100 lat temu BMW otworzyło pierwszą fabrykę - Trends Magazines

100 lat temu BMW otworzyło pierwszą fabrykę

BMW w tym roku ma wyjątkowo dużo okazji do świętowania. Jedną z nich jest 100. rocznica otwarcia pierwszej fabryki “Bayerische Motoren Werke” w Monachium.

Ten rok obfituje w wiele nowości od BMW. Niemcy pokazali nam już nową serię 7, poznaliśmy odświeżoną „trójkę”, a także fantastyczne M4 CSL. Na tym nie koniec, bowiem w tym roku Bawarczycy świętują 50. rocznicę powstania sportowej dywizji BMW M. Na to nakłada się kolejna wyjątkowa rocznica – 100 lat temu, w maju 1922 roku otwarto pierwszą fabrykę “Bayerische Motoren Werke” w Monachium.

Zakład powstał w dzielnicy Milbertshofen, w samym sercu miasta. Na początku firma zajmowała się głównie produkcją silników lotniczych oraz także motocykli. Pierwsze samochody pojawiły się dopiero w latach 50. „Nasza macierzysta fabryka – w samym sercu metropolii, jaką jest Monachium – oparła się żywiołom czasu. To dlatego, że zawsze byli ludzie, którzy popychali tę firmę do przodu, zawsze z odpowiednim wyczuciem czasu, a przede wszystkim z jasnym spojrzeniem na przyszłość” – podsumował Oliver Zipse, prezes marki BMW. 

Zobaczcie, jak wyglądała fabryka BMW na początku jej istnienia i teraz. 

Dziennie z monachijskiej fabryki wyjeżdża około 900 samochodów. Zgodnie z obecnym trendem, coraz więcej z nich będzie miało napęd elektryczny. Na przykład, wszystkie BMW i4 są produkowane właśnie tutaj. Do 2030 roku, co drugie BMW opuszczające fabrykę w Monachium będzie „elektrykiem”. 

Zakład “Bayerische Motoren Werke” przechodził przez mnóstwo transformacji i wyjeżdżało stąd wiele świetnych samochodów. Od kultowej Isetty, przez modele „Neue Klasse”, kultowe już E30, E34, czy E36, czy takie legendy jak Z8. Potem nastąpiła fala elektryfikacji i zaczęto tu tworzyć np. elektryczne Mini, czy innowacyjne i3 (które później przeniesiono do fabryki w Lipsku). 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kupując używaną trójkę F30 uważaj na złodziei!

Czas płynie nieubłaganie. Aktualną, wciąż produkowaną generację trójki można kupić już jako używane 6-letnie auto z przebiegiem 350 tysięcy kilometrów. Oczywiście to skrajny przykład, który jednak dobrze obrazuje, jak szybko zmienia się motoryzacyjna rzeczywistość. Wielu z nas dobrze pamięta okres, w którym pożądaną, a zarazem drogą „używką” było BMW E46, a później E90. Obecnie ceny…

Nissan Leaf – elektryk na co dzień

Nissan Leaf to typowe i bardzo popularne auto elektryczne. Dopracowane, przemyślane i do bólu poprawne.  Nie zamierzam cię jednak zanudzać typowym testem tego samochodu. Opowiem jak żyje się z elektrykiem na co dzień, odpowiem na pytanie ile naprawdę kosztuje przejechanie 100 km oraz zdradzę, jak ładować samochód elektryczny za darmo. Bez cenzury. Bez uprzedzeń. Bez…