Limitowane BMW M240i od AC Schnitzera - Trends Magazines

Limitowane BMW M240i od AC Schnitzera

Świętujący w ubiegłym roku 30-lecie działalności AC Schnitzer oddał do dyspozycji klienta jubileuszowy model. ACL2S powstał na bazie BMW M240i.

Oficjalne odsłonięcie auta nastąpiło podczas salonu samochodowego w Genewie. ACL2S jest dostępne w wersji zamkniętej, jak również jako Cabrio. Na tym kończą się dobre wiadomości. Tuner z Akwizgranu przygotował zaledwie 30 zestawów do konwersji M240i w ACL2S. Każdy wyceniono na 35.900 euro.

Co wchodziło w ich skład? Oczywiście kluczowe są komponenty dla silnika. Ingerując w elektronikę oraz wymieniając wydech na sportowy z poziomu 340 KM i 500 Nm udało się wskoczyć na 400 KM i 600 Nm. Powiększona do 300 km/h skala prędkościomierzanie została dodana na wyrost. Tuner przestawił bowiem ogranicznik prędkości na 280 km/h. Aby ułatwić pełne wykorzystanie osiągów, w ACL2S zamontowano 40-procentową szperę oraz gwintowane zawieszenie, które zmniejsza prześwit o 45/50 mm względem serii (odpowiednio z przodu i tyłu). Miejsce seryjnych kół zajęły gumowe walce w rozmiarach 235/35 R19 i 265/30 R19, które osadzono na kutych felgach Type VIII BiColor.

W skład pakietu aerodynamicznego wchodzi dziesięć elementów optymalizujących przepływ strug powietrza, jak również poszerzających nadwozie o 80 mm. Większość wykonano z włókna węglowego. Identyfikację jubileuszowego modelu ułatwiają logotypy znajdujące się na progach. Zgodnie ze swoją filozofią wychodzenia poza standard AC Schnitzer nie zaniedbał wnętrza, w którym pojawiły się dodatki z aluminium, lepsze dywaniki i laserowo grawerowana plakietka z napisem „One of thirty”, która podkreśla unikalność modelu ACL2S.

Poza bazowym pakietem możliwe jest dalsze modyfikowanie M240i. AC Schnitzer proponuje m.in. montaż kubełkowych foteli Recaro, maski z dodatkowymi wlotami powietrza czy jeszcze bardziej rozbudowanego pakietu aerodynamicznego. Tuner z Akwizgranu zapewnia, że teraz rozpoczyna kolejne 30-lecie twórczej pracy, której efektem mają być samochody wykraczające ponad standard i aż w nadmiarze zadowalające klientów.

Podobne

BMW 330e iPerformance – sprawdzamy, czy naprawdę spala 1,9 l/100km

Producent zapewnia, że hybrydowe 330e jest w stanie połączyć radość z jazdy z niskim zużyciem paliwa. Mimo że deklarowane 1,9 l/100 km można włożyć między bajki, nowa limuzyna z linii iPerformance i tak pozytywnie nas zaskoczyła. Zapasy paliw kopalnych kurczą się z roku na rok. Z ich spalania uzyskujemy energię niezbędną do produkcji prądu, ciepła…

400 km/h i 1001 KM w BMW M6!

Stajnię G-Power rozsławiły niezwykle szybkie samochody. Poprzeczka ponownie poszła w górę. Na zlecenie klienta ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich z M6 Coupé wyciśnięto... 1001 KM! Już w seryjnym wydaniu BMW E63 M6 imponuje parametrami. Wspomnijmy o najważniejszych – 5.0 V10, 507 KM, 520 Nm, 250 km/h, 4,6 s... Do poprawiania parametrów silników G-Power od lat używa…