Nowe BMW i4 - "Wszystkie dane liczbowe są tymczasowe", ale wiemy przynajmniej ile kosztuje - Trends Magazines
4 sierpnia 2021

Nowe BMW i4 – “Wszystkie dane liczbowe są tymczasowe”, ale wiemy przynajmniej ile kosztuje

BMW i4

BMW i4 to pierwszy pojazd elektryczny marki, który jest konsekwentnie skoncentrowany na dynamice jazdy. Radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin, bezkompromisowa jakość premium i dostosowana do potrzeb klienta indywidualizacja po raz pierwszy dają się odczuć w tradycyjnym centrum segmentu klasy średniej. BMW i4 łączy charakterystyczny sportowy charakter i przekonujący nawet na długich dystansach zasięg z elegancką stylistyką, komfortem przestrzennym i praktycznością czterodrzwiowego Gran Coupé.

i4 – dwie wersje

Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w dwóch wariantach: BMW i4 M50 jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach BMW M GmbH o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km, BMW i4 eDrive40 o mocy 250 kW (340 KM), z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów.

i4 Na sportowoBMW i4

Unikalna na tle konkurencji pełna harmonia pojazdu dzięki zastosowaniu zintegrowanych komponentów napędu i układu jezdnego oraz wieloletniemu know-how uznanego producenta wyjątkowo sportowych samochodów klasy premium. Typowa dla marki dynamika jazdy, wykraczająca daleko poza szybkie przyspieszanie podczas jazdy na wprost, łączy się z doskonałym komfortem jazdy na długich dystansach. Typowe dla BMW zrównoważone połączenie między sportowym charakterem a praktycznością podczas pokonywania długich tras: wydajna technologia napędowa i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają zachwycającą dynamikę jazdy i duży zasięg także bez nieproporcjonalnie dużych i ciężkich akumulatorów.

i4 – nowa architekturaBMW i4

BMW i4 bazuje na modułowej architekturze pojazdu, którą od początku zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym. Długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół. Zoptymalizowana pod względem masy i jednocześnie bardzo sztywna konstrukcja karoserii. Charakterystyczne dla tego modelu rozpórki skrętne, aluminiowa płyta wzmacniająca i rama zawieszenia przedniego trwale połączone z obudową akumulatora wysokonapięciowego. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne ze współczynnikiem CX na poziomie 0,24.

M Power

Nowa, precyzyjnie dostosowana do koncepcji pojazdu technika układu jezdnego z osią przednią z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczową osią tylną. Amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi w wyposażeniu standardowym. Wyjątkowa trakcja i stabilność jazdy podczas bardzo dynamicznych manewrów dzięki ograniczeniu poślizgu kół w pobliżu aktuatora po raz pierwszy w połączeniu z elektrycznym napędem na wszystkie koła. BMW i4 M50 jest również wyposażone w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali.

eDriveBMW i4

Technologia napędu BMW eDrive piątej generacji obejmująca wysoce zintegrowaną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym, elektroniką mocy i skrzynią biegów oraz najnowszymi ogniwami akumulatorowymi. Silniki elektryczne są zbudowane na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Gęstość mocy do 2,14 kW/kg, spontaniczne oddawanie mocy w szerokim zakresie obrotów.

i4 otrzyma Sport Boost

BMW i4 M50 z funkcją Sport Boost dla zapewnienia wyjątkowo dynamicznego oddawania mocy dwóch silników elektrycznych o najwyższej mocy i maksymalnym momencie obrotowym systemu na poziomie 795 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,9 s. BMW i4 eDrive40 o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm i przyspieszeniu 5,9 s. Charakterystyczny dla tego modelu dźwięk napędu z dynamiczną reakcją na aktualne obciążenie i prędkość. BMW i4 M50 o wyjątkowo energetycznym brzmieniu. Opcja BMW IconicSounds Electric umożliwia integrację nowych wariantów dźwiękowych powstałych w wyniku współpracy z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.

Napęd

BMW i4
Fabian Kirchbauer Photography
BMW i4

Opracowany specjalnie do BMW i4, umieszczony płasko i głęboko w podłodze pojazdu akumulator wysokonapięciowy o wyjątkowo niskiej wysokości ogniw wynoszącej 110 milimetrów. Środek ciężkości pojazdu o nawet 53 milimetrów niższy niż w BMW serii 3 Limuzyna. Pojemność energetyczna brutto: 83,9 kWh. Dostępne do wyboru adaptacyjna lub indywidualnie regulowana rekuperacja energii hamowania zwiększa wydajność i umożliwia powstanie wrażenia jazdy „na jednym pedale”, a także korzystanie z funkcji swobodnego toczenia w zależności od zapotrzebowania i sytuacji na drodze. Zintegrowany system ogrzewania i chłodzenia z funkcją pompy ciepła dla wnętrza, akumulatora wysokonapięciowego i napędu. Inteligentne zarządzanie termiczne dla akumulatora wysokonapięciowego optymalizuje wydajność ładowania.

ŁadowanieBMW i4

Zintegrowana jednostka ładująca umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW. Pozwalają one w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg nawet o 164 (BMW i4 eDrive40) lub 140 kilometrów (BMW i4 M50). BMW Charging ze specjalnymi taryfami dla publicznych stacji ładowania i stacji High Power Charging firmy IONITY.

i4 – styl

W dużym stopniu zamknięty przód pojazdu i wyrazista atrapa chłodnicy BMW z dyskretnie zintegrowanymi czujnikami kamer oraz czujnikami ultradźwiękowymi i radarowymi. Płaskie reflektory, opcjonalnie ze światłami laserowymi BMW. Akcenty w kolorze niebieskim BMW i. BMW i4 eDrive40 w wersji modelowej M Sport oraz BMW i4 M50 ze specjalnymi wskaźnikami osiągów. Dostępny w momencie wprowadzenia na rynek pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria M Performance Parts.

LuksusowoBMW i4

Luksusowa atmosfera premium i przestrzeń do wszechstronnego wykorzystania we wnętrzu. Szyby o zwiększonej izolacji akustycznej, ogrzewanie postojowe i klimatyzacja postojowa, fotele sportowe i skórzana kierownica sportowa w wyposażeniu standardowym. Konsola środkowa z nowoczesnym panelem obsługi dźwigni biegów, kontrolerem BMW iDrive i przyciskamifunkcyjnymi. Duża klapa tylna z elektrycznym mechanizmem otwierania i zamykania w standardzie. Pojemność bagażnika z możliwością zwiększenia z 470 do nawet 1290 l. Elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy jako opcja. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy: 1600 kg. Szeroka gama możliwości indywidualizacji jako typowa cecha samochodu klasy premium. Ukierunkowane zwiększenie radości z jazdy i komfortu dzięki elementom wyposażenia dodatkowego, takim jak ogrzewanie i wentylacja foteli, tapicerka skórzana Vernasca i tapicerki skórzane BMW Individual, deska rozdzielcza obita Sensatekiem i skórą, pakiet sportowy M Pro, oświetlenie ambientowe, system nagłośnienia surround marki Harman Kardon oraz duży dach przesuwno-uchylny.

Nowy iDriveBMW i4

Premiera nowej generacji systemu obsługi BMW iDrive. Wyraźny nacisk na funkcję dotykową nowego zakrzywionego ekranu BMW i naturalna komunikacja głosowa z unowocześnionym inteligentnym asystentem osobistym BMW. W pełni cyfrowy zespół ekranów złożony z monitora pokładowego o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacza centralnego o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesny interfejs graficzny i wydajne oprogramowanie na bazie systemu operacyjnego BMW 8. Klimatyzacja automatyczna z nowatorskim układem sterowania za pomocą ekranu dotykowego i zintegrowanym filtrem z nanowłókien. Inteligentnie zharmonizowana regulacja temperatury poprzez nawiew, podgrzewanie foteli i kierownicy.

i4 over-the-air

Zdalne aktualizacje oprogramowania pojazdu gwarantują zawsze najnowszą wersję systemu operacyjnego BMW. Nawigacja dzięki opartemu na chmurze systemowi BMW Maps. Planowanie tras z uwzględnieniem przerw na ładowanie poprzez Connected Charging. Kompleksowa integracja smartfonów obejmująca korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Personalizacja poprzez BMW ID i aplikację My BMW. Integracja osobistego konta komórkowego w pojeździe z Personal eSIM. Szybka transmisja danych w technologii 5G.

i4 – bezpieczeństwoBMW i4

Dostępnych około 40 funkcji wspomagających kierowcę. Ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazanie ograniczeń prędkości, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny aktywny regulator prędkości z automatycznym asystentem ograniczeń prędkości i prowadzeniem po trasie. Ponadto dostępny: system asystujący kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu. Park Distance Control i kamera cofania w standardzie. Opcjonalny asystent parkowania z asystentem cofania. Asystent parkowania plus między innymi z Surround View i Remote 3D View.

Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50

Podobne

BluEarth Winter V905 – zimówka od Yokohamy

Zbliża się czas zmiany ogumienia na zimowe. Jak co roku producenci opon proponują coś nowego. Japońska marka YOKOHAMA przedstawiła przeznaczoną do średnich i dużych aut osobowych (także SUV-ów) nową oponę premium BluEarth Winter V905. BluEarth Winter V905 jest udoskonaloną wersją modelu W.drive V 905 i jest pierwszą oponą zimową Yokohamy, w której japońscy inżynierowie zastosowali ekologiczną technologię BluEarth, stworzoną…

BMW_i3s

Pojechaliśmy BMW i3s nad morze, czyli e-teoria a e-praktyka- E-TRENDS

Jazda samochodem elektrycznym jest tania, a blisko 300 km zasięgu oznacza, że w trasie nie trzeba wypatrywać ładowarek. Ile w tym prawdy, postanowiliśmy sprawdzić, zabierając BMW i3s nad polskie morze. Na temat i3 pisaliśmy już wielokrotnie. BMW stwarza jednak okazje do przypominania o aucie. Najpierw wzięliśmy pod lupę czysto elektryczną wersję (60 Ah), później i3 z opcjonalnym benzynowym generatorem prądu (Range Extender), a w ubiegłym…