Wsadzili pod maskę Supry silnik, który już dawno powinien tam być - Trends Magazines

Wsadzili pod maskę Supry silnik, który już dawno powinien tam być

Ktoś wreszcie poszedł po rozum do głowy i zrobił swap, który należał się Suprze jak psu miska. Oto Toyota Supra z kultową już jednostką 2JZ-GTE.

Pojawienie się nowej generacji Toyoty Supry wywołało niemałe trzęsienie w świecie motoryzacji. Toyota wskrzesiła kultowy model, choć auto nie robi już takiego wrażenia jak poprzednia generacja. Samochód stworzono przy współpracy z BMW, a nowa Toyota bazuje na BMW Z4

Fani Supry mogą być jednak niezadowoleni ze względu na wybór jednostek napędowych. Początkowo pod maską pracowała jednostka znana z bawarskich modeli, a mianowicie motor B58B30, czyli 3-litrowa jednostka R6 o mocy 340 KM i 500 Nm. Później dołączył drugi silnik, ale tylko 4-cylindrowy, więc go pominiemy. 

Ktoś w USA doszedł jednak do wniosku, że to niesprawiedliwe, żeby Supra nie miała pod maską prawilnego silnika i dlatego zdecydował, że zamontuje jednostkę, która już dawno powinna się tam znaleźć – 2JZ-GTE

Budowa auta trwała kilka lat, ale udało się. Efekt? 1070 KM i 1186 Nm! Potężna moc przekazywana jest za pomocą skrzyni 420G Getrag. 

Na silniku jednak się nie zakończyło. Brutalna moc była priorytetem przy tworzeniu tego auta, ale nie zapomniano o stylu. Supra dostała wide body kit z tytanowymi elementami wykończenia. Dodatkowo zainstalowano nakładki na zderzaki oraz progi wykonane z włókna węglowego. Efekt zwieńczają 19-calowe felgi Work Meisters. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Biały VW Scirocco 2 po tuningu i swapie silnika

Scirocco, które zachwyca wielu miłośników VW

Widoczne na zdjęciu Scirocco drugiej generacji miało już swój debiut na łamach VW TRENDS. Jego właściciel włożył jednak na tyle dużo pracy w zmianę wizerunku swojego pojazdu, że zdecydowaliśmy się na ponownie go zaprezentować. Biały Volkswagen opuścił bramy fabryki w 1989 r. Był zwykłym i stosunkowo funkcjonalnym samochodem z kapitalnie narysowanym nadwoziem, które do dziś…

Tuning VW Polo 6R widok z tyłu

VIP-owski VW Polo 6R z air ridem

Piąta generacja Polo to stosunkowo rzadki obiekt tuningu w Polsce. I to mimo, że ten mały lekki pojazd występuje z wieloma podatnymi na modyfikacje doładowanymi silnikami, a sportowe wersje przeważają w rallycrossie i rajdach samochodowych. Ten ciekawy hatchback przegrywa na polskiej scenie z innymi modelami koncernu VAG. Dla Roberta to jednak ogromny atut i sposób,…