100 lat temu BMW otworzyło pierwszą fabrykę - Trends Magazines

100 lat temu BMW otworzyło pierwszą fabrykę

BMW w tym roku ma wyjątkowo dużo okazji do świętowania. Jedną z nich jest 100. rocznica otwarcia pierwszej fabryki “Bayerische Motoren Werke” w Monachium.

Ten rok obfituje w wiele nowości od BMW. Niemcy pokazali nam już nową serię 7, poznaliśmy odświeżoną „trójkę”, a także fantastyczne M4 CSL. Na tym nie koniec, bowiem w tym roku Bawarczycy świętują 50. rocznicę powstania sportowej dywizji BMW M. Na to nakłada się kolejna wyjątkowa rocznica – 100 lat temu, w maju 1922 roku otwarto pierwszą fabrykę “Bayerische Motoren Werke” w Monachium.

Zakład powstał w dzielnicy Milbertshofen, w samym sercu miasta. Na początku firma zajmowała się głównie produkcją silników lotniczych oraz także motocykli. Pierwsze samochody pojawiły się dopiero w latach 50. „Nasza macierzysta fabryka – w samym sercu metropolii, jaką jest Monachium – oparła się żywiołom czasu. To dlatego, że zawsze byli ludzie, którzy popychali tę firmę do przodu, zawsze z odpowiednim wyczuciem czasu, a przede wszystkim z jasnym spojrzeniem na przyszłość” – podsumował Oliver Zipse, prezes marki BMW. 

Zobaczcie, jak wyglądała fabryka BMW na początku jej istnienia i teraz. 

Dziennie z monachijskiej fabryki wyjeżdża około 900 samochodów. Zgodnie z obecnym trendem, coraz więcej z nich będzie miało napęd elektryczny. Na przykład, wszystkie BMW i4 są produkowane właśnie tutaj. Do 2030 roku, co drugie BMW opuszczające fabrykę w Monachium będzie „elektrykiem”. 

Zakład “Bayerische Motoren Werke” przechodził przez mnóstwo transformacji i wyjeżdżało stąd wiele świetnych samochodów. Od kultowej Isetty, przez modele „Neue Klasse”, kultowe już E30, E34, czy E36, czy takie legendy jak Z8. Potem nastąpiła fala elektryfikacji i zaczęto tu tworzyć np. elektryczne Mini, czy innowacyjne i3 (które później przeniesiono do fabryki w Lipsku). 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

nowy Golf Alltrack

Dwa w jednym: nowy Golf Alltrack

Zwiększony prześwit i liczne detale stylistyczne sprawiają, że Golf Alltrack nawiązuje wyglądem do samochodów uterenowionych. Takie wrażenie szczególnie potęgują nowe, masywniejsze zderzaki z przodu i z tyłu. Golf Alltrack dobrze radzi sobie z pokonywaniem nierówności w lekkim terenie i jest idealnym samochodem do holowania przyczepy, której maksymalna masa własna może wynosić do nawet 2.000 kg…

BMW i3 REx – Elektryk dalekiego zasięgu

Wielokrotnie słyszeliśmy, że BMW i3 to gadżet dla zamożnych. Drogi i rzucający się w oczy, jednak nieprzesadnie praktyczny, a już na pewno niesprawdzający się w codziennej eksploatacji. Ile w tym prawdy? (więcej…)