BMW i8 kontra Tesla Model S - Trends Magazines
4 °C Warsaw, PL
4 marca 2021

BMW i8 kontra Tesla Model S

liczniki BMW i8 oraz Tesla Model S

Czy hybrydowe BMW i8 ma szanse w starciu z Teslą Model S? Holenderski kanał AutoTopNL zestawił nagrania zegarów z obu samochodów, gdy te przyśpieszają od zera aż do swoich prędkości maksymalnych…

BMW i8

O BMW i8 pisaliśmy nie raz. Hybrydowe BMW do dziś wygląda niczym prototyp i jest prekursorem w swojej klasie. Na pokładzie tego bolidu są dwa silniki. Spalinowy ma 3 cylindry, turbodoładowanie i pojemność 1,5 litra oraz generuje moc 231 KM. Wspomaga go silnik elektryczny o mocy 131 KM (od 2018 wzmocniony do 142 KM). Zestaw generuje łącznie 362 KM i 570 Nm (od 2018 moc wzrosła do 374 KM, moment obrotowy pozostał niezmieniony). BMW podaje, że i8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4.4  s. przy masie własnej wynoszącej 1,485 kg.

kokpit BMW i8

Tesla Model S

Do wyścigu z i8 AutoTopNL wybrał Teslę Model S P90D LUDICROUS. Co to znaczy? Litera “P” oznacza, że jest to wersja performance – auto ma m.in. tryb jazdy sportowej. “90” odnosi się do wielkości baterii, a konkretnie ilości kWh, które akumulator może pomieścić. W tym przypadku jest to właśnie 90 kWh. “D” to nic innego jak dual motor – ta Tesla ma dwa silniki elektryczne i napęd obie osie. LUDICROUS oznacza, że ten egzemplarz został wposażony w specjalną procedurę startu, która zapewnia przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3.0 s. Taki wynik jest możliwy dzięki napędowi o łącznej mocy 762 KM i 931 Nm i to mimo wagi ok. 2250 kg.

kokpit Tesla Model S

Wyścig BMW kontra Tesla

Na początku porównania przyśpieszeń różnica, między tym co widzimy na prędkościomierzach obu aut jest kolosalna – Tesla jest dużo szybsza. Ale w miarę nabierania prędkości przewaga amerykańskiego elektryka stopniowo topnieje…

 

Podobne

BMW 3/15 i 3/20 PS – Pierwsze monachijskie automobile

Kiedy w listopadzie 1916 roku w wieku trzydziestu lat Franz Josef Popp odbywał podróż służbową z Wiednia do Monachium, trwała I wojna światowa, która stanowiła główną siłę napędową większości firm produkujących silniki lotnicze. Zadaniem F.J. Poppa było koordynowanie licencyjnej produkcji 12-cylindrowych silników lotniczych w małej firmie Karl Rapp Motorenwerke. Funkcję tę powierzył mu jego ówczesny…