Od pewnego czasu obserwujemy zmiany w identyfikacji BMW. Nie ominęły kultowego, trójkolorowego znaczka „M”, który ma być… jednokolorowy. Fani marki mają mieszane uczucia. Czy się przyjmie?
Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego BMW iX M60, zmiany dotknęły nie tylko kształtu nowych modeli, ale także elementów identyfikacji, jak choćby najbardziej pożądany znaczek „M”.
Pamiętamy jak w 2020 roku BMW uprościło swoje logo. Zmiany miały być czymś więcej niż kosmetyką. To był ważny krok – zdaniem marki – w celu odnalezienia się w nowym świecie brandingu, opanowanym przez minimalistyczne znaki firm i marek.
Czarne „M”?
Nowe zmiany w znaczkach „M” idą w tym samym kierunku. Zniknęły kultowe kolory, które jak wiemy, maj duże znaczenie, nie tylko historyczne, dla marki i jej fanów.
Mocno kojarzone z motorsportem „ziehaus streifen” z kolorowych pasków, zmienią się na… czarne, z tytanowo-złotą obwódką.
Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu BMW M, Timo Resch wyjaśnił, że lubiana przez fanów kolorowa wersja nie zniknie całkowicie z oferty, a czarne M będzie dostępne tylko dla zupełnie nowych dodatków bawarskiej rodziny. Dodał, że czarną plakietką będą oznaczane tylko nowe modele, a tradycyjne jak na przykład BMW M4 zostaną z klasycznym kolorowym znaczkiem. Dotychczasowe kolory niekoniecznie muszą się pokazywać w oznaczeniach, ale mogą ewoluować w identyfikacji marki na różne sposoby. Nie jest wykluczone, że BMW będzie nadal bawić się kolorami i trzymać się tradycyjnych barw w przypadku motorsportu.
– Nie powiem, że to musi być przyszłość na najbliższe 10 lat, ale teraz postrzegamy to jako fajny element i trochę zmieniający DNA. Czerń daje nam trochę skrętu w przyszłość, w której również będziemy całość obserwować – dodał na koniec Timo Resch.
Od momentu stworzenia przez Giorgetto Giugiaro w 1972 roku, legendarny znaczek M delikatnie ewoluował, wprowadzając subtelną zmianę kolorów i tekstur, ale decyzja o całkowitej zmianie dotychczasowej kolorystyki na czarny jest najbardziej radykalną zmianą w 50-letniej historii tego symbolu.
Fot. BMW Press