Toyota Supra vs BMW M140i - dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca - Trends Magazines

Toyota Supra vs BMW M140i – dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca

Na wstępie należy zaznaczyć, że obydwa auta nie są seryjne, ale pomimo modyfikacji uzyskują tą samą moc – 460 KM. Pod maską Supry i BMW pracuje ten sam 3-litrowy motor R6. Jak się okazuje, zwycięzca tego pojedynku jest tylko jeden.

Nie jest tajemnicą, że Toyota Supra korzysta z technologii BMW i tak naprawdę to model Z4 ubrany w bardzo ciekawe nadwozie. Pod maską pracuje jednostka B58B30 o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To silnik znany m.in. z Z4 35is, czy M140i. I z tym drugim przyszło Toyocie stanąć w szranki w wyścigu na prostej. 

Obydwa modele nie są jednak seryjne. W BMW zamontowano 4,5 calowy wydech, katalizatory M Performance and także zmodyfikowano ECU. Deklarowana moc to 460 KM, a więc sporo więcej niż seryjnie. Identyczną mocą charakteryzuje się Supra, w której także wprowadzono szereg modyfikacji.

Pomimo, że auta są przerobione po modyfikacjach uzyskują identyczne wartości. Na papierze samochody osiągają 100 km/h w bardzo podobnym czasie (BMW – 4,4 s, Supra – 4,5 s). A jak będzie w przypadku samochodów po modyfikacjach?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 1502 widok z tyłu

Nowe BMW z 1976 roku. Jak to możliwe?

Po przeczytaniu tytułu pewnie myślicie to samo co ja, gdy pierwszy raz usłyszałem o tym aucie: jak to nowe?! Przecież takich BMW nie produkuje się od ponad 40 lat! Wszystko zaczęło się od telefonu znajomego. W słuchawce usłyszałem: „Krzysiek, mam dla ciebie nowe BMW z 1976 roku. Nie wierzysz? To model 1502, prawdziwie europejska czołówka!”. Siedzę w tej branży już kilka…

Tuning-VW-Caddy-Typ-14d-widok z gory

Odpicowany dostawczak jakich mało

Rabbit Pick-up pierwszej generacji, oparty konstrukcyjnie na Golfie Mk1, początkowo oferowany był wyłącznie na rynku północnoamerykańskim, z którym niemiecki koncern wiązał poważne nadzieje. Po czterech latach (1983) to popularne auto pojawiło się także w Europie, gdzie wytwarzano je w bośniackich zakładach Tvornica Automobila Sarajewo. I choć jego produkcję zakończono w 1992 roku, to w Republice…