Wadliwe poduszki w BMW - mogą nagle wybuchnąć - Trends Magazines

Wadliwe poduszki w BMW – mogą nagle wybuchnąć

BMW M30 30 Jare F 80 kierownica z obszyciem M

Jak informuje UOKiK, wady mogą wystąpić w 5,6 tys. samochodów sprzedanych w Polsce. W wadliwych egzemplarzach poduszki mogą zadziałać jak pociski. Sprawdź, czy Twoje BMW jest objęte akcją serwisową.

Niedawno informowaliśmy o kolejnych problemach wywołujących pożary w BMW, a teraz bawarska marka prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) o kolejnej akcji serwisowej, tym razem związanej z wadliwymi poduszkami powietrznymi.  

Problem w BMW polega na tym, że może dojść do rozerwania obudowy napełniacza. W skrajnie niebezpiecznej sytuacji taka poduszka zamienia się w pocisk – istnieje ryzyko, że fragmenty metalu rozerwą materiał i z impetem przedostaną się do kabiny pojazdu. Winna temu jest degradacja środka pirotechnicznego.

„Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wymiany poduszki” – wyjaśnił UOKiK.

Które modele BMW są objęte akcją serwisową dotyczącą poduszek powietrznych?

Problem dotyczy w zasadzie całej palety modelowej BMW sprzed kilku lat. W Polsce usterka poduszki powietrznej kierowcy może wystąpić w 5 tys. 617 egzemplarzach. Oto lista modeli z wadliwymi poduszkami:

  • seria 1 (F20 i F21);
  • seria 2 Coupe i Cabrio (F22 i F23);
  • seria 2 Active Tourer (F45);
  • seria 3 (F30 i F31);
  • seria 3 GT (F34);
  • M3 (F80);
  • seria 4 Coupe, Cabrio i GranCoupe (F32, F33 i F36);
  • M4 Coupe i Cabrio (F82 i F83);
  • seria 5 (F10 i F11);
  • seria 5 GT (F07);
  • seria 6 Cabrio, Coupe i GranCoupe (F12, F13 i F06);
  • X5 i X5M (F15 i F85);
  • X6 i X6M (F16 i F86).

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E38 730d A

BMW E38 730d A po samodzielnym tuningu

Naleśnik powinien być słodki, a limuzyna najlepiej wygląda bez modyfikacji? Nie dla Łukasza. Gdy po trzech BMW serii 5 dojrzał do kupna nazywanego popularnie naleśnikiem modelu E38, nie zrezygnował z tuningu. Początkowo planował zachować „siódemkę” w stanie fabrycznym. Zmienił jednak zdanie, jak w przypadku swego pierwszego samochodu, E34, który zmodyfikował w German Style’u. Bawarski sedan…

vw-polo-harlekin

Polo Harlekin is back!

Volkswagen Polo Harlekin zadebiutowało w 1995 roku jako najbardziej kolorowy VW w historii. Teraz Volkswagen Netherlands upamiętnia tę serię aut budując nowy, wyjątkowy egzemplarz. Oryginalne Polo Harlekin nie miało w ogóle wejść do produkcji, ale odniosło nieoczekiwany sukces - powstało ponad 3800 sztuk. Historia modelu rozpoczęła się w 1994 roku, kiedy VW zaprezentował trzecią generację…