Test BMW 2 Gran Coupé 220d xDrive - przeczytaj zanim kupisz - Trends Magazines

Test BMW 2 Gran Coupé 220d xDrive – przeczytaj zanim kupisz

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-widok od tylu
Ostatni okres w motoryzacji to czas rozwoju SUV-ów oraz czterodrzwiowych sportowych coupé, które niemiecki producent określa jako Gran Coupé. Najnowsze BMW 2 GC będzie ozdobą przydomowego parkingu i sprawdzi się jako tzw. drugie auto. To szykowny sedan z wnętrzem godnym klasy premium, który prowadzi się jak kompakt.

Silniki i prowadzenie

BMW oferuje trzy silniki benzynowe oraz cztery wysokoprężne. Najsłabsze jest 216d, które ma 116-konnego diesla. Na drugim końcu skali znajduje się M235i z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 306 KM. Takie auto przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Co ciekawe, na stronie BMW podano też wartość 4,8 s. Nie ma to specjalnie znaczenia, bo nasze niebieskie 2 GC ma optymalny motor do jazdy na co dzień. To dwulitrowy 190-konny diesel z 8-biegowym automatem i napędem xDrive. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7,3 s. Silnik 220d jest bardzo elastyczny i zużywa średnio 7,3 l na 100 km.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-silnik

Najnowsze BMW serii 1, z którym nasze 2 GC dzieli płytę podłogową, ma napęd na przód. Co prawda testowane auto ma xDrive, ale pod maską znajduje się osadzony poprzecznie silnik i układ zawieszenia, który był projektowany z myślą o przekazywaniu mocy na przednią oś. Niemiecka marka od dawna słynie z budowania samochodów angażujących kierowcę i nowa architektura tego nie zmienia. 2 GC prowadzi się równie ciekawie jak większe modele marki. Niewielkie wymiary i mniejszy rozstaw osi przywodzą na myśl walory dynamiczne auta klasy kompakt. Zawieszenie jest sprężyste i przyzwoicie wybiera nierówności.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-front auta

Wygląd

Przód samochodu jest jak w serii 1, ale linia boczna i tył są zupełnie inne. Mierzące niewiele ponad 4,5 m coupé wygląda interesująco. Czworo bezramkowych drzwi świetnie nadaje mu równie luksusowy co sportowy charakter, a jego sylwetce smukłość. Wysoko poprowadzona linia bagażnika przełamuje łagodnie opadającą tylną szybę i tworzy ciekawą scenę dla przepięknych tylnych lamp.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-dzwignia zmiany biegow

Testowane auto jest wyposażone w sportowe zderzaki M z dwoma okrągłymi końcówkami wydechu. Ma również czarne lusterka, sportowy grill i felgi z logo M. 2 GC jest ładne, podobnie jak wszystkie BMW Gran Coupé. To wariacja na temat auta klasy kompaktowej, która diametralnie zmienia jego charakter. W aucie z wyposażeniem M Sport progi i błotniki z tej serii dodatkowo podkreślają wspomnianą rasową stylistykę nadwozia.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-przedni fotel

Wnętrze 2 Gran Coupé

Czterodrzwiowy samochód o długości 4,5 metra z umieszczonym poprzecznie czterocylindrowym silnikiem powinien mieć komfortowe wnętrze. Niestety, takie są tylko dwa fotele z przodu. Z tyłu brakuje miejsca na głowę i na nogi. Ja mam 175 cm i siedzący za mną pasażer jeszcze się mieści, ale wyższe osoby użyteczność tylnej kanapy na pewno podadzą w wątpliwość. Kabina nadrabia jakością wykończenia.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-kokpit

GC ma mnóstwo interesujących detali stylistycznych, w ty nawet kluczyk z trzema paskami M. Co ciekawe, gdy auto rozpozna kluczyk, rozświetla lampy i klamki – dosłownie wita się z kierowcą. Robi to bardzo naturalnie. Jest też ładny projektor z logo, ale znajduje się tylko po stronie kierowcy. Nasze niebieskie 2 GC wyposażone jest w system Caring Car. To dwie zaprogramowane trzyminutowe sesje, podczas których auto robi wszystko, by zrelaksować pasażerów za pomocą muzyki, ustawień wentylacji czy ogrzewania foteli. BMW ma nawet złącze ISOFIX w przednim fotelu. Bagażnik otwiera się jak w aucie bez tylnej szyby i ma pojemność 430 litrów.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-tylna kanapa

Bezpieczeństwo w serii 2

W Europie wszystkie wersje BMW 2 standardowo oferowane są z systemem ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem oraz ostrzeganiem przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi, wzbogacone miejską funkcją hamowania.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-wyswietlacz

Opcjonalnie klienci mogą zdecydować się na aktywny regulator prędkości, system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przy zmianie pasa ruchu, przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i przed ruchem poprzecznym, a także innowacyjnego asystenta cofania. Infotainment ma system iDrive i dotykowy ekran. Przed kierowcą znajduje się drugi wyświetlacz, który BMW nazywa Virtual Cockpit.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-przedni fotel

Większość wyposażenia deski rozdzielczej pochodzi z innych modeli BMW. We wnętrzu są trzy porty USB C oraz jedno „duże” USB. Koniecznie radzimy dopłacić za sportową kierownicę z logo M. Jest gruba, masywna i świetnie leży w dłoniach. Minusem jest brak stopniowanego ogrzewania kierownicy. Podgrzewanie jest, ale ma tylko funkcję „grilluj ręce kierowcy”. Działa tak mocno, że dosłownie wysusza dłonie i sprawia, że dotykając kierownicy mamy takie nieprzyjemne odczucie.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-widok z przodu

Podsumowanie

BMW to marka premium i nawet względnie małe pojazdy z takim znaczkiem muszą być świetnie wykonane jak na luksusowy towar przystało. Dlatego widzę 2 GC jako ciekawą propozycję auta służbowego dla menedżerów. Ci, którym nie zależy na pojemnym kombi, z pewnością spojrzą przychylnym okiem na prestiżowe czterodrzwiowe coupé z drzwiami bez ramek i znaczkiem BMW.

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. autor

BMW 2 Gran Coupé 220d xDrive

NADWOZIE                                          

Dł./ szer./ wys. (mm)                                                             4526/ 1800/ 1420

Rozstaw osi (mm)                                                                 2670

Pojemność bagażnika (l)                                                       430

Masa własna (kg)                                                                  1640

SILNIK/ NAPĘD

Typ, liczba zaworów                                                             R4 16v turbo

Poj. skokowa (ccm)                                                               1995

Maks. moc (KM/ przy obr./min)                                           190      (400–4.000)

Maks. mom. obr. (Nm/ przy obr./min)                                  400 (1.750–2.500)

Skrzynia biegów                                                                    8-biegowa automatyczna

Napędzana oś                                                                        obie (xDrive)

OSIĄGI/ ZUŻYCIE PALIWA

0–100 km/h (s)                                                                      7,3

V maks. (km/h)                                                                     234

Spalanie (l/ 100 km) śr. katalogowe/test)                             5,3/ 7,3

CENA

Podstawowa                                                                          166.300,00 zł

Testowanego modelu                                                            216.500,00 zł

(BMW TRENDS 1/2021)

Podobne

BMW M3 Touring

Polskie BMW M3 Touring V8, ale to brzmi! [WIDEO]

Zapraszamy na "soundcheck" z polskim BMW M3... Touring. O tak, chodź fabryka nigdy nie produkowała tej wersji, to jeden z nielicznych egzemplarzy powstał w Polsce! Built not bought Budowa tego BMW zajęła ponad rok i odbyła się w całości w nad Wisłą. Dawcą było BMW M3 w wersji sedan. To jeden z dosłownie kilku tego…

Tuning VW Polo widok z boku

Gładkie Polo 6N jak Merdeces

Polo 6N to jeden z popularniejszych modeli VW. Z powodu niskiej ceny, niezawodności i ekonomicznych silników to właśnie z tym samochodem wielu kierowców rozpoczynało swoją przygodę z motoryzacją.    Przemek stał się właścicielem prezentowanego Polo dwa i pół roku temu. Sprowadzone z Niemiec auto, wyprodukowane w 1997 roku, nie różniło się niczym od innych Polówek.…