BMW i8 kontra Tesla Model S - Trends Magazines

BMW i8 kontra Tesla Model S

liczniki BMW i8 oraz Tesla Model S

Czy hybrydowe BMW i8 ma szanse w starciu z Teslą Model S? Holenderski kanał AutoTopNL zestawił nagrania zegarów z obu samochodów, gdy te przyśpieszają od zera aż do swoich prędkości maksymalnych…

BMW i8

O BMW i8 pisaliśmy nie raz. Hybrydowe BMW do dziś wygląda niczym prototyp i jest prekursorem w swojej klasie. Na pokładzie tego bolidu są dwa silniki. Spalinowy ma 3 cylindry, turbodoładowanie i pojemność 1,5 litra oraz generuje moc 231 KM. Wspomaga go silnik elektryczny o mocy 131 KM (od 2018 wzmocniony do 142 KM). Zestaw generuje łącznie 362 KM i 570 Nm (od 2018 moc wzrosła do 374 KM, moment obrotowy pozostał niezmieniony). BMW podaje, że i8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4.4  s. przy masie własnej wynoszącej 1,485 kg.

kokpit BMW i8

Tesla Model S

Do wyścigu z i8 AutoTopNL wybrał Teslę Model S P90D LUDICROUS. Co to znaczy? Litera „P” oznacza, że jest to wersja performance – auto ma m.in. tryb jazdy sportowej. „90” odnosi się do wielkości baterii, a konkretnie ilości kWh, które akumulator może pomieścić. W tym przypadku jest to właśnie 90 kWh. „D” to nic innego jak dual motor – ta Tesla ma dwa silniki elektryczne i napęd obie osie. LUDICROUS oznacza, że ten egzemplarz został wposażony w specjalną procedurę startu, która zapewnia przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3.0 s. Taki wynik jest możliwy dzięki napędowi o łącznej mocy 762 KM i 931 Nm i to mimo wagi ok. 2250 kg.

kokpit Tesla Model S

Wyścig BMW kontra Tesla

Na początku porównania przyśpieszeń różnica, między tym co widzimy na prędkościomierzach obu aut jest kolosalna – Tesla jest dużo szybsza. Ale w miarę nabierania prędkości przewaga amerykańskiego elektryka stopniowo topnieje…

 

Podobne

Ultralekka felga z Polski – tylko 3,5 kg

Jak ważna jest każdy kilogram w aucie wiedzą wszyscy w motorsporcie i od niedawna w e-motoryzacji. Jednym z ciężarów są koła. Projekt firmy Fibratech może okazać się rewolucyjny w tej dziedzinie. Polska spółka, która zespół pracuje nad stworzeniem ultralekkiej felgi wykonanej z kompozytu węglowego stworzyła ważący  zaledwie 3,5 kg prototyp. Dla porównania, waga obecnie stosowanych felg aluminiowych waha…

3D-Design-BMW-G21-3-Series-Touring-tuning

Efektowany tuning serii 3 po japońsku

Najnowsze BMW serii 3 można modyfikować na wiele sposób. Dostępne są M-pakiety, akcesoria z gamy M Performance, jak również części przygotowane przez niezależnych tunerów – chociażby renomowaną japońską firmę 3DDesign. Stacjonująca w Yokohamie manufaktura wyspecjalizowała się w produkcji części dla najbardziej wymagających klientów. Część z nich powstaje z włókna węglowego, a zaprojektowane z myślą o…