karoserię oczyścił z rdzy, zakonserwował i zawiózł do lakiernika, by zmienić kolor na czarny perłowy.
Silnik, hamulce i zawieszenie
Równolegle zajął się silnikiem, zawieszeniem i hamulcami. Jednostka napędowa tego Golfa to fabryczny silnik o pojemności 1780 ccm, 98 KM mocy i 143 Nm. Po kompletnym remoncie i założeniu m.in. nowych pierścieni, panewek, zmianie sterownika silnika na ECU z Golfa II GTI, dołożeniu filtra K&N, kolektora wydechowego 4-2-1 i strumienicy moc wzrosła do 112 KM i 155 Nm. Warto dodać, iż układ dolotowy pozostał seryjny, choć końcowy tłumik to już dzieło Remusa. Pod maską uwagę zwraca pokrywa zaworów z Corrado G60. Wzmocniony silnik połączony jest z krótką skrzynią biegów ze zmienionym na dłuższy najwyższym piątym biegiem, przenoszącą moc na przednią oś.
Prace przy zawieszeniu obejmowały montaż gwintowanego zestawu Weitec, poliuretanów o twardości 75 ShA oraz górnej i dolnej rozpórki. Układ hamulcowy został zbudowany w oparciu o zaciski z Golfa II GTI z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami z przodu oraz nacinanymi i nawiercanymi z tyłu. O właściwe ciśnienie w nim dba większa, wydajniejsza pompa.
Dopieszczanie wnętrza Golfa Cabrio
Gdy nadwozie wróciło od lakiernika, Kamil zamontował silnik, zawieszenie i na lawecie zawiózł Golfa do tapicera, który obszył wnętrze piękną, jasną cielęcą skórą, która idealnie kontrastuje z czernią nadwozia, wzbogaconego o pakiet stylistyczny Karmanna i chromowane listwy wokół szyb.
Warto wspomnieć też o lampach. Z przodu są to krzyże Wessem, a z tyłu Hella Post. Uwagę zwraca delikatna czerwona ramka wokół grilla i chromowany znaczek Rabbit.
Piękne felgi BBS
Tym, co szczególnie przyciąga wzrok w Golfie, są felgi – przepiękne 15-calowe BBS z poszerzonymi rantami, chromowanymi śrubkami i dekielkami z logo producenta oraz… widoczne latem wnętrze. Połącznie skóry i drewna (kierownica, gałka zmiany biegów z BMW 7 oraz pałąk przeciwkapotażowy) oraz dodatkowych zegarów VDO, monitorujących temperaturę silnika, ładowanie i ciśnienie oleju, jest perfekcyjne.
Można przyjąć, że Golf I cabrio jest projektem skończonym. Nurt, z którym Kamil się identyfikuje, to german style (ciemno, nisko i szeroko). Znajdziemy tu jednak też elementy Hellaflush/Stance, czyli dopasowania szerokiej felgi, tak by koło niemal stykało się z błotnikiem.
Gdy nadejdzie lato, wypatrujcie tego czarnego Golfa na drodze. Na pewno zwróci waszą uwagę.
RT
Fot. Artem Chernous
VW Golf I Cabrio, 1991 r. |
SILNIK/ NAPĘD |
Fabryczny: 2h, 178 ccm, 98 KM przy 5400 obr./min i 143 Nm przy 3000 obr./min; zmieniony sterownik silnika ECU z Golfa II GTI o mocy 112 KM; seryjny układ dolotowy, filtr powietrza K&N, głowica i rozrząd po regeneracji, silnik po remoncie, nowe pierścienie, panewki itd., kolektor wydechowy 4-2-1, strumienica zamiast tłumika środkowego i wydech końcowy REMUS); moc po zmianach: 112 KM przy 5500 obr./min. i 155 Nm przy 3100 obr./min; krótka skrzynia biegów AUG, 5 bieg zmieniony na dłuższy), pokrywa zaworów z Corrado G60, napęd na przednią oś |
ZAWIESZENIE/ HAMULCE |
Zawieszenie gwintowane WEITEC do Golfa I, w całym zawieszeniu poliuretany o twardości 75 ShA; z przodu rozpórka górna między kielichami, na dole między wahaczami)
Układ hamulcowy: większa pompa hamulcowa, z przodu zaciski z Golfa II GTI, tarcze wentylowane i nawiercane; z tyłu zaciski z Golfa II GTI (tarcze nacinane i nawiercane) |
KOŁA/ OPONY |
Felgi BBS RM 15 cali + ranty 1,5 cala, szerokość 7,5 cala. Felgi pomalowane proszkowo + polerowane z czoła felg, śrubki chromowane, centralne dekle z logo BBS chrom natryskowy; opony Nankang NS-20 185/45/15) |
NADWOZIE |
Pakiet Karmann, lampy przednie Wessem z krzyżem, lampy tylne Hella Post, listwy chromowane wokół szyb; składany elektrycznie dach, wspomaganie kierownicy |
WNĘTRZE |
Całe wnętrze obszyte skórą cielęcą; drewniana kierownica, chromowane elementy, gałka biegów drewniana z BMW 7; dodatkowe zegary VDO: temperatura silnika, ładowanie i ciśnienie oleju) |
AUDIO: Radio Pioneer DEH-P725R + głośniki 13 cali Pioneer |
STYL |
German style z elementami Hellaflush/Stance – dopasowanie szerokiej felgi, tak by koło niemal stykało się z błotnikiem, mocne akcenty przyciemniające nadwozie |
WŁAŚCICIEL |
Kamil Piech |
KLUB: |
Vagmalopolska.pl; Forum.mk1cabrio.pl; Corrado Club Polska |
AUTO W SIECI |
http://vagmalopolska.pl/viewtopic.php?f=22&t=597
http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=80&start=0 https://www.instagram.com/kamilzx85/ |
PODZIĘKOWANIA |
Dziękuję Artemowi za wyróżnienie i zdjęcia do VW TRENDS |
(VW TRENDS 2/2022)