Toyota Supra vs BMW M140i - dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca - Trends Magazines

Toyota Supra vs BMW M140i – dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca

Na wstępie należy zaznaczyć, że obydwa auta nie są seryjne, ale pomimo modyfikacji uzyskują tą samą moc – 460 KM. Pod maską Supry i BMW pracuje ten sam 3-litrowy motor R6. Jak się okazuje, zwycięzca tego pojedynku jest tylko jeden.

Nie jest tajemnicą, że Toyota Supra korzysta z technologii BMW i tak naprawdę to model Z4 ubrany w bardzo ciekawe nadwozie. Pod maską pracuje jednostka B58B30 o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To silnik znany m.in. z Z4 35is, czy M140i. I z tym drugim przyszło Toyocie stanąć w szranki w wyścigu na prostej. 

Obydwa modele nie są jednak seryjne. W BMW zamontowano 4,5 calowy wydech, katalizatory M Performance and także zmodyfikowano ECU. Deklarowana moc to 460 KM, a więc sporo więcej niż seryjnie. Identyczną mocą charakteryzuje się Supra, w której także wprowadzono szereg modyfikacji.

Pomimo, że auta są przerobione po modyfikacjach uzyskują identyczne wartości. Na papierze samochody osiągają 100 km/h w bardzo podobnym czasie (BMW – 4,4 s, Supra – 4,5 s). A jak będzie w przypadku samochodów po modyfikacjach?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW pod prąd na drodze S17

Do lubelskiej policji trafiło nagranie, na którym widać kierowcę BMW jadącego pod prąd na drodze ekspresowej S17. W niektórych momentach było naprawdę groźnie. Policja odnalazła już nieodpowiedzialnego kierowcę. Całe zdarzenie nagrały kamery zamontowane na węźle Nałęczów. Ruch był w tym dniu spory, ale to nie przeszkodziło kierowcy BMW E91 Touring podróżować w niewłaściwym kierunku. Policja…

RONAL-GROUP_SLM-Concept-Wheel-2

RONAL „wydrukował felgę”. Czy dzięki nowej technologii firma powróci do łask tunerów?

RONAL GROUP przedstawia pierwszą na świecie przetestowaną jednoczęściową felgę ze stopów lekkich stworzoną przy pomocy drukarki 3D. Felga nazywa się “SLM Concept Wheel”. Koncept został opracowany i wdrożony przez RONAL TECHNOLOGIE GmbH oraz centrum innowacji RONAL GROUP w Forst w Niemczech.   GRUPA RONAL prezentuje ten projekt podczas trwającego obecnie IAA 2019. Jednoczęściowe koło wykonane z lekkiego…