1 runda RACE DAY zza kierownicy BMW E30 - Trends Magazines

1 runda RACE DAY zza kierownicy BMW E30

I Runda Inter Cars Tuning RACE DAY odbyła się 1 maja na terenie Motopark Ułęż. O swoich wrażeniach i nauce opowiada nam Aleksander Kielak, kierowca BMW E30:

„Długo czekałem na ten moment, na to uczucie… kiedy wsiadam w moje BMW, przekręcam kluczyk, odpalam silnik i ruszam na wytyczony odcinek trasy. Asfalt był o tej porze jeszcze zimny i wilgotny od porannego deszczu…

Przyjechaliśmy na Race Day w celu nauki, sprawdzić jak E30 radzi sobie na szybkiej trasie, a przede wszystkim jak ja radzę sobie tutaj. Początkowo auto radziło sobie lepiej niż ja. Po pierwszej sesji miękka mieszanka na przedniej osi powiedziała dość. Szybka decyzja, zakładamy inne opony – średnie RGC. Na miejscu był serwis ODS (Opony Do Sportu), dziękuję za porady i przekładkę opon!

Kolejna sesja, kolejne wnioski… Co ciekawe czas znacznie gorszy. Opony trzymały do końca, nie przegrzały się i miały spory zapas. Problem raczej leżał po stronie kierowcy. Zacząłem wraz z Kamilem (pilotem) analizować przejazdy. Kilka sensownych pomysłów: szykana przejeżdżana na 4-tym biegu, a nie na 3. Następna partia zakrętów – na 5. biegu, a nie na 4. Mniej hamowania i może coś z tego będzie.

Przy okazji korzystaliśmy z możliwości regulacji twardości zawieszenia, dla mnie to była nowość i kolejna rzecz do nauki. Komfort jazdy E30 po torze jest naprawdę wysoki, bez porównania do moich poprzednich aut.

Kolejne sesje a czas lepszy o kilka sekund, to było to! Pod koniec dnia okazało się, że brakuje nam całe 0,001 sekundy do 3. miejsca w klasie pojemnościowej, szok! Skończyliśmy na 4. miejscu na 16-tu kierowców. W pogoni za czasem na ostatniej sesji wypadliśmy lekko poza trasę.  W coś trafiliśmy, jednocześnie rozwalając felgę, co przekreśliło szansę na poprawę czasu. Zjechaliśmy jednak z uśmiechem na twarzy, bo to był Race Day!

Nie spodziewałem się takiego wyniku końcowego. Na Race Day przyjeżdżają zdolni, szybcy kierowcy w bardzo dobrze przygotowanych autach, gdzie pełny slick to raczej normalka, nie ma tam miękkiej gry. I bardzo dobrze! Sam cykl Race Day organizowany jest przez profesjonalnych kierowców rajdowych i pasjonatów motoryzacji, co daje najlepszy możliwy scenariusz na dobrą zabawę. Pojawiło się w sobotę ponad 80 zawodników. Sporo aut zupełnie seryjnych, które również mogą startować na Race Day. Wspólnie bezpiecznie poprawiamy swoje umiejętności za kierownicą, w świetnej atmosferze.

Na koniec pragnę podziękować mojej narzeczonej Natalii za wsparcie mnie w tym co kocham robić. Dziękuję organizatorom, zawodnikom i przyjaciołom. Za super relację fotograficzną od Kuby Żołędowskiego! Gratulacje dla zwycięzców i do zobaczenia ?.”

Fot. Kuba Żołędowski

Podobne

Niemcy znów szokują, tak ma wyglądać nowe BMW X3 2025

Do sieci wyciekły zdjęcia nadchodzącego BMW X3. Wygląda na to, że niemieccy specjaliści znów dali się ponieść fantazji i stworzyli kontrowersyjnie wyglądającego SUVa. Czego możemy spodziewać się po nowym BMW X3? Nie możemy jednoznacznie i kategorycznie stwierdzić, że właśnie tak będzie wyglądać nowe BMW X3 2025, ale ponieważ wszystkie media mówią o "wycieku" to raczej…

Ta dziewczyna jeździ i naprawia klasyczne BMW. Uprzedzamy, że nie mamy jej numeru

Kobiety i samochody to wdzięczna i ceniona kombinacja. Wielu petrolheads chciałoby mieć dziewczynę, z którą mogliby pójść do garażu i... naprawiać wspólnie samochody.  Poznajcie Lisę, która jeździ BMW 1600. Petrolicious jak zwykle przygotowało wspaniały film. Ten egzemplarz trafił do USA z Niemiec. Lisa kocha go jak członka swojej rodziny i własnoręcznie wykonuje większość prac serwisowych.…