Silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI EA888馃敟: opinie i usterki | Trends

Silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI EA888: opinie i usterki

Coraz wi臋cej os贸b szukaj膮cych nowego, czy u偶ywanego auta kieruje uwag臋 na jednostki benzynowe. Te nowoczesne mog膮 by膰 trwa艂e, dynamiczne i bez typowych problem贸w „ropniak贸w”. Silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI z gamy EA888 s膮 bardzo popularne, a naszym zdaniem to bardzo dobra jednostka. Sprawd藕my, jakie s膮 opinie i usterki motor贸w EA888 i jaka wersja jest najlepsza.

O mniejszych motorach TSI (1.0 i 1.5) ju偶 rozprawiali艣my, teraz wzi臋li艣my pod lup臋 mocniejsze silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI EA888 i sprawdzamy ich opinie i usterki. Jednostka EA888 by艂a montowana w wielu modelach koncernu VW: VW Golf, Passat, Passat CC, Tiguan, Scirocco, Sharan, Audi A3, A4, A5, czy Seat Leon, Alhambra – to tylko najwa偶niejsze, a wi臋c lista jest spora i na rynku aut u偶ywanych jest z czego przebiera膰. Przy wyborze kluczowe jest odszyfrowanie, jaka dok艂adnie wersja jednostek EA888 pracuje pod mask膮 interesuj膮cego nas samochodu.

Skoda Octavia 3 szara render
Silnik EA888 znajdziemy np. pod mask膮 Skody Octavii.

Pocz膮tek nowej ery EA888 GEN2 i pocz膮tek problem贸w

Te z pocz膮tku produkcji (2007) mia艂y spore problemy z du偶ym zu偶yciem oleju, wynikaj膮ce z nieprawid艂owej konstrukcji t艂ok贸w i pier艣cieni. Dodatkowo zanotowano wiele przypadk贸w zatarcia silnika. Dlaczego? Z powodu niedostarczenia odpowiedniej ilo艣ci oleju, dlatego tych wersji nie polecamy.

Silniki 1.8 i 2.0 TSI/TFSI EA888 (tzw. GEN.2)
Motor Moc Kod Okres prod. Modele
1.8 TSI 160 KM BZB
CDAA
03/2008-10/2012 Golf VI, Passat B6,
Passat B7, Passat CC
2.o TSI 200 KM CAWB 01/2008-07/2010 Passat B6, Passat CC,
Scirocco III

EA888 GEN.3 – zmiany na lepsze

Rok 2011 przyni贸s艂 du偶膮 zmian臋 na plus. Producent zlikwidowa艂 wad臋 w postaci niedopracowanej konstrukcji t艂ok贸w i pier艣cieni i praktycznie wyeliminowa艂 kwesti臋 pobierania oleju. Jedynym problem pozosta艂 delikatny ubytek p艂ynu ch艂odz膮cego.

Nowsze konstrukcje oznaczone s膮 symbolem GEN.3. Popraw臋 konstrukcji zawdzi臋czamy zastosowaniu nowych t艂ok贸w, a tak偶e przekonstruowanej g艂owicy. Dodatkowo turbospr臋偶arka za艣 zyska艂a zaw贸r spustowy sterowany elektronicznie.

Upraszczaj膮c mo偶emy powiedzie膰, 偶e ka偶dy model z tym silnikiem wyprodukowany po 2011 roku by艂 pozbawiony wad poprzednika. Jednak trzeba by膰 tu ostro偶nym i zwraca膰 uwag臋 na dok艂adn膮 wersj臋 silnikow膮 (najlepiej po kodzie). 

Silnik 2.0 TSI EA888 pracuje pod mask膮 chocia偶by Golfa GTI.

Najnowsza jednostka GEN.3B – idea艂?

Najnowsz膮 wersj臋 silnik贸w EA888 zaprezentowano w 2016 roku. Mo偶na j膮 rozpozna膰 po 艂a艅cuchu rozrz膮du (nie pasku jak w przypadku poprzednika GEN.3) i plastikowej misce olejowej. Zastosowano tu te偶 cykl Budacka (od konstruktora Ralfa Budacka), dzi臋ki kt贸remu silnik osi膮ga wy偶szy stopie艅 spr臋偶ania. Dla przyk艂adu 鈥 w przypadku pierwszego silnika Gen.3B, 190-konna jednostka Volkswagena Tiguana, osi膮ga stopie艅 spr臋偶ania 11,7:1 (w starszym, por贸wnywalnym silniku 鈥 9,6:1). Przek艂ada si臋 to na lepsz膮 elastyczno艣膰 silnika i te偶 lepsz膮 ekonomi臋.

Dodajmy, 偶e jednostki EA888 GEN.3B wyst臋powa艂y tylko w odmianie 2-litrowej, za to w bardzo szerokim wachlarzu mocy od 190 do nawet 280 KM. Jak dot膮d, w silnikach 1.8 TSI i 2.0 TSI nowej generacji nie zanotowano wi臋kszych wad konstrukcyjnych. Naszym zdaniem zdecydowanie warto zainteresowa膰 si臋 modelami z t膮 jednostk膮 EA888 Gen.3. 

Konrad Maruszczak

 

Podobne

Vario I – Golf w pla偶owym wydaniu

Na bazie Golfa II zosta艂 zbudowany jeden z najbardziej oryginalnych koncept贸w Volkswagena 鈥 Vario I, kt贸ry wymyka si臋 wszelkim klasyfikacjom. Buggy, roadster czy kabriolet? Chyba najbardziej trafne b臋dzie okre艣lenie 鈥瀞amoch贸d rekreacyjny鈥. Na prze艂omie lat 80. i 90. Volkswagen z艂apa艂 wiatr w 偶agle. Koncern prezentowa艂 kolejne modele z mechanicznie do艂adowanymi silnikami, zbudowa艂 innowacyjn膮 jednostk臋 z uk艂adem…

3 x Golf I: Trzej muszkieterowie

鈥濼aka sama krew i podobne geny"聽艣piewa艂 Liroy w towarzystwie Grzegorza Markowskiego. Ten fragment tekstu popularnej piosenki, wykorzystanej w serialu 鈥濫kstradycja鈥, m贸g艂by by膰 motywem przewodnim historii, kt贸r膮 opisujemy. 聽Trzech braci ze Strzelna ma bzika na punkcie pierwszej generacji VW Golfa.Takich aut jest niewiele na krajowych drogach. Gdyby nie prawdziwi mi艂o艣nicy tego modelu, wkr贸tce trudno by艂oby gdziekolwiek…