Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW - Trends Magazines

Ceramiczne układy hamulcowe dla BMW

Przez lata ceramiczne układy hamulcowe były zarezerwowane dla supersamochodów. Rozwiązanie pozwoli staje się coraz bardziej dostępne. Na popularyzację ceramiki poczekamy jednak wiele lat.

Szkoda, bo ceramiczne układy hamulcowe są wyjątkowo odporne na zużycie, a przy okazji wykazują imponującą odporność na przegrzanie. Nie zaszkodzi im nawet wielokrotne hamowanie z maksymalnej prędkości. Ceramika wytrzymuje temperaturę rzędu 1400 stopniu Celsjusza. Tarcze ceramiczne są znacznie lżejsze od metalowych. Kompletny zestaw zmniejsza masę pojazdu nawet o 40 kg. Oszczędności uzyskujemy na masie nieresorowanej i wirującej – niektórzy eksperci porównują efekty takiej kuracji odchudzającej ze zmniejszeniem masy całego pojazdu nawet o 200 kg.

Kto chciałby cieszyć się w swoim aucie ceramicznym układem hamulcowym, nie jest zdany wyłącznie na drogie produkty OEM. Grupa Premium Tuning Custom ma w swojej ofercie produkty firmy Sicom Brakes. Sicom specjalizuje się węglowo-ceramicznych układach hamulcowych, potocznie nazywanych ceramicznymi.

Aktualnie w ofercie Sicom są ceramiczne tarcze dla: BMW serii 1 M Coupé, M3 (E9x), M5 (F10, F11), M6 (F06, F12, F13), X5 M oraz X6 M. Ceny w stosunku do produktów OEM są niekiedy dwukrotnie niższe. Podstawowy układ na oś przednią kosztuje 6400 euro. Sicom, jako jedyna firma na świecie, zajmuje się regeneracją zaawansowanych tarcz. Koszt regeneracji tarczy nie przekracza 900 euro.

Podobne

Goggomobil T 250 – mało znane BMW!

Oto samochód, który rozpoczął rynkową karierę jako groźny konkurent Isetty, a zakończył ją pod skrzydłami BMW. Goggomobil jest ciekawym, a zarazem jednym z najmniej znanych rozdziałów w historii bawarskiego koncernu. Inwestycje w znacznym stopniu kształtują krajobraz motoryzacyjnego świata. Przejęcia marek z całym inwentarzem zmuszają do reorganizacji produkcji, modernizacji oferowanych samochodów czy przynajmniej inżynierii znaczkowej –…

To kuloodporne BMW może być Twoje za około 45 tys. zł

Kuloodporne BMW 750iL zapewnia poziom bezpieczeństwa, o którym można tylko pomarzyć w "zwykłych" samochodach. Okazuje się, że za 10 tys. Euro można wejść w posiadanie limuzyny z silnikiem V12, która jest nie tylko w pełni wyposażona pod kątem luksusu, ale również ochroni Cię przed atakiem m.in. z broni palnej. To E32 pochodzi z 1993 i…