Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW - Trends Magazines

Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW

Przez lata ceramiczne układy hamulcowe były zarezerwowane dla supersamochodów. Rozwiązanie pozwoli staje się coraz bardziej dostępne. Na popularyzację ceramiki poczekamy jednak wiele lat.

Szkoda, bo ceramiczne układy hamulcowe są wyjątkowo odporne na zużycie, a przy okazji wykazują imponującą odporność na przegrzanie. Nie zaszkodzi im nawet wielokrotne hamowanie z maksymalnej prędkości. Ceramika wytrzymuje temperaturę rzędu 1400 stopniu Celsjusza. Tarcze ceramiczne są znacznie lżejsze od metalowych. Kompletny zestaw zmniejsza masę pojazdu nawet o 40 kg. Oszczędności uzyskujemy na masie nieresorowanej i wirującej – niektórzy eksperci porównują efekty takiej kuracji odchudzającej ze zmniejszeniem masy całego pojazdu nawet o 200 kg.

Kto chciałby cieszyć się w swoim aucie ceramicznym układem hamulcowym, nie jest zdany wyłącznie na drogie produkty OEM. Grupa Premium Tuning Custom ma w swojej ofercie produkty firmy Sicom Brakes. Sicom specjalizuje się węglowo-ceramicznych układach hamulcowych, potocznie nazywanych ceramicznymi.

Aktualnie w ofercie Sicom są ceramiczne tarcze dla: BMW serii 1 M Coupé, M3 (E9x), M5 (F10, F11), M6 (F06, F12, F13), X5 M oraz X6 M. Ceny w stosunku do produktów OEM są niekiedy dwukrotnie niższe. Podstawowy układ na oś przednią kosztuje 6400 euro. Sicom, jako jedyna firma na świecie, zajmuje się regeneracją zaawansowanych tarcz. Koszt regeneracji tarczy nie przekracza 900 euro.

Podobne

BMW M5 od frontu

BMW M5 – sprawdź czym może Cię zaskoczyć

Niemiecka jakość i precyzja wykonania - tak najprościej można scharakteryzować pojazdy BMW, które od lat uważane są za auta z segmentu premium. Miłośnicy motoryzacji świetnie zdają sobie sprawę z tego, że marka stale zaskakuje i wypuszcza na rynek pojazdy, które zachwycają i podnoszą komfort jazdy. Obecnie zainteresowanie wzbudza sportowa limuzyna BMW M5. Co więc warto…

Cosmotron – co można zrobić na bazie BMW Z3

Dla pewnej grupy kierowców seryjnie produkowane samochody to zdecydowanie zbyt mało. Można poddać je tuningowi bądź na ich bazie skonstruować... własny pojazd. Uporem i nieprzeciętną ambicją wykazał się Paul Bacon. Brytyjski mechanik amator, a jednocześnie fan tuningu, w oparciu o BMW Z3 z 1998 roku własnoręcznie zbudował samochód. Żeby Cosmotron jeździł tak samo dobrze, punktem…