100 lat temu BMW otworzyło pierwszą fabrykę - Trends Magazines

100 lat temu BMW otworzyło pierwszą fabrykę

BMW w tym roku ma wyjątkowo dużo okazji do świętowania. Jedną z nich jest 100. rocznica otwarcia pierwszej fabryki “Bayerische Motoren Werke” w Monachium.

Ten rok obfituje w wiele nowości od BMW. Niemcy pokazali nam już nową serię 7, poznaliśmy odświeżoną „trójkę”, a także fantastyczne M4 CSL. Na tym nie koniec, bowiem w tym roku Bawarczycy świętują 50. rocznicę powstania sportowej dywizji BMW M. Na to nakłada się kolejna wyjątkowa rocznica – 100 lat temu, w maju 1922 roku otwarto pierwszą fabrykę “Bayerische Motoren Werke” w Monachium.

Zakład powstał w dzielnicy Milbertshofen, w samym sercu miasta. Na początku firma zajmowała się głównie produkcją silników lotniczych oraz także motocykli. Pierwsze samochody pojawiły się dopiero w latach 50. „Nasza macierzysta fabryka – w samym sercu metropolii, jaką jest Monachium – oparła się żywiołom czasu. To dlatego, że zawsze byli ludzie, którzy popychali tę firmę do przodu, zawsze z odpowiednim wyczuciem czasu, a przede wszystkim z jasnym spojrzeniem na przyszłość” – podsumował Oliver Zipse, prezes marki BMW. 

Zobaczcie, jak wyglądała fabryka BMW na początku jej istnienia i teraz. 

Dziennie z monachijskiej fabryki wyjeżdża około 900 samochodów. Zgodnie z obecnym trendem, coraz więcej z nich będzie miało napęd elektryczny. Na przykład, wszystkie BMW i4 są produkowane właśnie tutaj. Do 2030 roku, co drugie BMW opuszczające fabrykę w Monachium będzie „elektrykiem”. 

Zakład “Bayerische Motoren Werke” przechodził przez mnóstwo transformacji i wyjeżdżało stąd wiele świetnych samochodów. Od kultowej Isetty, przez modele „Neue Klasse”, kultowe już E30, E34, czy E36, czy takie legendy jak Z8. Potem nastąpiła fala elektryfikacji i zaczęto tu tworzyć np. elektryczne Mini, czy innowacyjne i3 (które później przeniesiono do fabryki w Lipsku). 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 330e iPerformance – sprawdzamy, czy naprawdę spala 1,9 l/100km

Producent zapewnia, że hybrydowe 330e jest w stanie połączyć radość z jazdy z niskim zużyciem paliwa. Mimo że deklarowane 1,9 l/100 km można włożyć między bajki, nowa limuzyna z linii iPerformance i tak pozytywnie nas zaskoczyła. Zapasy paliw kopalnych kurczą się z roku na rok. Z ich spalania uzyskujemy energię niezbędną do produkcji prądu, ciepła…

Pandemia, kampery, Volkswagen T4. Poradnik kupującego

Typ 7H to idealna propozycja dla licznej rodziny, na wakacyjne wojaże i do ciężkiej pracy. Wśród wielu wersji Volkswagena T4 każdy znajdzie coś dla siebie. Mimo że produkcję modelu wygaszono dwanaście lat temu, na okazyjny zakup nie ma co liczyć... Transporter czwartej generacji był przełomem. W debiutującym w 1990 roku modelu definitywnie zrezygnowano z czterocylindrowych…