SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne - Trends Magazines

SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne

Volkswagen Teramont X to wspólne dzieło niemieckiej marki i chińskiego koncernu SAIC. Niestety, klienci Starego Kontynentu będą musieli obejść się smakiem. 

SUVy z dużymi silnikami wciąż są popularne w Europie pomimo restrykcyjnych norm emisji spalin. Volkswagen Teramont X wygląda na odpowiednika Audi Q8, jego wymiary to 4917 mm długości i 1989 mm szerokości, a rozstaw osi to imponujące 2980 mm. Auto jest więc potężne, ale jego linie są ostre i dzięki temu auto wygląda na lżejsze. 

Samochód niestety nie będzie oferowany w Polsce, ani nawet w Europie. Teramont X będzie sprzedawany prawdopodobnie tylko w Chinach, ewentualnie w USA. Auto będzie można kupić z silnikiem 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy: 186 KM i 220 KM. Prawdziwym rarytasem jednak będzie najmocniejsza odmiana, czyli  2,5-litrowe VR6, generujące 300 KM mocy. Jednostkę połączono z 7-stopniową skrzynią DSG i napędem na cztery koła. 

Volkswagen nie wspomina nic o osiągach, zapewne będą one zadowalające, ale nie spektakularne. W dzisiejszych czasach 300 KM osiągalne jest dla aut typu Golf R, więc w dużym SUVie taka moc nie powinna dziwić. Szkoda jednak, że bezduszne normy spalin pozbawiają rynek tak ciekawych aut. 

Jeden komentarz

  1. To jest wlasnie te niemieckie zaklamanie w imie ekologi niszczyc europe obywateli i przemysl. A juz poza europą sprzedawac auta 10litrowe jakby tam klimat juz byl inny i nie wazny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Passat B3 35i 16

VW Passat B3 35i – przemiana

Jedni traktują auta jako narzędzie służące do przemieszczania się z punktu A do B. Inni podchodzą do nich z wyjątkowym pietyzmem – pielęgnują je i upiększają. VW Passat B3 35i należący do Bartka i jego żony Sandry jest wypadkową obu tych postaw. Bartek i Sandra postanowili kupić samochód, gdy ona odebrała prawo jazdy. Na aukcji w Internecie…

Niemcy chcą ograniczeń prędkości na autobahnach?

Brak ograniczeń prędkości na niemieckich autostradach został wprowadzony przez rząd Niemiec Zachodnich w 1952 roku. Teraz okazuje się, że wielu Niemców chce powrotu ograniczeń na wszystkich odcinkach autostrad.  W sondażu przeprowadzonym przez Deutsche Welle, 60% obywateli opowiedziało się za ograniczeniem prędkości na autostradach do 130 km/h, a tylko 38% było za pozostawieniem dotychczasowych przepisów. Odsetek…