900 tys. km w BMW M5 E39?! Ależ to ekologiczne! - Trends Magazines

900 tys. km w BMW M5 E39?! Ależ to ekologiczne!

Niektórzy mówią, że era bezobsługowych BMW skończyła się na modelu E39. Patrząc na ten egzemplarz z USA faktycznie można się z tym zgodzić. To M5 E39 przejechało niemal 900 tys. km!

Dzisiejsza motoryzacja zmierza ku elektryczności, a producenci coraz bardziej zachęcają do korzystania z samochodów niż ich posiadania. Wiąże się z tym wiele zalet, ale z pewnością nie można mówić tu o ekologii, nawet w przypadku aut bezemisyjnych. Dlaczego? Wyprodukowanie jednego auta, którego podzespoły produkuje się po całym świecie oznacza emisję tysiąca ton CO2, „wypluwane” przez statki transportowe i samoloty. Nie mówiąc o fabrykach, które pomimo, że są nowoczesne i ekologiczne to trują środowisko bardziej niż jakieś tam M5 E39

A biorąc pod uwagę, że właściciel tego BMW M5 posiada go 20 lat i jeździ nim na codzień (ponad 40 tys. km rocznie), może okazać się, że w przeliczeniu na CO2 ta „em piątka” to najbardziej ekologiczne auto świata. Owszem, zużywa sporo benzyny i pewnie emisja spalin nie jest najlepsza, ale przecież ten kierowca nie wymieniał auta co 3 lata, a więc nie napędzał całej machiny związanej z produkcją nowego pojazdu. 

BMW M5 E39 z najwyższym przebiegiem na świecie? 

Bawarczycy nie chcieliby mieć takiego auta w muzeum. Byłby to niechlubny przykład tego, w którą stronę poszła motoryzacja i faktycznie „kiedyś to były samochody”. Co prawda właściciel podkolorował trochę i wspomniał, że nie przeprowadzał żadnego remontu silnika (w co wątpimy), ale i tak osiągnięcie takiego przebiegu w samochodzie sportowym to nie lada wynik. 

To M5 pochodzi z 2002 roku, a więc to wersja po liftingu. Pod maską znajdziemy 5-litrowy motor S62 o mocy 400 KM. Auto posiada manualną skrzynię biegów i osiąga setkę w 5,3 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Bo zdjęciu „kagańca” M5 powinno dać radę osiągnąć 300 km/h. 

Właściciel tego M5 z pewnością sporą kwotę przeznaczył na serwis. Samochody tej klasy przy nieodpowiednim serwisie na częściach niskiej jakości potrafią się okrutnie mścić. Ale za to właściwie serwisowane odwdzięczają się dużą niezawodnością, jak prezentowany tutaj egzemplarz. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Ogólnopolski Zlot BMW 2024 – BMW Klub Pomorze

Sezon zlotowy w pełni, a na Pomorzu fani BMW wykorzystują letnią energię w pełni! Szykuje się Ogólnopolski Zlot BMW 2024, organizowany przez BMW Klub Pomorze. Cel? Szczytny. Ogólnopolski Zlot BMW 2024 ma charakter charytatywny, organizatorzy zbierają pieniążki dla: 1) Kuby Stasiak z Komornik, woj. Wielkopolskielink do zrzutki:https://zrzutka.pl/xgk6ahcel zbiórki: Terapie wspomagające rozwój Kubusia, zakup sprzętu do…

bmw-i2002-by-naoto-kobayashi-2

i2002 to wizja klasyka z przyszłości

BMW 2002 jest jednym z najważniejszych pojazdów w historii bawarskiej marki. Projektant Naoto Kobayashi przedstawia swoją wizję Neue Klasse, która łączy klasyczne elementy ze stylem nowoczesnych BMW. Podobieństwa do oryginalnego 2002 są subtelne. Kobayashi wydaje się być bardziej zainteresowany kontynuacją ducha modelu, niż bezpośrednim naśladowaniem jego stylu. Detale Klasyczne 2002 ma dwa reflektory w rogach…