Jak informuje UOKiK, wady mogą wystąpić w 5,6 tys. samochodów sprzedanych w Polsce. W wadliwych egzemplarzach poduszki mogą zadziałać jak pociski. Sprawdź, czy Twoje BMW jest objęte akcją serwisową.
Niedawno informowaliśmy o kolejnych problemach wywołujących pożary w BMW, a teraz bawarska marka prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) o kolejnej akcji serwisowej, tym razem związanej z wadliwymi poduszkami powietrznymi.
Problem w BMW polega na tym, że może dojść do rozerwania obudowy napełniacza. W skrajnie niebezpiecznej sytuacji taka poduszka zamienia się w pocisk – istnieje ryzyko, że fragmenty metalu rozerwą materiał i z impetem przedostaną się do kabiny pojazdu. Winna temu jest degradacja środka pirotechnicznego.
„Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wymiany poduszki” – wyjaśnił UOKiK.
Które modele BMW są objęte akcją serwisową dotyczącą poduszek powietrznych?
Problem dotyczy w zasadzie całej palety modelowej BMW sprzed kilku lat. W Polsce usterka poduszki powietrznej kierowcy może wystąpić w 5 tys. 617 egzemplarzach. Oto lista modeli z wadliwymi poduszkami:
- seria 1 (F20 i F21);
- seria 2 Coupe i Cabrio (F22 i F23);
- seria 2 Active Tourer (F45);
- seria 3 (F30 i F31);
- seria 3 GT (F34);
- M3 (F80);
- seria 4 Coupe, Cabrio i GranCoupe (F32, F33 i F36);
- M4 Coupe i Cabrio (F82 i F83);
- seria 5 (F10 i F11);
- seria 5 GT (F07);
- seria 6 Cabrio, Coupe i GranCoupe (F12, F13 i F06);
- X5 i X5M (F15 i F85);
- X6 i X6M (F16 i F86).
Seria 7 na szczęście nadal całkowicie bezpieczna!