Nowe BMW i4 - "Wszystkie dane liczbowe są tymczasowe", ale wiemy przynajmniej ile kosztuje - Trends Magazines

Nowe BMW i4 – „Wszystkie dane liczbowe są tymczasowe”, ale wiemy przynajmniej ile kosztuje

BMW i4

BMW i4 to pierwszy pojazd elektryczny marki, który jest konsekwentnie skoncentrowany na dynamice jazdy. Radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin, bezkompromisowa jakość premium i dostosowana do potrzeb klienta indywidualizacja po raz pierwszy dają się odczuć w tradycyjnym centrum segmentu klasy średniej. BMW i4 łączy charakterystyczny sportowy charakter i przekonujący nawet na długich dystansach zasięg z elegancką stylistyką, komfortem przestrzennym i praktycznością czterodrzwiowego Gran Coupé.

i4 – dwie wersje

Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w dwóch wariantach: BMW i4 M50 jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach BMW M GmbH o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km, BMW i4 eDrive40 o mocy 250 kW (340 KM), z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów.

i4 Na sportowoBMW i4

Unikalna na tle konkurencji pełna harmonia pojazdu dzięki zastosowaniu zintegrowanych komponentów napędu i układu jezdnego oraz wieloletniemu know-how uznanego producenta wyjątkowo sportowych samochodów klasy premium. Typowa dla marki dynamika jazdy, wykraczająca daleko poza szybkie przyspieszanie podczas jazdy na wprost, łączy się z doskonałym komfortem jazdy na długich dystansach. Typowe dla BMW zrównoważone połączenie między sportowym charakterem a praktycznością podczas pokonywania długich tras: wydajna technologia napędowa i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają zachwycającą dynamikę jazdy i duży zasięg także bez nieproporcjonalnie dużych i ciężkich akumulatorów.

i4 – nowa architekturaBMW i4

BMW i4 bazuje na modułowej architekturze pojazdu, którą od początku zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym. Długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół. Zoptymalizowana pod względem masy i jednocześnie bardzo sztywna konstrukcja karoserii. Charakterystyczne dla tego modelu rozpórki skrętne, aluminiowa płyta wzmacniająca i rama zawieszenia przedniego trwale połączone z obudową akumulatora wysokonapięciowego. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne ze współczynnikiem CX na poziomie 0,24.

M Power

Nowa, precyzyjnie dostosowana do koncepcji pojazdu technika układu jezdnego z osią przednią z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczową osią tylną. Amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi w wyposażeniu standardowym. Wyjątkowa trakcja i stabilność jazdy podczas bardzo dynamicznych manewrów dzięki ograniczeniu poślizgu kół w pobliżu aktuatora po raz pierwszy w połączeniu z elektrycznym napędem na wszystkie koła. BMW i4 M50 jest również wyposażone w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali.

eDriveBMW i4

Technologia napędu BMW eDrive piątej generacji obejmująca wysoce zintegrowaną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym, elektroniką mocy i skrzynią biegów oraz najnowszymi ogniwami akumulatorowymi. Silniki elektryczne są zbudowane na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Gęstość mocy do 2,14 kW/kg, spontaniczne oddawanie mocy w szerokim zakresie obrotów.

i4 otrzyma Sport Boost

BMW i4 M50 z funkcją Sport Boost dla zapewnienia wyjątkowo dynamicznego oddawania mocy dwóch silników elektrycznych o najwyższej mocy i maksymalnym momencie obrotowym systemu na poziomie 795 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,9 s. BMW i4 eDrive40 o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm i przyspieszeniu 5,9 s. Charakterystyczny dla tego modelu dźwięk napędu z dynamiczną reakcją na aktualne obciążenie i prędkość. BMW i4 M50 o wyjątkowo energetycznym brzmieniu. Opcja BMW IconicSounds Electric umożliwia integrację nowych wariantów dźwiękowych powstałych w wyniku współpracy z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.

Napęd

BMW i4
Fabian Kirchbauer Photography
BMW i4

Opracowany specjalnie do BMW i4, umieszczony płasko i głęboko w podłodze pojazdu akumulator wysokonapięciowy o wyjątkowo niskiej wysokości ogniw wynoszącej 110 milimetrów. Środek ciężkości pojazdu o nawet 53 milimetrów niższy niż w BMW serii 3 Limuzyna. Pojemność energetyczna brutto: 83,9 kWh. Dostępne do wyboru adaptacyjna lub indywidualnie regulowana rekuperacja energii hamowania zwiększa wydajność i umożliwia powstanie wrażenia jazdy „na jednym pedale”, a także korzystanie z funkcji swobodnego toczenia w zależności od zapotrzebowania i sytuacji na drodze. Zintegrowany system ogrzewania i chłodzenia z funkcją pompy ciepła dla wnętrza, akumulatora wysokonapięciowego i napędu. Inteligentne zarządzanie termiczne dla akumulatora wysokonapięciowego optymalizuje wydajność ładowania.

ŁadowanieBMW i4

Zintegrowana jednostka ładująca umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW. Pozwalają one w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg nawet o 164 (BMW i4 eDrive40) lub 140 kilometrów (BMW i4 M50). BMW Charging ze specjalnymi taryfami dla publicznych stacji ładowania i stacji High Power Charging firmy IONITY.

i4 – styl

W dużym stopniu zamknięty przód pojazdu i wyrazista atrapa chłodnicy BMW z dyskretnie zintegrowanymi czujnikami kamer oraz czujnikami ultradźwiękowymi i radarowymi. Płaskie reflektory, opcjonalnie ze światłami laserowymi BMW. Akcenty w kolorze niebieskim BMW i. BMW i4 eDrive40 w wersji modelowej M Sport oraz BMW i4 M50 ze specjalnymi wskaźnikami osiągów. Dostępny w momencie wprowadzenia na rynek pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria M Performance Parts.

LuksusowoBMW i4

Luksusowa atmosfera premium i przestrzeń do wszechstronnego wykorzystania we wnętrzu. Szyby o zwiększonej izolacji akustycznej, ogrzewanie postojowe i klimatyzacja postojowa, fotele sportowe i skórzana kierownica sportowa w wyposażeniu standardowym. Konsola środkowa z nowoczesnym panelem obsługi dźwigni biegów, kontrolerem BMW iDrive i przyciskamifunkcyjnymi. Duża klapa tylna z elektrycznym mechanizmem otwierania i zamykania w standardzie. Pojemność bagażnika z możliwością zwiększenia z 470 do nawet 1290 l. Elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy jako opcja. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy: 1600 kg. Szeroka gama możliwości indywidualizacji jako typowa cecha samochodu klasy premium. Ukierunkowane zwiększenie radości z jazdy i komfortu dzięki elementom wyposażenia dodatkowego, takim jak ogrzewanie i wentylacja foteli, tapicerka skórzana Vernasca i tapicerki skórzane BMW Individual, deska rozdzielcza obita Sensatekiem i skórą, pakiet sportowy M Pro, oświetlenie ambientowe, system nagłośnienia surround marki Harman Kardon oraz duży dach przesuwno-uchylny.

Nowy iDriveBMW i4

Premiera nowej generacji systemu obsługi BMW iDrive. Wyraźny nacisk na funkcję dotykową nowego zakrzywionego ekranu BMW i naturalna komunikacja głosowa z unowocześnionym inteligentnym asystentem osobistym BMW. W pełni cyfrowy zespół ekranów złożony z monitora pokładowego o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacza centralnego o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesny interfejs graficzny i wydajne oprogramowanie na bazie systemu operacyjnego BMW 8. Klimatyzacja automatyczna z nowatorskim układem sterowania za pomocą ekranu dotykowego i zintegrowanym filtrem z nanowłókien. Inteligentnie zharmonizowana regulacja temperatury poprzez nawiew, podgrzewanie foteli i kierownicy.

i4 over-the-air

Zdalne aktualizacje oprogramowania pojazdu gwarantują zawsze najnowszą wersję systemu operacyjnego BMW. Nawigacja dzięki opartemu na chmurze systemowi BMW Maps. Planowanie tras z uwzględnieniem przerw na ładowanie poprzez Connected Charging. Kompleksowa integracja smartfonów obejmująca korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Personalizacja poprzez BMW ID i aplikację My BMW. Integracja osobistego konta komórkowego w pojeździe z Personal eSIM. Szybka transmisja danych w technologii 5G.

i4 – bezpieczeństwoBMW i4

Dostępnych około 40 funkcji wspomagających kierowcę. Ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazanie ograniczeń prędkości, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny aktywny regulator prędkości z automatycznym asystentem ograniczeń prędkości i prowadzeniem po trasie. Ponadto dostępny: system asystujący kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu. Park Distance Control i kamera cofania w standardzie. Opcjonalny asystent parkowania z asystentem cofania. Asystent parkowania plus między innymi z Surround View i Remote 3D View.

Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50

Podobne

Zwykłe BMW E46 coupe? Ten frontswap się nie udał

Czasami przeróbki BMW wywołują szacunek, podziw, śmiech albo... No właśnie, w tym przypadku chyba zażenowanie. Właściciel tego BMw E46 chciał połączyć klasyczne coupe z przodem od F30. Co z tego wyszło? W życiu widzieliśmy już wiele dziwnych projektów BMW. Było E39 Baur, kolejne E39 BMVette, czy nowa Seria 4 z przodem od E46. Tutaj mamy…

Family guy, czyli BMW F11 530d w stylu stance

Przygoda Mateusza z BMW zaczęła się w 2010 roku, gdy wspólnie z narzeczoną kupił pierwsze auto. Było to E46 touring, który modyfikowali przez prawie cztery lata. Początkowo na sprężynach obniżających, a później na gwincie i spasowanych szerokich dziewiętnastkach. Ten styl zdecydowanie najmocniej przypadł im do gustu. Po sprzedaży E46 w 2014 roku, czekając na narodziny…